וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהרפת - לעולם העיצוב: סיפורו של האיש מאחורי גופי התאורה שכולכם רוצים בבית

חגי ורד אמור היה להיות רפתן, אבל הטיול אחרי צבא שעשה שינה את מסלול חייו. אחרי שגילה את האובססיה שלו לעולמות העיצוב, הוא כבר לא יכול לחזור אחורה. עכשיו הוא משיק קולקציה חדשה של גופי תאורה בעיצובו בשיתוף חברת קרני תכלת

חגי ורד עיצוב גופי תאורה. דניאל דביר,
"החיים שלי היו רחוקים מאוד מעולם העיצוב והאומנות". חגי ורד/דניאל דביר

חגי ורד אמור היה היום להיות רפתן, או מקסימום פסיכולוג. אבל החיים הובילו אותו אחרת, והוא מצא את עצמו מעצב גופי תאורה. מה ששינה את מסלול חייו היה הטיול הגדול שאחרי צבא, שגרם לו לקום ולעזוב את הדרך שיועדה לו, כדי להגשים את החלום, שהוא אפילו לא ידע שיש לו. אלא שגם אז הוא גילה שדברים שרואים מכאן לא רואים משם, ושוב עשה איזו פנייה קטנה, עד שהתיישר ומצא את שביל הזהב.

"החיים שלי היו רחוקים מאוד מעולם העיצוב והאומנות", הוא מספר. "אני בן למשפחה של רפתנים, עם רפת במושב כפר יחזקאל שקיימת כמעט מאה שנה. זה עסק משפחתי שהקימו הסבים שלי, שהיו ממייסדי המושב, וכל חיי הייתי מיועד להיות הבן שממשיך את הרפת". מה שקרה בדרך הוא הטיול אחרי הצבא, זה שעושה כמעט כל צעיר במדינת ישראל חודשים ספורים אחרי השחרור מצה"ל. בעוד שעבור רבים הטיול הזה רק מבלבל את המחשבות בנוגע לעתיד, יש גם כאלו שמצליחים במהלכו לראות בברור את השאיפות האמיתיות בחיים. כך היה עבור ורד. "אחרי הצבא עשיתי טיול ארוך למזרח, שבו כל יום חיכיתי לרגע שאגיע למחברת הסקיצות שלי ואצייר את רגשותיי וחוויותיי מאותו היום. ככה גיליתי שיש לי אובססיה מוגזמת ליצירה", הוא מסביר.

חגי ורד עיצוב גופי תאורה. דניאל דביר,
"עיצבתי סדרת רהיטים ממתכות. היה קסם בעבודה עם החומר"/דניאל דביר

"הטיול התארך, ובינתיים שלחתי עשרות מחברות מלאות ברישומים לארץ", הוא ממשיך. "יום אחד בטיול נתקלתי ברישום של מעצב רכב, והתאהבתי מיד בקווים המדויקים ובמשחק הצבעים שגורם לאובייקט לקפוץ מהדף בעוצמה". בשלב הזה ורד כבר ידע שיש לו חלום חדש והוא לא מעוניין לצעוד בדרך שנסללה עבורו בבית. הוא הבין שהוא זונח את התכנית להיות הבן שממשיך את הרפת המשפחתית, על אף המשמעות שלא לעבוד בעתיד לצד אביו, מחשבה שלא עברה לו לגמרי חלק בגרון. אלא שהחלום החדש לא הרפה. אימא שלו קפצה לבקר אותו בטיול בחו"ל וניסתה לשכנע אותו לחזור ללימודי פסיכולוגיה בארץ, אבל הוא כבר היה נעול - הוא רוצה להיות מעצב כלי רכב.

איך המשפחה קיבלה את ההחלטה לזנוח את הרפת לטובת עולם עיצוב?

"ההורים שלי מאוד ליברליים ותמיד היו בעד הגשמה עצמית. ככל שהתקדמתי בתחום העיצוב כבר הבנתי שאי אפשר לחזור אחורה, 200% ממה שיש לי בראש - זה עיצוב. ההבנה שלא אמשיך ברפת חלחלה באופן טבעי לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חגי ורד עיצוב גופי תאורה. דניאל דביר,
"יש הבדל ענק בין למכור את העבודות שלך בחנויות לבין קולקציה על שמך"/דניאל דביר

הוא חזר לארץ היישר ללימודים בבצלאל. "בשנים הראשונות של הלימודים, ידעתי בוודאות שאהיה מעצב רכב. הגישה השתנתה רק במהלך קורס שעשיתי עם המעצב עמי דרך ז"ל, שבו עיצבתי סדרת רהיטים ממתכות. היה קסם בעבודה עם החומר". אך למרות החיבור לחומר החדש, אחרי הלימודים מצא את עצמו ורד עובד בעיצוב תעשייתי עבור חברות ביטחוניות ומסחריות.

"הרגשתי שאני מאבד את שפיותי שם. החלטתי לקחת שבוע חופש שבו אבנה גוף תאורה שעליו חלמתי שנים. יצא גוף מדהים שגם זכה לחשיפה בחו"ל", הוא ממשיך. אז נפל האסימון סופית, וורד החליט לפתוח סטודיו עצמאי. את הסטודיו שלו הוא פתח ב-2015 והוא מתמקד בעיקר בעיצוב גופי תאורה עשויים מתכת.

חגי ורד גופי תאורה קרני תכלת. אורי גרון,
הקולקציה שואבת השראה מעולם הוינטג' האמריקאי בשילוב סממנים מודרניים/אורי גרון

החודש מגיעה לחנויות קולקציה שלו בשיתוף פעולה עם חברת "קרני תכלת". החברה, שמזוהה בעיקר עם גופי תאורה יוקרתיים מהעולם, השיקה את המותג Opus, מותג כחול-לבן שנותן במה למעצבים ישראלים, כאשר כל כמה חודשים מתחלף שיתוף הפעולה ונבחר מעצב ישראלי אחר לעצב קולקציית גופי תאורה עבור החברה. הראשון הוא חגי ורד.

"את חברת 'קרני תכלת' הכרתי במקרה. יום אחד עברתי ליד אולם התצוגה שלהם והחלטתי להיכנס", מספר ורד. "ראיתי המון פריטים מדהימים ולא יכולתי להתאפק, אז ביקשתי מאחת העובדות שתסדר לי פגישה עם בכירי החברה". הנחישות שלו היא אחת הסיבות הבולטות ללידתו של שיתוף הפעולה. "מצאתי את עצמי בפגישה עם ורד קוריסקי, סמנכ"לית השיווק והמכירות שהציעה לי לעצב קולקציה לחנות. זו הייתה התגשמות חלום. יש הבדל ענק בין למכור את העבודות שלך בחנויות תאורה שונות לבין לפתח קולקציה שנקראת על שמך".

"אחד מאבני היסוד של 'קרני תכלת' הוא המשקל המיוחס למציאת הנשמה. הדבר בא לידי ביטוי בגופי התאורה המוצגים באולם התצוגה שלנו, במותגים שאיתם אנו עובדים, אבל הכי הרבה - באנשים. למעשה, זה מקור ה'התאהבות' שלנו בחגי ורד", מספרת קוריסקי. "במסגרת היכרותנו עם חגי, גילינו בחור צעיר, אנרגטי, שורשי, ארץ ישראלי ומלא יצירתיות ותשוקה ליצור גופי תאורה עם נשמה. החיבור שלנו איתו היה מושלם - גם מבחינת התוכן וגם מבחינת הכימיה".

חגי ורד גופי תאורה קרני תכלת. אורי גרון,
הגופים פשוטים אך משלבים המון עבודת יד בפליז/אורי גרון

הקולקציה של חגי, Opus by hagai vered, כוללת 14 גופי תאורה תלויים וצמודי קיר, והם נמכרים במחיר של החל מ-700 שקלים. הקולקציה שואבת השראה מעולם הוינטג' האמריקאי בשילוב סממנים מודרניים. "תוכלו למצוא גופי תאורה קלאסיים בעלי קו מעוגל וגופי תאורה גיאומטריים ומודרניים. ישנו שימוש נרחב בכדורי זכוכית חלבית או שקופה כדי לצור נפח לצד התכשיטיות של גופי התאורה".

מה הייתה ההשראה לעיצוב?

"ההשראה לקולקציה נלקחה מסדנאות של יצרני תאורה אמריקאים. הגופים פשוטים אך משלבים המון עבודת יד בפליז. בגופי התאורה משולבים אלמנטים העשויים בעיבוד שבבי שמעניקים לגופי התאורה דיוק ותחושה תעשייתית. הטוויסט שניתן לקולקציה היה השימוש בברזל בשילוב עם הפליז. בתעשיית עיצוב הפנים נעשה שימוש רב בשילובי חומרים אלו. דבר נוסף שדחף אותי להשתמש בחלקי ברזל היה הקווים החדים שהוא יוצר לעומת העיגוליות שנוצרת בפינות כשמכופפים פח פליז".

הקולקציה תימכר באולם התצוגה של קרני תכלת בתל אביב במהלך חודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully