וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה למטאור? זאק פוזן סוגר את המותג

2.11.2019 / 20:30

המעצב האמריקאי החל את דרכו המקצועית בגיל 21 והפך תוך זמן קצר לשם חם בתעשייה. הוא הלביש את הנשים הכי נחשבות בביזנס, סירב להתערבב עם מלניה ואיוונקה טראמפ ועשה כל שביכולתו לשרוד לפני ההודעה המצערת שפירסם בסוף השבוע: "נגמר לנו הזמן"

קייטי הולמס, זאק פוזן. GettyImages
המוזה הצמודה שלו. קייטי הולמס לצד זאק פוזן/GettyImages

המשבר הגלובלי שפוקד את תעשיית האופנה הגיע גם לניו יורק כשמעצב העל האמריקאי יהודי זאק פוזן בישר באופן רשמי ביום שישי האחרון (ו') על סגירת בית האופנה שלו. "ההנהלה עשתה החלטה נוראית לנוכח הדוחות הכלכליים והאסטרטגיים", צוטט פוזן במגזין האופנה האינטרנטי wwd, "היינו בעיצומו של משא ומתן למכירת העסק ונגמר לנו הזמן". מוקדם יותר השנה הסביר בראיון לווג על המהלך כשאחד ממחזיקי המניות המרכזיים, Yusaipa Cos, מעוניין להיפטר מחלקו בבית האופנה, וכעת מתברר שתנאי העסקה לא הבשילו ברמה הפרקטית.

זאק פוזן, 39, פתח את בית האופנה שלו לפני 18 שנים בשנת 2001 כשהיה רק בן 21 ונחשב למטאור בעולם האופנה לאחר שתפר שמלה לדוגמנית העל נעמי קמפבל. זה קרה מיד עם סיום לימודיו במכללת סיינט מרטין היוקרתית לאופנה בלונדון ותוך שנה הוא כבר הציג קולקציה ראשונה שתפר בסלון בית הוריו בסוהו בניו יורק. בין לילה הוא הפך לשם החם בתעשייה והקים סטודיו בשכונת טרייבקה הגרובית בדאון טאון מנהטן.

ריהאנה וזאק פוזן בתצוגת המעצב, ניו יורק, פברואר 15. Chelsea Lauren, GettyImages
ריהאנה וזאק פוזן, שנת 2015/GettyImages, Chelsea Lauren

ביום שישי בבוקר, כמה שעות לפני ההודעה הרשמית הוא שלח הביתה צוות של 60 עובדים מסורים וכתב בעמוד האינסטגרם "אני רוצה להביע את הערכתי לצוות היוצא מן הכלל ולכל מי שעמד לצידי. אני חייב להוקיר להם תודה על המסירות והתמיכה הבלתי מתפשרת בחברה. אני אסיר תודה על האנשים שתרמו את הכישרונות הנדירים שלהם לאורך הדרך. לנצח אהיה גאה על מה שיצרנו עם מלא תקווה לעתיד. אוהב זאק פוזן". על המאמצים להציל את בית האופנה סיפר ל- wwd: "ההורים שלי ואני ניסינו לעשות כל מה שאפשרי על מנת למצוא פיתרון למצב".

בנוסף, פוזן כיכב גם כשופט בחמש עונות של הריאליטי המצליח "פרויקט מסלול" לאחר שקודמו בתפקיד מייקל קורס עזב את התפקיד והיה בין המעצבים הבולטים שנקטו עמדה והצהירו שלא יסכימו להלביש את מלניה ואיוונקה טראמפ ערב כניסתן לבית הלבן. "אני חושב שלכל אחד צריכה להיות אחריות פוליטית", הוא הסביר אז, "כרגע אני נמנע מלהכניס את המותג שלי לפוליטיקה. ישנם המון נושאים וסימני שאלה בעניין שמטרידים אותי באופן עמוק. זכויות להט"בים, הגירה, תמיכה באמנים, הורות מתוכננת וזכויות נשים".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: דורין אטיאס וששון קדם עתידים לסגור את "פטיט דוריס"

לכתבה המלאה
קלייר דיינס בשמלת סינדרלה של זאק פוזן, במט גאלה 2016. GettyImages
השמלה שזהרה בחושך. קלייר דיינס בזאק פוזן/GettyImages

את מישל אובמה הוא דווקא כן הלביש לצד כוכבות נוספות להן יצר לוקים משובחים ביניהן אופרה ווינפרי, שרה ג'סיקה פרקר, ריהאנה, גווינית' פאלטרו, הנסיכה יוג'יני, קלייר דיינס, וויני הארלו, קייטי הולמס ואמילי רטאייקואסקי. לגבי המשך דרכו בתעשייה הוא הותיר תקווה עבור מעריציו כשאמר "נראה, תמיד יהיה לי את עצמי. תמיד תהיה לי היצירתיות שלי".

פוזן כאמור ידוע בעיצובים הדרמטיים שלו, עם דגש על שמלת 'הנסיכה מהאגדות'. הוא הפגין מאז ומתמיד חיבה יוצאת דופן למחוכים עם שייפ מחודד או בגזרת לב ולשמלות עתירות בד ומלאות ווליום בחלקן התחתון. לצד סגנון הסינדרלה התמחה פוזן גם בשמלות אוסקר סקסיות ואלגנטיות והכל תוך הקפדה על תפירה עילית משובחת. בשורה מצערת. מאוד.

זאק פוזן, מיילי סיירוס. GettyImages
טקס פרסי הגראמי. מיילי סיירוס לצד פוזן עם שמלה בעיצובו/GettyImages
זאק פוזן, היידי קלום. GettyImages
שפט לצידה חמש עונות. פוזן והיידי קלום/GettyImages
זאק פוזן, קייטי הולמס. GettyImages
לא נפרדים. קייטי הולמס ופוזן במט גאלה, 2017/GettyImages
נעמי קמפבל וזאק פוזן בתצוגת המעצב, ניו יורק, פברואר 15. Chelsea Lauren, GettyImages
נעמי קמפבל סוגרת את המסלול בשבוע האופנה בניו יורק, 2015/GettyImages, Chelsea Lauren

הכוכבות לובשות זאק פוזן

ריהאנה

שרה ג'סיקה פרקר

הנסיכה יוג'יני

סלין דיון

ג'וליה גרנר

וויני הארלו

אריאנה גרנדה

אשלי גרהאם

ההודעה המצערת בדף האינסטגרם

  • עוד באותו נושא:
  • זאק פוזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully