וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריטים האייקונים שהכתיבו את העשור

25.12.2019 / 7:00

טרנדים קמים ונופלים מדי חודש ומותגי העל כבר מזמן לא היחידים שמכתיבים את האג'נדה האופנתית. חקרנו בניסיון להבין מהם הפריטים שהרטיטו את ליבה של התעשייה בעשור האחרון והנה לכם הטופ טן

הניסיון לברור את המגמות הבולטות ביותר שהכתיבו את סדר היום האופנתי בעשור האחרון הינו מאתגר מלכתחילה. המסקנה החשובה מתבהרת כשלוקחים צעד אחורה, אז מגלים שהמגמה העיקרית שמספרת את הסיפור המרכזי של העשור היא המעבר של תעשיית האופנה ממודל של ארבע עונות למודל של כאוס בו טרנדים נולדים ונקברים ברמה היומיומית. בתי האופנה הגדולים הם כבר לא המכתיבים הבלעדיים של מה נכון ומה לא, כשהשליטה חמקה מידיהם באופן עיקש לטובת השפעת אינדיבידואלים בחסות רשת האינסטגרם.

אי לכך אין מנוס מלהכריז על שינוי חוקי המשחק כמגמת העל שמגדירה העשור הנוכחי: מהחלונות הגבוהים לטובת הפרולטריון, ממעצבי על וסופר מודלס למשפיענים ומשפיעניות עם אמירה ייחודית. יחד עם זאת, ברמה הפרקטית ניתן לאתר את אותם פריטים איקונים שהצליחו לחדור לשיח האופנתי ולהשפיע באופן משמעותי על מה רצינו ללבוש למשך תקופה, כשרובם עדיין נמצאים בתמונה בפתחה של שנת 2020.

2010

האובססיה של תחילת העשור קשורה למותו הטראגי בטרם עת של מעצב העל אלכסנדר מקווין בפברואר 2010. הידיעה על מותו הביאה לגידול של 1,400 אחוזים במכירות של צעיף הגולגלות האייקוני בעיצובו, פריט שנמכר כבר משנת 2003.

אלכסנדר מקווין צעיף. GettyImages
צעיף הגולגלות המפורסם של אלכסנדר מקווין על ניקול ריצ'י/GettyImages

2011

הרוקנרול אטיטיוד ממשיך מהגולגולת של מקווין לעבר הניטים של ולנטינו עם סדרת נעלי הרוקסטאד. מסתבר שפיזור מדוקדק של ניטים ריבועיים בשייפ פירמידה תלת ממדית על נעלי לק בעיצובים שונים היה בדיוק הדבר שעולם האופנה חיכה לו. וכך מגיג עונתי הרוקסטאד הפכו לקטגוריה קבועה שמציעה כל עונה את הדגמים הקלאסיים לצד תוספות ושילובים חדשים.

נעליים, ולנטינו. GettyImages
אלכסה צ'אנג בנעלי הניטים של ולנטינו/GettyImages

2012

שנת 2012 סימנה שני מוקדים חזקים על המפה. הראשון וזה שעדיין בועט ונכלל בקולקציה כל שנה: הוודג' סניקרס של איזבל מארה, נעליים שהביאו פרשנות חדשה לסינרגיה שבין אופנת רחוב לאופנה גבוהה וזכו לשלל חיקויים ואינטרפרטציות מטעם מעצבים ורשתות מכל קצוות הסקאלה. השני הוא סווטשירט ברקמת נמר צבעוני שהזניק את בית האופנה קנזו תחת שרביטם של הומברטו לאון וקרול לים חזרה לעניינים. מאז מוטיב הנמר עבר שלל גלגולים ושמר על נוכחות קבועה בתמונה האופנתית ואילו הסווטשירט קיבל מעמד-על של פריט מאסט הב בכל מלתחה.

איזבל מארה נעליים. GettyImages
סניקרס העקב של איזבל מארה/GettyImages
קנזו, סריג. GettyImages
קרלי קלוס בסריג הנמר של קנזו/GettyImages

2013

פתיחת הדלת של קנזו לעולם הסווטשירטים כמו גם התהוות מגמת ה-Athleisure הביאו את ריקרדו טישי להציג על מסלול ז'יבנשי סתיו-חורף 2013 את סווטשירט הבמבי שהפך לאבן דרך המציינת את כניסת אופנת הרחוב לקולקציות של בתי האופנה הגבוהים. פריט נוסף שנחקק באותה שנה היה תיק שבבסיסו פריסת ניטים מדגם 'רוקו' בעיצוב אלכסנדר וונג.

ז'יבנשי, חולצה במבי. GettyImages
סווטישרט הבמבי של ז'יבנשי/GettyImages
כריסי טיגן, אלכסנדר וונג. GettyImages
כריסי טיגן משוויצה בתיק הניטים של אלכסנדר וונג/GettyImages

2014

בשנה החמישית לעשור הגיע הזמן להתפקס על האקססורי שכולם רצו לאמץ. פה נכנס לתמונה בית האופנה דיור עם עגילי ה-Tribales pearls בדמות עיגול פנינה קטן צמוד לתנוך שנסגר בפנינה גדולה יותר בחלקו האחורי. מיותר לציין שחיקויים במחירים נגישים לא אחרו להגיע.

ריהאנה, דיור, פנינים. GettyImages
ריהאנה מדגימה בחן - עגילי הפנינה של דיור/GettyImages

2015

המינוי של אלסנדרו מיקלה הביא לגוצ'י ערמות של היסטריה ויזכר לנצח בהיסטוריה כמי שלקח את המוקסינים הקלאסיים לעבר אבולוציה של מיולס בשם prince town. החזון החדש בז'אנר הכניס טונות של סטייל והייפ לדגם האייקוני כשהגרסה המבוקשת ביותר הייתה זו בשחור שהגיעה עם סוליה פנימית מפרווה המשתרכת מחוץ לנעל סביב אזור העקב.

גוצ'י, נעליים. GettyImages
הנעליים החרושות ביותר העשור. גוצ'י והפרווה/GettyImages

2016

זו השנה בה תיק הפירסינג של JW Anderson כבש את הסצינה וניסח מחדש את מה שה'רוקו' של אלכסנדר וונג התחיל: תיק יוקרתי ויקר מעדות אופנת-העל עם אלמנט רוקנרולי, מינוס נוכחות חיצונית ללוגו המותג. פריט איקוני נוסף שנולד באותה השנה - חגורת הלוגו של גוצ'י שנטחנה בכל מקום אפשרי.
ואי אפשר שלא להזכיר את חולצת ה-DHL של דמנה גווסיליה לוטמה, אותה טי-שירט איקונית שהפכה לסיפור הגדול של השנה וצימצמה עוד יותר את הפער שבין בגדי מעצבים יקרים לבין אופנת רחוב 'פושטית' וכעורה לכאורה.

תיק, jw anderson. GettyImages
תיק הפירסינג של Jw Anderson/GettyImages
חגורה עם לוגו של גוצ'י. אינסטגרם, אתר רשמי
החגורה של גוצ'י שהשתחלה לארונה של כל פאשניסטה/אתר רשמי, אינסטגרם
dhl. GettyImages
אופנת רחוב - הטי-שירט של DHL/GettyImages

2017

תנועת ה-Metoo וההתעוררות המחודשת של הפמיניזם הביאו לגל חולצות עם סלוגנים רלוונטיים. זו של דיור עם הכיתוב We should all be feminists בלטה במיוחד והביאה לשיא את החיפושים בגוגל לחולצות טי עם מסרים מעצימי נשים. במקביל, הנהירה אחר סניקרס מעוצבים הביאה לאימוץ מאסיבי של דגם ה-speed של בלנסיאגה, נעלי גרב ספורטיביות בעלות סוליה במראה אווירודינמי.

דיור, חולצה. GettyImages
פמיניזם במיטבו - טי-שירט של דיור/GettyImages
בלנסיאגה. GettyImages
נעלי גרב ספורטיביות של בלנסיאגה/GettyImages

2018

אחרי הספיד בלנסיאגה ראו כי טוב וזרקו פצצה חדשה בדמות סניקרס שקיבלו את הכינויים 'dad sneaker' ו-'ugly sneaker'. עיצוב מגושם ושנוי במחלוקת שיצר שיח חזק ואג'נדה חדשה ברשת.

סניקרס, בלנסיאגה. GettyImages
גסות ומוגזמות - הנעליים של בלנסיאגה/GettyImages

2019

האובססיות של 2019 קשורות ללא ספק למינויו של דניאל לי בראש בית האופנה האיטלקי בוטגה ונטה שהביא את כל משפיעניות הרשת לחרוש באופן בלתי מתפשר על שני דגמים: קלאץ' ה'פוש' שנראה כמו כרית מפנקת וסנדלי רצועות הסטרץ' בחרטום מרובע.

בוטגה ונטה, תיק. GettyImages
תיק החלומות של דניאל לי לבוטגה ונטה/GettyImages
בוטגה ונטה, נעליים. GettyImages
התשוקה לנעליים - סנדלי השנה של בוטגה ונטה/GettyImages

  • עוד באותו נושא:
  • טרנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully