וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפוך את הסקנדל לנורמלי: הבושם החדש והמסעיר של ז'אן פול גוטייה

גל סלונימסקי

30.5.2019 / 7:22

מעצב העל הצרפתי הוציא בושם חדש בשם סקנדל והוא משיק אותו בחגיגה מטורפת בפריז. ביקרנו בסטודיו שלו, בארוחת ערב יוקרתית וצפינו במופע שמציג את השראות העיצוב וסיפור חייו. על הדרך פגשנו את הפרזנטורית אירינה שייק והבנו שהיא לגמרי יותר יפה במציאות

ז'אן פול גוטייה, פרסומת עם אירינה שייק/יח"צ

מעצב העל הצרפתי ז'אן פול גוטייה מוכר לישראלים בשל לא מעט סיבות. העיצובים הססגוניים שלו שמככבים על שטיחים אדומים בינלאומיים, חזיית הקונוסים המפורסמת של מדונה, שמלת האירוויזיון שעיצב לדנה אינטרנשיונל - וגם, בעיקר, הבשמים האייקונים שלו. החודש מגיע למדפים בושם חדש של בית האופנה - סקנדל א פריז. זו כבר השנה השלישית ברציפות שהוא משיק בושם ששמו "סקנדל", ואם מסתכלים על הדרך שלו בעולם האופנה, אפשר לחלוטין להבין למה הוא בחר את השם הזה. סקנדל היא דרך החיים של גוטייה, מכניסתו לעולם האופנה ועד היום. מאז ומתמיד הוא בחר לבעוט במוסכמות ולשחות נגד הזרם, ואיכשהו, הצליח לסחוף את כולם אחריו.

הסופרמודל שנבחרה להיות הפנים של הבושם היא אירינה שייק, דוגמנית לנז'רי בעבר ופאשניסטה בהתהוות. למשוואה תוסיפו את הזוגיות המתוקשרת עם בראדלי קופר והשמועות על רומן בינו לבין ליידי גאגא אחרי הסרט "כוכב נולד" - וקיבלתם את אחת הנשים המדוברות של השנה האחרונה.

סקנדל ז'אן פול גוטייה אירינה שייק. יח"צ חו"ל,
סקנדל היא דרך החיים של ז'אן פול גוטייה. המעצב והפרזנטורית אירינה שייק/יח"צ חו"ל

הפרסומת לבושם בכיכובה מתחילה בארוחת ערב יוקרתית ומעונבת, כששייק צועדת בין הנוכחים וכולם צועקים לעברה "סקנדל!". היא לובשת בלייזר שמתחתיו חזייה בלבד וגם גוטייה בכבודו ובעצמו מככב בפרסומת עם משפט מפתח משלו. במידה רבה, הפרסומת הזו הזכירה את ארוחת ההשקה המסעירה של הבושם בפריז. ההשקה התקיימה במסעדה היוקרתית Lasserre, שנמצאת בסמוך לשאנז אליזה באווירה זוהרת ופראית גם יחד.

נטע אלחמיסטר הייתה מבין המשפיענים שנבחרו בקפידה להגיע ולבדוק את הניחוח החדש: "זו השנה השנייה ברציפות שמזמינים אותי מטעם ז'אן פול גוטייה להשקת הבושם החדש של בית האופנה בפריז, אני ממש מעריכה את העובדה שבעיניהם אני מתאימה למותג ומשדרת את ה'אני מאמין' שלו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סקנדל ז'אן פול גוטייה אירינה שייק. יח"צ חו"ל,
כל העיניים על סקנדל. שייק בהשקה בפריז/יח"צ חו"ל

בארוחת הערב במסעדה המפונפנת (שכללה שלוש מנות מוקפדות) נהנו הנוכחים בחדר ממופע סקנדלי נטול בושה שכלל רקדנים בשלבים שונים של עירום חצוף ולא מתנצל ומופע של דראג קווינס מהמובילים בצרפת. במרכז המסעדה ישבה אירינה שייק, אורחת הכבוד, שדווקא נמנעה מסקנדלים. האאוטפיט שלה היה דומה מאוד לזה שבפרסומת - שמלת בלייזר שחורה עם חזייה בלבד ושסע עמוק. כמצופה, הגלאם סביבה העפיל על כל הבלוגרים, המשפיענים והדוגמנים שהיו בחלל, בהם גם חברתה לוויקטוריה'ס סיקרט שרק לאחרונה קיבלה כנפיים - אלכסינה גרהאם (1.82 בלי עקבים) ללא ספק משך תשומת לב. כל העיניים על סקנדל? כל העיניים על אירינה שייק!

סקנדל ז'אן פול גוטייה. francois goize,
כשמסעדת יוקרה הופכת להופעה נטולת בושה/francois goize

אבל אם יש עוד מישהי שמשכה אליה מבטים זו הנציגה הישראלית נטע אלחמיסטר, שהתבררה כחביבת המותג וחביבת הקהל במקום. רובם לא ממש הכירו את נטע עד אותו הרגע, אך לא הפסיקו להתלהב מהמראה שלה. "תגידי, היופי האקזוטי שלה מיוחד רק כאן באירופה, או שגם בישראל היא משהו מיוחד?", שאלה אותי עיתונאית מגרמניה. לכו תסבירו לה שכל הישראלים יודעים מי זו נטע אלחמיסטר, אבל לא ממש סגורים על מי זו אירינה שייק. להשקה הגיעה אלחמיסטר לבושה בשמלה של גוטייה שהיא בחרה לעצמה מהסטודיו שלו עבור הערב הזה. על הקולב השמלה שלה נראתה כמו פיסת בד מבלבלת, שלא כל כך ברור איך היא יושבת על הגוף, אבל נטע זיהתה את הפוטנציאל, והביאה את הסקס אפיל שלה לשמלה. אנשי המותג התלהבו מהתוצאה ואף העלו תמונה שלה לחשבון האינסטגרם הרשמי של גוטייה.

סקנדל ז'אן פול גוטייה השקה פריז נטע אלחמיסטר. SAY WHO, Valentin Lecron,
"גאה לייצג את ישראל". נטע אלחמיסטר בהשקה בפריז/SAY WHO, Valentin Lecron
סקנדל ז'אן פול גוטייה נטע אלחמיסטר. francois goize,
יצקה סטייל אישי לשמלה שקיבלה מגוטייה לרגל ההשקה/francois goize

השקת הבושם ניסתה להעביר מסר של דיסוננס בין ארוחת ערב מעונבת במסעדת גורמה יוקרתית בחלק העשיר של פריז, לצד ההופעות הגרוטסקיות של האנשים שעד לפני כמה עשורים, ואולי במקומות מסוימים עד היום, נחשבים לשולי החברה. סקנדל. זה בעצם מה שמנסה גוטייה לעשות לאורך הקריירה שלו - להביא את מה שנחשב שוליים למרכז הבמה.

אחת הדרכים שלו לעשות זאת, בתזמון מושלם עם יציאתו של הבושם החדש, הוא המופע "fashion freak show" שפתוח לקהל הרחב ורץ זה כמה חודשים בפריז וגם בלונדון. מדובר בהופעה פרובוקטיבית ומשוגעת בת שעתיים שהיא שילוב של תצוגת אופנה עם הופעת מחול, תיאטרון וגם שיעור היסטוריה - הכל בצורה מהפנטת ועוצרת נשימה עם מוזיקה שמחה ותלבושות צבעוניות. שום דבר לא צפוי במופע הזה - מהרגע שנכנסים לאולם ועד סיומו.

סקנדל ז'אן פול גוטייה. francois goize,
כל מי שהיה בשוליים - מקבל פה את קדמת הבמה/francois goize

ההופעה מתחילה בסיפור ילדותו של ז'אן פול גוטייה, שבחר בתור ילד לצייר שמלות ולא להתרכז בלימודים. משם עוברים לאירועים שהשפיעו על חייו - החל מהיציאה מהארון, דרך תצוגות האופנה הראשונות, השער הראשון במגזין, קולקציית המלחים שמזוהה עמו כל כך, מותו של בן הזוג פרנסיס בשל סיבוך של מחלת האיידס, השפעות הסאדו מאזו והפתיחות המינית, העיצובים לסרטים שוברי קופות - ועד היום.

מלבד המון חזיות קונוסים, כמחווה לזו שהוא עיצב עבור מדונה בשנות ה-90, על הבמה הוצגו עוד עשרות עיצובים איקונים שלו. רגעי האופנה הם אולי חלק מרכזי במופע, אבל גם מי שאינו בקיא בתחום יכול להתחבר למה שנעשה על הבמה - קבוצת רקדנים מוכשרת המעבירה דרך משחק, מוזיקה ובגדים את סיפורו.

סקנדל ז'אן פול גוטייה אירינה שייק אלכסינה גרהאם. francois goize,
הגלאם סביב שייק העפיל על כל הנוכחים, כולל הבסטי מוויקטוריה'ס סיקרט אלכסינה גרהאם/francois goize
סקנדל ז'אן פול גוטייה השקה פריז נטע אלחמיסטר. SAY WHO, Valentin Lecron,
עוד קצת סקנדל באמצע האוכל/SAY WHO, Valentin Lecron

ה"אני מאמין" של גוטייה כפי שבא לידי ביטוי במופע שלו, נמצא גם ב"אטלייה" שלו בפריז, המקום שבו נוצרת עבודת הקוטור שלו. ג'וליאן, אחד מעובדי המקום, לקח את קבוצת העיתונאים לסיבוב בסטודיו אליו מגיעות לקוחות הקוטור של גוטייה למדידות. על הקולבים תלויים דגמים מוכרים שלו, כמו למשל השמלה שלבשה ז'אנל מונה בטקס הגראמי.

המקום, שצבוע כולו לבן, מכיל תאי מדידה ענקיים, אליהן נכנסות הלקוחות שהגיעו לקנות קוטור. "אבל מי אלה לקוחות הקוטור של גוטייה?", שואלת אחת העיתונאיות. "ממש לא ביונסה כמו שכולן חושבות", מסביר ג'וליאן. לקוחות הקוטור הן נשים אנונימיות ואמידות מאוד, או נשים שמצבן הכלכלי ממוצע אבל החליטו לפרגן לעצמן בפריט אחד לקראת אירוע חשוב ובלתי נשכח. תהליך יצירת הקוטור, כך הוא מסביר, הוא לא כמו רכישה של בגד בזארה. הלקוחה מגיעה לאטלייה (לסטודיו) כמה פעמים לצורך מדידות והתאמות לגוף הלקוחה.

לפעמים, אם זו לקוחה חשובה, הצוות של גוטייה גם טס אליה. לארצות הברית, לדובאי, ללונדון, לסין. איפה שהיא נמצאת. פעם אחת הם אפילו ערכו מדידות ללקוחה על יאכטה בלב ים. זה מה יש. וכשאת לקוחת קוטור - את זוכה ליחס VIP.

סקנדל ז'אן פול גוטייה אטלייה סטודיו פריז. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
המקום שבו לקוחות הקוטור זוכות להגשים חלומות. הסטודיו של גוטייה/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

עוד סוד מחדר ההלבשה שזכינו להיחשף אליו בביקור באטלייה בפריז הוא העובדה שפריטי קוטור מיוצרים בכמויות מאוד קטנות, בין העתק אחד ועד שלושה או ארבעה לכל היותר. כל לקוחת קוטור צריכה לספר לצוות לאן היא מתכננת ללבוש את הבגד, כדי למנוע מצב מביך של ביץ' סטול מיי לוק גרסת הקוטור. רק דמיינו לעצמכן מצב שבו מישהי מגיעה לחתונה עם אותו בגד כמו שלכן - ששילמתן עליו עשרות אלפי שקלים, טסתן לחמש מדידות בפריז והתאמתן אותו אישית לגוף. אצל גוטייה מונעים מצבים כאלה ואת הפיסים מחלקים בין נשים שונות מיבשות שונות. בגדים שלבשו סלבס לא מוצעים למכירה, ולרוב - באופן מפתיע, גם אין להם ביקוש.

מהסיור בסטודיו אפשר לקבוע חד משמעית שגוטייה מתייחס ללקוחות שלו בכפפות של משי ולעיצובים שלו בדאגה לא פחות גדולה. הכל נעשה בעבודת יד, עשרות ולפעמים מאות שעות של עבודה מושקעות בכל פריט. העיצובים שמוצעים בסטודיו הרבה יותר רגועים מאלה שנראו על המסלולים של גוטייה, זה לא שאין בהם את התעוזה, החוצפה והצבעוניות, כולם עדיין עם מחוכים צמודים, שיבוצי אבנים, שובלים ארוכים או שימוש בעצמות שיוצרות כתפיים מחודדות. אבל כאן, בניגוד למה שקורה על המסלול, הסקנדל נמצא בפרטים הקטנים.

סקנדל ז'אן פול גוטייה פאשן פריק שואו. Alfredo Piola,
הופעה פרובוקטיבית ועוצרת נשימה גם למי שלא בקיא בעולם האופנה/Alfredo Piola
סקנדל ז'אן פול גוטייה אטלייה סטודיו פריז. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
גוטייה מתייחס ללקוחות שלו בכפפות של משי ולעיצובים שלו בדאגה לא פחות גדולה/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

במיוחד לרגל הביקור בסטודיו של גוטיה מפוזרים הבקבוקונים של סקנדל. המהדורה השלישית של הבושם - סקנדל א-פריז- זהה בעיצוב לבשמים במהדורות הקודמות. בקבוק ורוד שהמכסה שלו הוא שתי רגלי אישה מורמות באוויר. הבושם מורכב מיסמין, אגס ודבש. שילוב החומרים יוצר ריח נשי, סקסי, תשוקתי ומתוק אבל גם פירותי ורענן - ובעיקר מרוכז ועוצמתי מאוד. מיועד לנשים שלא מפחדות להשאיר אחריהן שובל, לא חוששות מנוכחות חזקה ובעיקר אוהבות לשדר כוח.

הבושם החדש של גוטייה הוא עוד צעד של המעצב בדרך לקבע חברתית את תפיסת עולמו. בכל פעם שהוא מושך משהו מהשוליים למיינסטרים - הוא מסמן "וי" ועובר ליעד הבא שלו. כאילו משימת חייו היא להפוך את כל מה שנחשב ללא נורמלי לכזה. הוא איש הסקנדלים, עד שכבר לא - ואז הוא מייצר סקנדל חדש.

הבושם נמכר בשני גדלים: 80 מ"ל ב-359 שקלים, ו-50 מ"ל ב-269 שקלים.
להשיג ברשתות הפארם.

הכתבת הייתה אורחת של בית האופנה בנסיעת עיתונאים להשקה בפריז.

סקנדל ז'אן פול גוטייה אירינה שייק. francois goize,
ריח נשי, סקסי, תשוקתי ומתוק אבל גם פירותי ורענן. הבושם סקנדל/francois goize
סקנדל ז'אן פול גוטייה. francois goize,
כל העיניים על סקנדל. מתוך ההשקה בפריז/francois goize
סקנדל ז'אן פול גוטייה אירינה שייק. יח"צ חו"ל,
הסקנדל בחייה הפך אותה לפרזנטורית המושלמת/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully