וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שעירה לעזאזל: הדוגמנית האקטיביסטית שמנסה לשנות את אידיאל היופי

4.10.2019 / 8:09

מיה פליקס בת ה-24 החליטה להפסיק להסיר שיער בבית השחי לפני עשור. היא לא חשבה שזו תהיה החלטה מהפכנית, אבל גם מבינה באיזה עולם אנחנו חיים. היום היא מקווה שנשים יצליחו להשתחרר מאידיאל היופי הנוקשה, ופשוט יעשו מה שמרגיש להן נכון

מיה פליקס דוגמנית אקטיביסטית. אינסטגרם, צילום מסך
"יש לי שיער בבית שחי, אז מה? יש לי גם המון ממנו על הראש". מיה פליקס/צילום מסך, אינסטגרם

נושא שיער הגוף בקרב נשים עולה בזמן האחרון לכותרות לא מעט. זה התחיל עם התמונה הסנסציונית של אמילי רטאייקאוסקי עם שיער גוף ומניפסט שלם על העצמה נשית והמשיך עם תמונות מקמפיינים של קלווין קליין ובלנסיאגה והזרוע עוד לגמרי נטויה. זה לא שההתעוררות הזו היא משהו חדש של התקופה האחרונה, כבר שנים שתעשיית האופנה מנסה להפוך את הקצוות למיינסטרים ולתת במה גם למה שעד היום נחשב "לא נורמלי", מתוך ניסיון לשחרור נשי מאידיאל היופי הבלתי אפשרי והכובל. אחת הזירות בניסיון למוטט את אידיאל היופי הישן היא הזירה של שיער הגוף. שם עוד יש לא מעט עבודה. מספיק לקרוא טוקבקים ברשת כדי להבין שאולי דוגמניות פלאס סייז כבר הפסיקו להיות שוליים, אבל נשים עם שיער זה עדיין מוקצה.

אחת האקטיביסטיות שפועלת לשנות את המצב היא מיה פליקס בת ה-24 שהתראיינה לאחרונה לכתבה רחבה של מגזין גלאמור בריטניה בתור פורצת דרך. פליקס מעידה על עצמה שהיא מעולם לא חשבה שההחלטה לא לגלח את בתי השחי שלה יהפכו אותה למהפכנית, אבל היא גם מבינה את העולם בו היא חיה.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

אמילי רטאייקאוסקי. הארפר'ס בזאר, אתר רשמי
עוררה סערה. אמילי רטאייקאוסקי/אתר רשמי, הארפר'ס בזאר

הקמפיין של בלנסיאגה

הקמפיין של קלווין קליין

"הייתי בת 14 כשהחלטתי לא להסיר שיער מבית השחי", היא מספרת בריאיון. בהתחלה, זו לא הייתה החלטה פוליטית-חברתית עוצמתית, אלא בסך הכל ניסיון להרגיש טוב יותר. "הייתי מגלחת את השיער ומתגרדת. זה היה אדום, מציק, רגיש ומגורה. כל הזמן התעסקתי בבתי השחי שלי - וזה הוריד לי את הביטחון העצמי. בפרסומות תמיד ראיתי נשים סקסיות וחלקות, אפילו בפרסומות למוצרי גילוח - הנשים חלקות! מעולם לא ידעתי איך שיער גוף אמור להיראות ועל עצמי זה הרגיש זר".

ההחלטה להפסיק להסיר שיער לא שחררה את פליקס מאידיאל יופי נוקשה ובלתי מושג - אלא מההתעסקות בגירויים כואב, מכוער ולא נעים. "לקח לי זמן להתרגל, אבל החיים בלי גרד וכאב היו נפלאים. החלטתי שאני מעדיפה את הנוחות ואני אוהבת את איך שהשיער נראה עליי. יש לי שיער בבית שחי, אז מה? יש לי גם המון ממנו על הראש".

בריאיון, מתייחסת פליקס לנושא הזוגיות. היא כמובן נשאלת אם אי פעם יצאה עם גבר שביקש ממנה לשנות את המראה שלה - ולהסיר שיער. "שואלים אותי כל הזמן", היא מודה. "אבל האמת היא - שאם מישהו מבקש ממני לשנות את איך שאני נראית, אני פשוט לא רוצה להיות איתו".

"המציאות היא ששיער בבית שחי לנשים עדיין חריג", היא ממשיכה. "אני רואה איך כשאני מרימה את הידיים - אנשים ישר מסתכלים לשם ונועצים מבט. יותר מזה, כשאני מעלה תמונות לאינסטגרם - תמיד אומרים לי שאני בכוונה מעלה תמונות של בית השחי - אבל אני לא. אני מעלה תמונות של עצמי. אנשים אף פעם לא היו אומרים לאישה עם בית שחי מגולח שהיא מעלה תמונות של בית השחי שלה לאינסטגרם. אנשים פשוט לא היו רואים את זה".

לדבריה, היא מקבלת לא מעט הודעות מטרידות ופוגעניות - אך לצדן גם הודעות מחזקות מאנשים שטוענים שהיא שינתה את הדרך שבה הם מסתכלים על העולם. "מישהו אמר לי פעם שהוא השתמש בפרופיל שלי כדי לדבר עם הילדים שלו על אידיאל היופי", היא נזכרת, "זה ממש נגע ללבי. אני מקווה שאני מצליחה לעודד נשים לבחון את הבחירות שלהן - האם זה גורם להן להרגיש שמחות ויפות יותר? הרבה מההחלטות שאנחנו מקבלים הן תוצאה של לחץ חיצוני ואנחנו רק צריכים לוודא שאנחנו בסדר איתן. והכי חשוב - לא להתבייש מאף אחד בגלל הבחירות שלנו".

לסיכום, טוענת פליקס, יש צעדים ראשונים של פתיחות לרעיון של נשים עם שיער גוף, הפתרון טמון בתקשורת. "אם נראה על המסך יותר נשים עם יופי שונה - זה יעשה הבדל עצום. אם נראה במגזינים דוגמניות עם שיער גוף, ולא בתור משהו חד-פעמי, נשים צעירות יפנימו את המסר שהן לא חייבות להסיר את השיער שלהן ברגע שהן מזהות שערה ראשונה. מקווה שנגיע למקום בחברה שבו לאף אחד לא באמת אכפת איך הגוף שלנו נראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully