בוורלי הילס בברלי הילס 90210 BH/באדיבות yes

Bעזרת Hהיאלורונית

9.8.2019 / 0:00

"בוורלי הילס 90210" חזרה לעצב לנו את הנפש ולהשחית לנו את החיים. זה מוזר, זה מלחיץ, זה מרגש, זה מושלם. עכשיו אפשר סוף סוף לקבל קלוז'ר?

מי שעקב בחודש האחרון אחר כוכבי הקאסט המיתולוגי של "בוורלי הילס", זכה לראות רצף של טיזינג הדרגתי לקראת האיחוד המיוחל. שאנן דוהרטי מעלה סלפיז מאחורי הקלעים באינסטה, ג'ני גארת מפנה לבינג' של עשרת הפרקים הגדולים שישודר בטוויטר, ג'ייסון פריסטלי משחזר את הפתיח האייקוני באמצעות הפילטרים החדשים, וטורי ספלינג משדרת לייב מהפופ-אפ של פיץ' פיט בסטורי. כל זה מלווה בהאשטאגים, גיפים וסטיקרים. הדמויות שעיצבו לרבים מאיתנו את האישיות, חוזרות כעת לחיינו עם כל מה שמשחית לנו את הנפש. העבר וההווה נפגשים לכדי יקום קורס של אקזיסטנציאליזם 90210. זה מוזר, זה מרגש, זה מלחיץ, זה מושלם.

אחרי כמעט 20 שנה מאז שירדה מהמסך הסדרה המצליחה ששודרה בין 1990 ל-2000 ונחשבה לדרמת הנעורים האהובה בכל הזמנים, מתאחדים השחקנים וחוזרים עם "90210 BH" - אירוע טלוויזיוני עתיר ציפיות בן שישה פרקים בלבד, יוזמה של ג'ני וטורי, כלומר קלי ודונה, שגם רשומות בקרדיטים כמפיקות הסדרה. הרבה חומצה היאלורונית זרמה מאז בנהר החיים שלהם ושלנו. את המסרים החינוכיים בנושאי נהיגה בשכרות, מין לא בטוח או הפרעות אכילה שספגנו בעונות הראשונות בתחילת הניינטיז, כבר הספקנו לחוות על בשרנו, פחות או יותר. עכשיו אנחנו בשלב של העונות המתקדמות יותר, חיים על דרמות, תככים, הצלחות, כישלונות ומבוכות.

קטע מתוך הפרק הראשון:

בוורלי הילס/קטע מהסדרה "בוורלי הילס 90210 – העונה החדשה"

הפרק הראשון נפתח כשג'ני וטורי חוות לראשונה מחלקת תיירים מהי, בטיסת השוקולד אל לאס וגאס, שם מתוכנן מפגש מחזור לרגל 30 שנה לעליית הסדרה ההיא לאוויר. רוב השחקנים לא התראו מאז, והפרק מעביר את תחושת הפוסט-טראומה שכולם חוו בעקבות התפקיד המשמעותי הראשון והאחרון ולמעשה היחיד בקריירה שלהם. "אתה תמיד תהיה ברנדון וולש, כוכב של מתבגרות חרמניות", זרק מישהו לעבר ג'ייסון פריסטלי והמחיש כמה תפקיד חייו דפק אותו.

הסדרה שעלתה ברשת FOX האמריקאית ומשודרת אצלנו ב-yes מוגדרת כדרמה קומית, והיא נכתבה בהשראת החיים האמיתיים של כוכבי העבר. השחקנים מגלמים גרסאות מוגזמות של עצמם, כשהם מנסים לארגן גרסה מחודשת לסדרת הפולחן האייקונית, ולמעשה מנסים להציל את הקריירה הכושלת שלהם, בטלוויזיה כמו גם במציאות. ג'ייסון פריסטלי (ברנדון) מגלם במאי מתוסכל ואלים שנשוי ליחצנית שלו המנהלת את חייו ביחסי פאסיב-אגרסיב מתישים; שאנן דוהרטי (ברנדה) היא מג'נונה בודהיסטית שמתקשרת בעיקר עם בעלי חיים ומנסה להציל את כדור הארץ; איאן זירינג (סטיב), שנראה בדיוק אותו דבר, הוא מאמן כושר ריק מתוכן שעסוק בטיפוח עצמי ונשוי לבימבו בלונדינית תורנית; טורי ספלינג (דונה) היא סוג של ווייט טראש אמריקאית מרוששת, ששקועה בחובות וחיה מריאליטי מבזה אחד לאחר; בריאן אוסטין גרין (דיוויד) הוא גבר חתיך ומוכשר המתפקד בעיקר על תקן עקר-בית וחי כמו אישה מוחזקת בעודו נשוי לכוכבת שהפכה אותו למיליארדר; ג'ני גארת (קלי) גרושה בפעם השלישית, וגבריאל קרטיס (אנדריאה) היא סבתא.

בוורלי הילס בברלי הילס 90210 BH. באדיבות yes,
גרושה בפעם השלישית. ג'ני גארת/באדיבות yes

דווקא בעידן הרשתות החברתיות והמשפיענים מטעם עצמם, כשמודעות עצמית הפכה למצרך כל כך נדיר, מתגלה הומור עצמי מרשים ואמיץ שמכתיב את הסיפור כולו. כל אחד מהשחקנים נאלץ להתמודד בסדרה החדשה עם השדים הפנימיים שלו, ולהתעמת עם הקטילות, השמועות והרכילויות שקרוב לוודאי היו כותבים עליו בזמן אמת בטוקבקים, לו רק היה אז אינטרנט. ומי שקצת מעורה בעניינים, הו הו כמה רפרנסים הוא יכול לספור שם. יסלחו לי על ההשוואה, אבל קצת כמו ב"משחקי הכס" עליה השלום, סביר להניח שצפייה חוזרת בפרק תעלה עוד דברים שלא קלטתם בצפייה הראשונה.

כמתבקש, מחוות לסצנות הבלתי נשכחות של התלאות מימי הזוהר בשכונת היוקרה של לוס אנג'לס שזורות לאורך הפרק. הביצה המפורסמת אותה סטיב ואנדריאה ביקשו להחליף תמורת מידע על לוקיישן סודי של מסיבה מגיחה כבר בסצנה הראשונה, ובהמשך גם שמלת הפרום של דונה מרטין גראדואייט זוכה לקאמבק. סביר להניח שנזכה להיפגש שוב עם תקרית קלי וברנדה, וחובבי הז'אנר ישמחו לגלות שהשחקנית שגילמה את אמילי ולנטיין הפרועה מצטרפת בפרק הבא.

בוורלי הילס בברלי הילס 90210 BH. באדיבות yes,
מיליארדר? אוסטין-גרין, בוורלי הילס/באדיבות yes

מותו הטראגי של לוק פרי, שגילם את דילן שובר הלבבות, מקבל אזכורים בהיותו נוכח-נפקד בעלילה, וזוכה למחווה בצורה אלגנטית ומאופקת שמצליחה להעביר תחושת צמרמורת. כזכור, השחקן מת בחודש מרץ האחרון בעקבות שבץ מוחי, בגיל 52 בלבד, והציף מחדש לבנות דור ה-X וה-Y שלל רגשות, נוסטלגיה וגעגועים. אווירת השחוק ודמע נשברת על ידי מתח מיני בין שניים מהשחקנים שמתפרק לקראת סוף הפרק, במקביל לשחקנית שזוכה בהתנסות לסבית. בלי ספוילרים.

דווקא טורי ספלינג חסרת כישורי החיים, שגילמה את דונה הקלולסית, חותמת את הפרק עם המטרה שלשמה התכנסנו. "לא נהיה פה לנצח, אבל יצרנו משהו שיישאר פה לנצח", היא אומרת. "אולי כולנו צריכים לחזור אחורה כדי להמשיך הלאה". אז אולי באמת לחוות את הכל שוב מחדש זו הדרך היחידה לשחרר. היא מדברת עליהם, אבל כנראה מתכוונת גם אלינו. אולי זה הקלוז'ר שכולנו צריכים.

בוורלי הילס בברלי הילס 90210 BH. באדיבות yes,
מתח מיני? פריסטלי וגארת, בוורלי הילס/באדיבות yes
seperator

העונה החדשה תעלה היום, 8 באוגוסט, ב-yes VOD וב-STING TV ומה-10 באוגוסט תשודר בערוץ yes DRAMA. כל פרקי העונות של הסדרה המקורית יהיו זמינים לצפייה במהלך חודש אוגוסט ב-VOD

בוורלי הילס בברלי הילס 90210 BH. באדיבות yes,
30 שנה אחרי. בוורלי הילס/באדיבות yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully