וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה הגדולה: אימפריית הדנים של רנצו רוסו

26.1.2020 / 10:40

מותג הג'ינסים הידוע דיזל משיק ספר ארכיון מרשים ואנחנו זכינו להצצה נדירה במסדרונות המתחם המטורף. הבעלים והמייסד רנצו רוסו צלל איתנו ל-40 שנות עשייה וחשף סיפורים מרתקים

דיזל. יח"צ דיזל,
פרועים מאז ומתמיד - אימג'ים מספר הארכיון של דיזל/יח"צ דיזל

בעיירה שקטה בשם ברגנזה, שלוש שעות נסיעה ממילאנו ממוקם לו הכפר של דיזל. אל תתנו למילה כפר לבלבל אתכם - לא מדובר במשרדים בבקתת עץ ציורית, המתחם המטורף של דיזל הוא ההפך הגמור. השביל הארוך שמוביל מהעיירה אל תוך המתחם מצליח לעשות עבודה מדויקת בהעצמת הדרמה - "להיכנס מגיהינום לגן עדן", כך חלם הבעלים והמייסד, רנצו רוסו. הכניסה עם הכיתוב Be Brave והקיר החלומי עמוס צמחייה טרופית אשר מתנוסס לגובה עשרות מטרים מבהירים חד וחלק - כל מה שרוסו חושק בו מתממש.

הפגישה האינטימית עם רוסו הובילה להבנה חד משמעית - מדובר בכוכב. האיש בן פאקינג 64 ומגניב יותר מכל בן 16 שתפגשו בחייכם. אותנטי, בלי פילטרים, משוגע על תשומת לב וגם קעקוע עם ראשי התיבות שלו על ידיו מוסיף את החספוס הרצוי. הונו האישי מוערך במיליארדי דולרים, הוא אבא ל-7 ילדים כשהגדול בן 42 והקטנה בת 4, יש לו ליין יינות משובח שנמכר במסעדות הנחשבות ביותר בעולם, הוא בעלים של קבוצת כדורגל מעיר הולדתו, מחזיק בנדל"ן בשלל מקומות אסטרטגיים ונשיא קבוצת OTB (מארני, ויקטור אנד רולף, ויויאן ווסטווד ועוד) שעזרה לשפץ לאחרונה את גשר ריאלטו המפורסם בוונציה.

דיזל, רנצו רוסו. יח"צ דיזל,
כוכב. רנצו רוסו, הבעלים והמייסד של דיזל/יח"צ דיזל

"הדאלי לאמה אמר לי שגם כשאני תורם אני חייב לשים את הלוגו שלי בכל מקום". רגע, אז הדאלי לאמה חבר שלך בעצם? שאלנו בתדהמה, "כן, הדאלי לאמה הוא חבר. אני חייב לציין שאני לא בעניין של בודהיזם, אין לי דת שאני מתחבר אליה האמת, אבל אנשים כאלה מעוררים השראה בעיני. גם נלסון מנדלה ואפילו שמעון פרס זכרונו לברכה היה מדהים בעיני". ומה מקבלים אנשים חשובים שכאלה? "לפרס נתתי ג'ינס במתנה, את דגם הג'וג הידוע עם ראשי התיבות שלו וגם משקפי שמש. הדאלי לאמה לעומת זאת קיבל ג'ינס לבן, כדי שיהיה לו מה ללבוש מתחת לטוניקה".

עוד בוואלה!

גראנד פינאלה

לכתבה המלאה
דיזל. יח"צ דיזל,
40 שנות פעילות בספר ארכיון נדיר/יח"צ דיזל

רוסו מסביב לעולם

רוסו מוביל אותנו אל הארכיון המטורף שאסף במהלך 40 שנות קריירה ומאחורי כל פריט מלא סטייל עומד סיפור מרתק, כזה שרוסו יודע לתאר לפרטי פרטים: "באייטיז הייתי בטיול במקסיקו והחלטתי לשלב שטיח שמאוד אהבתי בתוך ז'קט ג'ינס". הז'קט התקבל בהתלהבות רבה ורוסו רץ למלא קונטיינר בשטיחים מקסיקנים. באותו טיול חווה גם את ההתנסות הראשונה שלו עם סמים: "באתי לאסוף את השטיח ואותו מקומי הראה לי קופסא ובפנים היה מריחואנה. שאלתי אותו 'מה זה?', וחבר שלי שעמד לצידי אמר לי מיד 'קח, קח'". זאת הפעם הראשונה שעישנתי גראס. אני לא משתמש בסמים היום בכלל", חידד רנצו, ואחרי שמעמיקים בפרסונה מבינים את אורח החיים הטבעי שהוא מנסה לסגל לעצמו. צמחוני, מטורף על ספורט, מעריץ את המטבח המקומי (אפשר להבין אותו) ומסתמן כי המהלך הבא שלו הוא להיכנס לשוק האוכל עם מוצרים בריאים.

בפתח הארכיון של רוסו שמתפרש על שלוש קומות עם אלפי פריטים, ניצבת מכונת התפירה הראשונה שלו אשר הייתה שייכת לאמו, באמצעותה תפר את הג'ינס הראשון שלו כשהיה רק בן 15. "בזמנו עשיתי הכל עם מכונה פשוטה ועבודות יד, היום יש לנו מכונות רציניות בשביל כל דבר קטן". אחד הפריטים האהובים על רוסו הוא ז'קט שנלקח מנושאית מטוסים באייטיז, בזמן שהסרט "אהבה בשחקים" עם טום קרוז, היה שלאגר רציני. "הפריט הזה קרוב לליבי", מספר רנצו, "זו הייתה תחילתה של תקופה חדשה עבורי. נפטרתי מכל החברות שהיו בבעלותי והחלטתי להתמקד רק בדיזל".

מפה לשם, קולקציה שלמה נבנתה בהשראת הז'קט הכתמתם הזה. מהטיול בהולנד הוא לקח את המגבות שהיו מונחות על קצה הבר ושילב בתוך חולצות, והשאיפה הגדולה היא כי כשיגיע זמנו ללכת מן העולם ימכרו את פריטי הארכיון ויתרמו את הכסף לצדקה. כל הסיפורים של רוסו, הקולקציות, העיצובים הייחודים והקמפיינים הידועים של המותג התאגדו לכדי ספר מרשים (בכריכת דנים כמובן) אשר ייצא בסוף 2019 ויימכר בסניפי המותג בכל העולם.

דיזל. יח"צ דיזל,
השטיח המקסיקני שהפך לקולקציה שלמה/יח"צ דיזל

"אי אפשר להיות 'פייק' בעולם הדיגיטל"

רוסו כאמור הוא איש של חזון. הוא לא מעוניין שיכניסו אותו לטייטל "המעצב" של המותג, אבל ברור כשמש שהוא מנצח על התזמורת והסגנון האישי שלו מגיע לידי ביטוי בכל אחד מהפריטים. "בתור בחור צעיר החלום שלי היה להיות מנהל. כזה שיהיו לו כמה עובדים ולתפעל את הכל. לא האמנתי שלכאן נגיע. אני הרי לא מעצב, אני לא יודע לשרטט, אבל אני יודע בדיוק מה אני רוצה וכך אני מעביר את ההוראות שלי לצוות".

ואכן הצוות קשוב להוראות ומתקתק כמו מכונה משומנת. צוות הקריאייטיב יושב בחלל אחד מהלבשה, הנעלה, רהיטים, תאורה, שעונים, בשמים, ואפילו כלי שולחן ומעביר רשמים על בסיס שעתי. בד הדנים המזוהה ביותר עם המותג עובר שלל טיפולים ומניפולציות בכדי להגיע לאב טיפוס שישוכפל בהמונים במפעלים איתם עובדים דיזל מסביב לעולם. מיליוני מטרים של ג'ינס שוכבים להם במתחם העצום של דיזל ומקבלים התייחסות יומיומית של שפשופים, כתמים, עיטורי פסים, ריצ'רצ'ים וגם הקרעים המעודנים שנעשים בעבודה ידנית.

"נכנסתי לעניינים חזק לפני שנתיים", מוסיף רוסו כשהוא מסביר על אסטרטגיה ועיצובים, "הייתי יותר מדי בעסקים האחרים, אבל הצוות ממש התעקש שאחזור להיות יותר מעורב". אחד הדברים שחשובים לי מאז שחזרתי זה להוריד את ממוצא הגילאים. אני מאוד רוצה את דור ה-z, לא רק מילניאל. אני ממש אוהב את השינוי בתעשייה בשנים האחרונות", מוסיף רוסו, "היום אי אפשר להיות 'פייק' בעולם הדיגיטל. רומסים אותך בשניה אם אתה עושה טעות, פעם זה ממש לא היה ככה".

דיזל. יח"צ דיזל,
"הצוות התעקש שאחזור להיות יותר מעורב". רוסו/יח"צ דיזל

מיניות, טשטוש מגדרי וסלידה מטרנדים

כשעוברים ליד לוח ההשראה של הקולקציה לשנת 2021, שנמצאת בימים אלו ממש בעבודה, ניתן להבין את הדנ"א המובהק של המותג. אוברדוז של מיניות, חספוס וטשטוש מגדרי עם הרבה פריטי יוניסקס. טרנדים לעומת זאת? לא פה. המותג הזה פשוט לא נכנע לטרנדים המאוסים. כן, הוא מתחשב במגמות החזקות בעולם האופנה אבל תמיד משתולל לכיוונים משלו.

לרגל עשור חדש ובבואה של 2020 מבטיחים בדיזל להיכנס חזק בנושא הקיימות. הם עתידים להשיק קולקציה ירוקה עשויה כולה מבדים ממוחזרים, מתגאים כי אין אצלם ניצול של כוח עבודה זול וכבר עובדים עם מפעלים חדשניים שמתחשבים בסביבה. ראש המחלקה שאחראית על המגמה "הירוקה" מציינת כי עדיין מאוד קשה להגיע למצב בו המותג "ירוק" לחלוטין - "קשה להגיע לשלמות בנושא. כל מותג מנסה להגיע למקסימום נקודות חיוביות במקביל לדברים שהוא חייב להיענות להם בכדי ליישר קו עם השינוי העולמי. השלב הראשון בכל אופן הוא להגיד - אני אחראי".

דיזל. יח"צ דיזל,
מתקדמים אל עבר עתיד "ירוק". המעצבים בדיזל/יח"צ דיזל

קולקציית פרה-אביב 2020 נקראת "מוחות דיגיטליים". פלטת צבעים בסיסית, וסילואטות רחבות לצד דנים סקסיים. בגדי העבודה ממשיכים לקבל נוכחות גם העונה ובדגמים רבים ניתן לראות טיפול עם פרינטים בשחור ולבן, עבודת טלאים ופסים שמעטרים את צידי הג'ינס. דגם הג'וג הידוע אותו רוסו אומר כי עיצב במטרה "להרגיש נוח בג'ינס כמו במכנסי פוטר", נוכח גם בקולקציה החדשה ולצידו שני דגמים מרכזיים ומשובחים D-Reggy לנשים ו-D-Macs לגברים.

"DIESEL DREAM DISRUPTION DEVIATION DENIM" ייצא בנובמבר 2019, יימכר בסניפי המותג דיזל, באתר בחנויות ריזולי( חברת ההוצאה לאור) ובחנויות הספרים המובילות בעולם.

הכתבת לקחה חלק בנסיעת עיתונאים.

דיזל. יח"צ דיזל,
קולקציית פרה- אביב 2020 - "מוחות דיגיטליים"/יח"צ דיזל
דיזל. יח"צ דיזל,
ג'ינסים עם שפשופים, פסים בצידי המכנסיים, טלאים ומכפלות גרנדיוזיות/יח"צ דיזל
דיזל. יח"צ דיזל,
דגם ה-D-Macs לגברים/יח"צ דיזל
דיזל. יח"צ דיזל,
פלטת צבעים בסיסית ומנצחת/יח"צ דיזל
דיזל. יח"צ דיזל,
סקסית, אדג'ית ושובבה - הקולקציה החדשה של דיזל/יח"צ דיזל
  • עוד באותו נושא:
  • דיזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully