וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתקדם בתעשייה בתמורה ל"קצת כיף": צלם ויקטוריה'ס סיקרט מואשם בהטרדות מיניות

24.7.2019 / 12:50

תעשיית האופנה סוערת - ובצדק. ביממה האחרונה נחשפו עדויות כלפי שני צלמים מוכרים שדיברו בצורה פוגענית כלפי דוגמניות ותקפו אותן מינית. בשני המקרים דרשו הצלמים תמונות עירום - והמצב הסלים כאשר הם נענו בשלילה. אפילו אריאנה גרנדה התערבה

טימור אמק צלם. אתר רשמי
"נמשך שניות בודדות, הרגיש כמו כמה שנים". צלם ויקטוריה'ס סיקרט טימור אמק/אתר רשמי

גל הווידויים ההמוני על הטרדות מיניות בעקבות מחאת "Me Too" אולי נרגע, אבל מסתמן שאנחנו עומדים בפני גל נוסף שמתמקד בצלמים בתעשיית האופנה. ביומיים האחרונים חושף חשבון האינסטגרם "דיאט פראדה" התנהגויות בוטות ואלימות מינית של שני צלמים בולטים בתעשייה כלפי דוגמניות מתחילות ואנונימיות. אתמול פורסמו בחשבון עדויות לפיהן טימור אמק, צלם טורקי שעובד בניו יורק בעיקר עבור מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, התנהג בצורה פוגענית כלפי דוגמניות שפגש.

החשיפה על טימור אמק בדיאט פראדה

מי שפתחה את סכר העדויות נגדו, היא הדוגמנית המתחילה היילי באומן, שחשפה בסטורי שלה את הסיפור האישי שלה שכולל תקיפה מינית חמורה. "הגיע הזמן לספר את הסיפור שלי. אני לא יכולה לדמיין כמה אנשים הוא דחק לאקטים מיניים, כמו שעשה לי כשהייתי בת 19", כתבה. לדבריה, כשהייתה בפסטיבל לפני כמה שנים הוא צילם תמונות שלה. היא ניגשה אליו לברר איך ניתן יהיה לראות את התמונות ואיפה הן יתפרסמו והוא ענה לה שהוא עדיין לא יודע מה מתוכן יתפרסם, אבל הוא יכול לצלם אותה תמונות נוספות אחרי הפסטיבל. הוא שאל איפה היא לנה, היא ענתה לו - והתברר שהם ישנים באותו מלון, אז הוא הזמין אותה לחדר שלו כדי לצלם אותה.

היא הלכה לא לגמרי שלמה, אבל כמובן לא רצתה לוותר על ההזדמנות לעבוד עם צלם מוכר. לדבריה, הוא צילם בדיוק שלוש תמונות עד שהתנפל עליה והוריד את החולצה שלה. היא הרימה אותה בחזרה אבל אז הוא בכוח משך כלפי מטה את הכתפייה שלה - וצילם אותה עירומה. בעודה בפאניקה מוחלטת, מנסה לחשב איך לברוח מהחלל, תפס הצלם את היד שלה - והניח על איבר המין שלו. "תראי מה עשית", אמר לה והוסיף: "מה את הולכת לעשות לגבי זה?". היא משכה את היד, הוא הוריד את המכנסיים - משך את היד שלה פעם נוספת והיא שוב משכה את היד. מה שארך שניות בודדות עד שהיא נמלטה משם, "הרגיש כמו שנים ארוכות", לדבריה.

עוד בוואלה!

שבע דוגמניות חושפות: הצלם הבכיר פטריק דמרשלייה הטריד אותנו מינית

לכתבה המלאה

העדות של היילי באומן

"אתם יודעים מה דפוק? שאנשים כאלה לא תוקפים לקוחות אמיתיים, אלא רק אנשים שהם חושבים שלא יוכלו להפיל אותם, אנשים שאין להם קול בתעשייה", כתבה באומן. "זה אולי לקח לי כמה שנים, אבל יש לי קול עכשיו ואני מסרבת לראות אנשים מחבבים אותו - ואותו ממשיך לעבוד כרגיל, בלי שאף אחד יעשה כלום. רק תחשבו מה הוא עשה בכל התמונות האלו שהוא צילם".

אחרי שהיא פרסמה את העדות שלה, מישהי הגיבה לה ושיתפה בחוויה הקשה שלה עם הצלם המוכר: "ביררתי מולו על צילומים לפני שלוש או ארבע שנים, הוא אמר שזה יעלה 600 דולר והוסיף שהצילומים יכללו חזה חשוף. אמרתי לו שאם אני משלמת 600 דולר, אני אחליט איך יראו הצילומים, אבל הוא דרש סוג של עירום. אמרתי לו שאני לא מעוניינת לעבוד איתו, אז הוא נסוג מהדרישה לעירום. קבענו מועד ושעתיים לפני הוא שלח לי הודעה ושאל אם אני רוצה לבוא אליו ואם לא אכפת לי לקיים איתו יחסי מין. הייתי בשוק. חסמתי אותו מיד".

אחרי ששיתפו את הסיפור של באומן, קיבלו דיאט פראדה זרם עדויות נוסף. כך למשל, דוגמנית בשם ג'וליה פרנסינה סיפרה שהוא הציע לה "עזרה להתקדם בתעשייה" בתמורה ל"קצת כיף". כשהיא שאלה מה זה אומר הוא ענה לה: "אני גבר. תחשבי על זה". ולא רק זה, הדוגמנית הטורקיה דניז טקין מספרת שהוא שיקר לה על סט הצילומים ב-2017 ואמר שהסוכנות שלה אישרה צילומי טופלס, אפילו שזה לא היה המצב.

החשיפה על מרקוס הייד בדיאט פראדה

הסיפור על אמק פורסם בעמוד של דיאט פראדה שעות ספורות אחרי שהם חשפו התנהגות פוגענית ומטרידה מצד הצלם המוכר מרקוס הייד, שעובד עם כוכבות על כמו קים קרדשיאן ואריאנה גרנדה. הסיפור שמשתפים דיאט פראדה הוא של דוגמנית מתחילה וסטודנטית לעיצוב בשם סוניה נאש, שפנתה לצלם אחרי שהוא חיפש דוגמניות חדשות ליום צילום.

בצילומי מסך מהשיחה שלה, נראה שהדבר הראשון שביקש הייד מנאש היה תמונות עירום. היא הסבירה לו שאין לה תמונות כאלה, אבל אין לה בעיה להצטלם בעירום חלקי או בהלבשה תחתונה. תגובתו הייתה שבמקרה כזה, הצילומים יעלו 2,000 דולר. "עירום הוא בחינם?", היא שאלה, והתשובה שלו הייתה - "כן". אז היא הסכימה לעירום, אבל סירבה לשלוח לו תמונות עירום מראש. במקרה כזה, הוא הבהיר, "עדיין תצטרכי לשלם 2,000 דולר על הצילומים, אני צריך לראות אם את שווה את זה", הוא דחק בה. מפה השיחה הסלימה כאשר נאש סירבה - והשיחה הסתיימה בקללות גסות מצד הייד.

אריאנה גרנדה הגיבה לפרשה ופרסמה סטורי באינסטגרם שבו כתבה: "דוגמניות בלוס אנג'לס או בכל מקום בעולם - בבקשה אל תעבדו עם צלמים שגורמים לכן אי נוחות או מחייבים אתכן להוריד בגדים כשאתן לא רוצות בכך. אם אומרים לכן שאתן צריכות לשלם יותר כסף כי הבגדים עליכן - זה דפוק. מצטערת שזה קרה".

אריאנה גרנדה. GettyImages
"בבקשה אל תעבדו עם צלמים שמחייבים אתכן להוריד בגדים". אריאנה גרנדה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully