וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשל ניהולי וההון הפרטי שאזל: הנפילה של מיכל נגרין

24.9.2019 / 15:00

אחרי 30 שנות פעילות ענפה מיכל נגרין מצטרפת לסטטיסטיקה. שוק האופנה המקומי בקשיים ואין אף תמיכה מוסדית בתעשייה. אחרי שהודיעה היום בצער על הסגירה, מתברר כי כשלים חמורים בניהול וגם מאמצים אדירים מצד נגרין לא הועילו

מיכל נגרין יערה בנבנישתי ויסמין נגרין. רפי דלויה
אחרי 30 שנה, מיכל נגרין סוגרת/רפי דלויה

היום (ג') לפנות הצהריים דיווח בעצב איש יחסי הציבור רני רהב כי רשת מיכל נגרין, אולי אחת היצואניות המוכרות והיציבות ביותר בתחום לה שימש כדובר בעשור האחרון, מצטרפת גם היא לסטטיסטיקת המשבר שפוקד את ענף האופנה המקומי ונסגרת בעקבות קשיים כלכליים. נגרין, שכנראה תיזכר לדורות כמי שחתומה על סגנון היודאיקה הייחודי ובראשו החמסה המעוצבת בשושנים, איורים נאיבים, קריסטלים ושברים זהובים, משאירה מאחוריה 30 שנות פעילות, 120 עובדים, 13 בוטיקים בישראל ועוד 22 ברחבי העולם.

"כולכם אני מניחה הבנתם שקורה משהו, נאלצנו להצטמצם לבניין אחד, פיטרנו עובדים", בישרה מיכל על המשבר בכאב הבוקר ורגע לפני החג לצוות העובדים המסור. "כל הכסף הפרטי שצברנו לאורך השנים, עשרות מיליוני שקלים, הושקעו בעסק שלנו כדי להמשיך לגלגל אותו, מתוך אמונה ותקווה במפעל החיים שלנו ובהמשך העשייה שלנו כאן בארץ, ולשמש מקור פרנסה לכולנו. עכשיו הגענו לשקל האחרון, ואנחנו מבינים שאין לנו ברירה, ואין מוצא אלא בסיום דרכה של החברה".

מיכל נגרין. דודי חסון,
הקמפיין האחרון עם הדוגמנית יערה בנבנישתי/דודי חסון

המערך של נגרין כלל בימי השיא שלו קולקציות תכשיטים, ביגוד, טקסטיל, מצעים, מגבות וליין בגדי-ים לצד הובלת שוק המתנות והעיצוב בקטגוריית המזוזות והחמסות. כמו כן לאורך כל השנים הוקפד בחברה על ייצור כחול-לבן בעבודת יד שהתבצעה במפעל שבבת-ים, ומשם הוא נשלח ונמכר ברחבי העולם באמצעות רשת חנויות הקונספט שלה ברוסיה, קרואטיה, ארה"ב, אוסטרליה, סין, יפן וצרפת בין היתר.

בין השורות נגרין הצביעה על הקושי שחוו לא מעט חברות ומעצבים לפניה, האחרונים שבהם פטיט דוריס וירון מינקובסקי, כשכתבה: "לצערי, לנו אף אחד לא דואג במצב הקשה שנקלעו אליו, ולנו לא נותר אלא לסיים בדרך הזו כי פשוט אין לנו ברירה", עם רמיזה ברורה לטענה שנשמעה לא פעם בשנים האחרונות בנוגע לאכזבה בשל חוסר תמיכה מוסדית בתעשייה.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: דורין אטיאס וששון קדם עתידים לסגור את "פטיט דוריס"

לכתבה המלאה
מיכל נגרין. נמרוד סונדרס
"אני מבקשת סליחה מכולכם שניסיתי ללכת עם החלום שלי ונכשלתי". נגרין/נמרוד סונדרס

לקראת סיום ההודעה נגרין הודתה לעובדיה על "שנים יפות ומדהימות שחווינו כאן ביחד" ובהמשך הוסיפה "סליחה על השנים האחרונות שהיו קשות ונוהלו בסגנון שהוביל אותנו לרגע הקשה הזה" ובכך הצביעה על מה שמתברר כעת כניהול כושל של היושבים בהנהלה. לוואלה! אופנה נודע גם כי בשנים האחרונות נגרין נאלצה להזרים כספים פרטיים לחברה, הכל בכדי לשרוד, עד לרגע הפיצוץ שהביא לסגירה המצערת.

מכירות מיכל נגרין. דודי חסון,
עבודת יד שכולה כחול-לבן. בנבנישתי לנגרין/דודי חסון

את השפה הייחודית שלה מיכל גיבשה בילדותה אז נהגה לצייר על חפצים ומיניאטורות שרכשה עם אימה בשוק הפשפשים. בשנת 1988 החלה במכירה בשוק האמנים בנחלת בנימין וזכתה להצלחה שהובילה כעבור ארבע שנים לפתיחת הבוטיק הראשון שלה ברחוב שינקין התל אביבי שהיה בראשית ימי הזוהר שלו. די מהר הבוטיק הפך למוקד עלייה לרגל עבור נשים שהתאהבו בתכשיטים שלה ובהמשך כתחנת חובה לרכישת מתנות עבור תיירים וישראלים כאחד. בין הפרזנטוריות שהצטלמו למותג רותם סלע, נועה תשבי ויערה בנבנישתי.

לסיום היא חתמה במילים: "אוהבת אתכם מאד ומאחלת לכם בכל ליבי שתצליחו בהמשך חייכם. צר לי שכך אנחנו מקבלים את תחילת השנה החדשה, הלב שלי בוכה והנשמה לא מוצאת מנוחה". הצפי לגבי עתיד חנויות הרשת, שחלקן מופעלות בזיכיון וחלקן בבעלות החברה, הוא שימשיכו לפעול עד גמר המלאי. בנוגע לפעילות בחו"ל, כמות הסחורה בחנויות גדולה יותר וככל הנראה שיצליחו להחזיק עוד כמה חודשים, גם כן עד גמר המלאי. לאחר מכן וכפי שזה נראה כרגע, כולם יאלצו לסגור.

מטעם מיכל נגרין סירבו להגיב לידיעה.

נועה תשבי למיכל נגרין. שוקה כהן
נועה תשבי בליין בגדי הים של נגרין/שוקה כהן
קולקציית הטקסטיל החדשה של מיכל נגרין. יוסי אלטרמן,
קולקציית טקסטיל עם כתב יד דומיננטי/יוסי אלטרמן
בגד ים שלם של מיכל נגרין, קיץ 2014. מחיר: 990 שקלים. יניב אדרי,
שנת 2014, ניבר מדר למיכל נגרין/יניב אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully