וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי יש גדול יותר? מצעד הכתרים המשוגע של נסיכות שבדיה

11.12.2019 / 12:53

בכל שנה כשמתקיים טקס הענקת פרסי הנובל בשטוקהולם, אנחנו לרגע שוכחים מבית המלוכה בבריטניה ומתאהבים מחדש בנסיכות של שבדיה. בנות הארמון עלו על שמלות נשף, הניחו את הכתרים על הראש ויצאו לפזר גלאם מלכותי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידיאו: ראש ממשלת אתיופיה מקבל את פרס הנובל לשלום)

פעם בשנה מתקיים בשבדיה אירוע בסדר גודל בינלאומי שמפנה את הזרקור אל בית המלוכה המקומי, וגורם לנו לחלוטין לשכוח שיש גם ארמון בבריטניה, שמעסיק אותנו כמעט כל ימות השנה. אנחנו מדברים כמובן על טקס הענקת פרסי הנובל שמתקיים מדי שנה בשטוקהולם בנוכחות משפחת המלוכה השבדית, שבנותיו מגיעות בהתאם למעמד עם תכשיטים יוקרתיים, יהלומים, שמלות נשף וכתרים.

ראשונה לתפוס את תשומת לבנו הייתה הנסיכה סופיה, אשתו של הנסיך קרל פיליפ. מי שהצטרפה אל משפחת המלוכה השבדית ב-2015 אחרי שנים של דוגמנות, בין היתר בעירום, והשתתפות בתכנית ריאליטי, כבר נטמעה לחלוטין בסטייל המלכותי. לטקס היא הגיעה לבושה בשמלת אוף-שולדרס כחולה עם שרוולים תפוחים. על ראשה הניחה כתר יהלומים עם אבנים כחולות בצבע תואם לזה של השמלה. מדובר באותו הכתר שחבשה גם חתונתה, רק שהיא החליפה את אבני האמרלד שהיו במקור בפנינים. כמו כן, ענדה הנסיכה סופיה עגילים כחולים, באותו הגוון של האבנים שמשובצות על הכתר.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

פרס נובל 2019 הנסיכה סופיה הנסיכה מדלן שבדיה. GettyImages
שמלות נשף, כתרים ויהלומים. הנסיכה סופיה והנסיכה מדלן נכנסות לטקס/GettyImages

בלוק המלכותי, היוקרתי והמהודק של סופיה אין כמעט זכר לעבר הפרוע שלה. אבל רק כמעט. את התזכורת היחידה למי שהיא הייתה לפני הנישואים אפשר למצוא על הגב שלה, מציץ מאחורי שמלת האוף-שולדרס הכחולה: קעקוע של שמש, תזכורת לנפש החופשיה שהיא הייתה פעם.

גיסתה של הנסיכה סופיה, הנסיכה ויקטוריה - אחותו הגדולה של הנסיך קרל פיליפ ויורשת העצר השבדית, הגיעה לטקס הנובל לבושה כמו מלכה לעתיד. ויקטוריה הלכה על שמלה א-סימטרית גדולה עם שרוול אחד תפוח מאוד ושרוול שני חושף כתף. לשמלה חצאית ענקית מבד פוך בצבעים שחור-לבן והיא מעוטרת אבנים וסיכות מלכותיות. על ראשה מונח כתר מפורסם של משפחת המלוכה השבדית, שנמצא ברשותה מאז 1881.

פרס נובל 2019 הנסיכה סופיה שבדיה. GettyImages
הקעקוע שמזכיר את הימים הפרועים שלפני המלוכה. הנסיכה סופיה/GettyImages
פרס נובל 2019 הנסיכה ויקטוריה שבדיה. GettyImages
שמלה גדולה כיאה למלכה לעתיד. הנסיכה ויקטוריה/GettyImages

האחות הקטנה של הנסיכה ויקטוריה והנסיך קרל פיליפ, הנסיכה מדלן, הלכה על שמלת דמה-סטרפלס ורודה בגוון של ברביות. כלומר, זו נראית שמלת סטרפלס אך למעשה קיים לה חלק עליון שקוף. רק מבט מהגב מסגיר את העובדה הזו, אז רואים את הכפתורים לאורך עמוד השדרה ועד העורף. גם מדלן חבשה כתר יהלומים מוכר של משפחת המלוכה, שנמצא ברשותה מאז סוף המאה ה-19 ומעוצב בהשראת בית המלוכה הרוסי מאותה מאה. בנוסף ענדה עגילים גדולים מאוד משובצים גם הם ביהלומים.

האחרונה במשפחת המלוכה שהגיעה לטקס הרשמי היא המלכה סילביה, אשתו של המלך קרל השישה עשר גוסטב ואימא של ויקטוריה, קרל פיליפ ומדלן. המלכה לבשה שמלת ניוד שחלקה התחתון נקי וחלקה העליון מקושט בזהב ועל ראשה ענדה כתר גדול שנוצר עבור המשפחה בשנת 1860.

פרס נובל 2019 הנסיכה מדלן שבדיה. GettyImages
הברבי של המשפחה. הנסיכה מדלן בשמלת דמה-סטרפלס ורודה/GettyImages
פרס נובל 2019 הנסיכה סופיה הנסיכה מדלן שבדיה. GettyImages
הכפתורים שחושפים את הטריק/GettyImages
פרס נובל 2019 המלכה סילביה שבדיה. GettyImages
המלכה סילביה בשמלה זהובה וכתר עצום/GettyImages
פרס נובל 2019 הנסיכה סופיה שבדיה. GettyImages
איזה צחוקים בטקס. הנסיכה סופיה מתפקעת/GettyImages
פרס נובל 2019 הנסיכה מדלן שבדיה. GettyImages
עגילי יהלומים עם נוכחות. הנסיכה מדלן/GettyImages
פרס נובל 2019 המלכה סילביה הנסיכה ויקטוריה שבדיה. GettyImages
המלכה - ויורשת העצר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully