וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטייל כחול-לבן: "צריך להכיר את השפע שנמצא ממש מתחת לאף"

29.4.2020 / 8:00

יום העצמאות 2020 וסגר בשל אסון הקורונה מתקשים ללכת יד ביד, אך אולי זה בדיוק הזמן לראות מה המעצבים המקומיים שנאבקים על החופש האמנותי שלהם בכל ימות השנה מבשלים לנו. נימה של אופטימיות מתעשייה שלמה שספגה מכה קשה אך תקום למרות ובגלל הכל

צילום: טל אנגלנדר עריכה מאיה בן ניסן

בווידאו: תצוגת האופנה של דורין פרנקפורט בשבוע האופנה תל אביב, 2014

הסיפור של תעשיית האופנה המקומית שלנו מוכר לכל: מצד אחד יש לנו פה ערימה של מעצבים מוכשרים וחרוצים שמצליחים כל עונה להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם ביצירת קולקציות חדשות, מרגשות, מבריקות ונחשקות. מצד שני, סביבת תנאי העבודה הינה תמיד מאתגרת עבורם מההיבט הכלכלי כך שגם בימים כתיקונם הם במוד 'הישרדות'. לרגל יום העצמאות קיבצנו שורת מעצבים ומותגים ישראלים שלא מספיק שהם מתמודדים כמו כולנו עם ה'הולד' שנכפה על המשק בחסות הקורונה, זה גם חל בדיוק על התזמון עם שחרור קולקציות האביב-קיץ החדשות שלהם. הנה מה שיש להם לומר ולהציג לנוכח המצב.

TRES

טרס. יח"צ,
נערת TRES האולטימטיבית, אור לפיד, בקמפיין ביתי/יח"צ

"כמה ימים לתוך הקורונה ניסחנו משהו מהלב ושלחנו אותו לכל הלקוחות שלנו ברשימות הניוזלטר", מספרות בנות TRES, נוי גוז, נועה גור ודפנה פילוסוף, "את אותו לילה אנחנו לא נשכח לעולם. במשך כמה שעות הרגשנו גל תמיכה גדול מאוד, אם זה בהזמנות שהמשיכו לתוך כל הלילה, ואם בהודעות ושיתופים אישיים של לקוחות. מאז, אנחנו כבר כמעט חודש בסוג של שגרת משלוחים כמה שאפשר כדי שבאמת הלקוחות שלנו יקבלו את השירות הטוב ביותר. אנחנו מרגישות שדווקא עכשיו, חשוב לקנות עיצוב ישראלי. זאת תעשייה שנלחמת על הקיום שלה תמיד, אבל עכשיו הגענו לנקודת קיצון. אנחנו קונות פחות, יש מן תחושה של שותפות גורל כלכלית והשאלה איפה אתה שם את הכסף שלך הופכת למאוד חשובה: האם אני נותן אותו לחקלאי הקטן, לחנות הספרים המשפחתית ולמעצב צעיר ישראלי או לרשתות הגדולות. אין פסול בלקנות אצל הגדולים אבל הקטנים פשוט יפסיקו להתקיים. האירוע הזה שטלטל את העולם כולו שם זרקור לא רק על השאלה 'מי?' אלא גם על ה'מה' - מאיפה המוצר שלי מגיע, איך הוא מיוצר ובאילו תנאים. אלה נושאים שנמצאים בראש סדר העדיפויות של עסקים קטנים. חוץ מזה, צריך להכיר יותר את השפע שנמצא ממש מתחת לאף".

פריט נחשק: "ביקשנו מזוג אחד האהוב עלינו במיוחד, האמנית ונערת TRES האולטימטיבית, אור לפיד, ומבן זוגה הצלם המוכשר דניאל ז'קונט לצלם לנו 24 שעות אצלם בדירה תחת בידוד". בתמונה אור לובשת חולצת פארוס לבנה, 520 ש"ח, עשויה מ-100% משי יחד עם ג'ינס STRAIGHT בצבע אידיגו כחול.
איפה תרכשו: trestlv.com, אחד העם 58 תל אביב, כל הפריטים כעת ב-20% הנחה.

אמריה

אמריה. יח"צ,
"אסור לסמוך על ייצור לא מקומי". אמריה/יח"צ

גלית נוי, בעלים ומעצבת מספרת כי "הרגעים בהם הרגשתי טוב וחיממו לי את הלב היו הרגעים שהבנתי שאני עוזרת בפרנסת משפחות בישראל, כל זוג נעליים שנמכר עוזר למודליסט, לגזרן, לתפר, למותח. נקודת אור חשובה בתקופה החשוכה הזו של הקורונה יכולה להיות העדנה העתידית של התעשייה הישראלית בכלל וכמובן של תעשיית האופנה. רבים הבינו שלסמוך על ייצור לא מקומי טומן בחובו סכנה מיותרת, כמו כן זו תקופה שהצרכנים הבינו את הצורך לעודד ולקנות 'תוצרת הארץ'".

פריט נחשק: כפכפים לבנים עשויים עור עם חרטום מרובע ועקב קטנטן. 926 ש"ח.
איפה תרכשו: amriashoes.com

דורין פרנקפורט

דורין פרנקפורט. אסף עיני,
"דור חדש של יוצרים צעירים יוכל ליהנות מהשינוי שיגיע אחרי הטלטלה". דורין פרנקפורט/אסף עיני

"היום שאחרי עדיין רחוק ולוט בערפל, אבל השינוי הצפוי בהתנהלות צרכנים לאחר שמגיפת הקורונה אימתה אותנו עם מציאות חדשה ולא פשוטה, הוא בעיני קרן אור באפלה", מספרת לנו פרנקפורט, "ברחבי העולם מדברים יותר ויותר על חשיבות עיצוב וייצור מקומי, של בגדים איכותיים ורכישה בצורה מדודה - שותפתי ואני מאמינות בשיח "החדש" הזה מיום הקמתו של בית האופנה הקטן שלנו ב-1984. בגדים מתכלים ומזהמים שיוצרו בתנאי עבדות ונזרקו אחרי מספר לבישות כבר לא יהיו נחשקים. כולי תקווה שביום שאחרי נתעורר לעולם בו צריכה מתונה יותר, שמירה על הבגד, תיקונים קלים וכביסה זהירה ישובו להיות הנורמה. ואנחנו כאן מייצרות בגדים במפעל קטן ובלתי מזהם המספק פרנסה ושכר הוגן לתושבי הסביבה. ולמרות אינספור פשרות, פיתויים ועצות "חכמים", מאמינות שהדרך בה דבקנו היא העתיד, ודור חדש של יוצרים צעירים מוכשרים יוכל ליהנות מהשינוי שיגיע אחרי הטלטלה שכולנו נעבור".

פריט נחשק: שמלה פרחונית ונעימה, כפי שפרנקפורט מתארת את הקולקציה החדשה שלה - "פריטים נינוחים אלגנטיים, אגביים ועל זמניים". 472 ש"ח במקום 590 ש"ח.
איפה תרכשו: dorinfrankfurt.com ובחננויות הרשת.

סטלה אנד לורי

סטלה ולורי. יח"צ,
"יצורים אופטימיים מטבענו", קוקלציה מופלאה אצל סטלה אנד לורי/יח"צ

"אנחנו יצורים אופטימיים מטבענו ולכן משתדלות לחשוב כבר על 'היום שאחרי'", אומרות המעצבות והבעלים ורד וזוהר בלנק, "המשבר הזה יהפוך להיסטוריה אבל יטביע את חותמו במגוון רבדים ואנחנו מאמינות שגם בכיוונים חיוביים. אנחנו כבר מרגישות שצמחנו ממנו ומעז יצא מתוק. השתכללנו בכל מיומנויות המכירה אונליין והמשלוחים ועל אף שזה ערוץ שאנחנו מטפחות מהיום הראשון זו הייתה הזדמנות להשתפר. למדנו לעבוד גם עם כל מערך הייצור שלנו מרחוק והתרגשנו לגלות כמה כולם מתגייסים ומגלים ערבות הדדית.

פריט נחשק: שמלות פרחוניות בשלל גזרות, 951-1,242 ש"ח.
איפה תרכשו: stellaandlori.com, אייבשיץ 10 תל אביב.

נורת'רן סטאר

נורת'רן סטאר. יעל רזנר,
יש גם מסיכה תואמת. נורת'רן סטאר/יעל רזנר

FRESH AIR - קולקצית אביב קיץ 2020 - עוצבה בהשראת עבודתה של אמנית הדראג סשה וולור (SASHA VELOUR), ומסמלת את חופש היצירה הבועטת, החדשנות והרעננות שמביא איתו עולם הדראג. נדב, המעצב והבעלים של המותג מספר כי "בתקופה הנוכחית, אני חושב שאחד מהדברים החשובים שהציבור לומד הוא החשיבות בלרכוש ייצור מקומי. ברוח ההישרדות עכשיו אנחנו מתמקדים בעבודת הקודש של הצוותים הרפואיים ובחשיבותם של צרכים בסיסיים. חשוב לזכור שגם תרבות היא צורך חיוני בחברה וצריך לשמור על העיצוב המקומי שלא ייכחד".

פריט נחשק: שמלה מכופתרת לבנה עם דפוס אבסטרקטי בצבעי טורקיז, ורוד, צהוב וכחול. 552 ש"ח במקום 690 ש"ח. מגיעה עם מסיכת פנים מודפסת תואמת.
איפה תרכשו: northern-star.co.il או בטלפון - 0528583358, משלוח חינם עד הבית ובחנות, בזל 33 תל אביב.

רונן חן

רונן חן. דודי חסון,
"חופש, אווריריות ועידון". רונן חן/דודי חסון

"גיליתי שהבית הוא מקום בטוח", מספר לנו חן, "הכל נמצא לנו כאן קרוב. אני משתוקק כבר לחזור ולעשות את מה שעשיתי עד כה, לעצב בגדים ללקוחותיי כאן ועכשיו, לנהל איתן דו-שיח על בסיס יומי. אני חושב שאנשים מתגעגעים לאופנה. אף אחת כבר לא קונה אופנה כי אין לה בגדים בארון, אלא בגלל הניחוח המיוחד שזה נותן. חולצה לבנה טובה תמיד תיתן מראה מתוחכם ובגדים אווריריים שמים את האביב מיד במלתחה. בגדים הם קצת תחפושת, מי אני רוצה להיות היום, ואופנה תמיד נותנת לנו את התיבלון הזה".

פריט נחשק: שמלת קומות נשפכת עם שרוולים מתנפנפים בירוק בהיר, "חופש, אווריריות ועידון", כפי שמתאר חן. 712 ש"ח.
איפה תרכשו: ronenchen.co.il, ובחנויות הרשת שנפתחו.

seestarz

סיסטארז. יח"צ,
האחיות הכי מדליקות בתעשייה. אלונה ודניאלה/יח"צ

"הסיפור שלנו נולד כבלוג אופנה משותף במקביל לקריירה בה עסקנו - דניאלה כרואת חשבון ואלונה כעורכת דין", מספרות לנו האחיות, "עשייה אופנתית בערה בנו תמיד ומכאן שלפתוח מותג אופנה ישראלי הרגיש כמו הדבר הטבעי ביותר לעשות. לפני כמעט שנה יצאנו לדרך חדשה שכל כולה אופנה בה אנחנו יוצרות את הדגמים עליהם תמיד חלמנו.כאשר יצרנו את הקולקציה הנוכחית, לא ידענו כמובן על השגרה החדשה שניכנס אליה. העובדה שהמותג עוד מתחילת דרכו מכיל הרבה מאוד דגמים ספורטיביים, נוחים ושיקיים הובילה לכך שלעיתים נדמה שהיא תוכננה עבור ימים כאלו. יש משהו קסום בעובדה שלאחרונה אנחנו רק עם עצמנו - מרוכזות בדברים שחשובים באמת, מעזות לחלום על דברים גדולים שאולי לא היינו יכולות לולא השקט הזה. אנחנו מנסות להסתכל על זה כעל סוג של מתנה".

פריט נחשק: חולצת כתף אחת קלאסית בשחור ולבן, 230 ש"ח.
איפה תרכשו: seestarz.com

ביליבלונד

ביליבלונד. קרן לחמן,
הילה, הבעלים והמעצבת מצטלמת מהבידוד. ביליבלונד/קרן לחמן

"המשבר תפס אותי וכפי הנראה את כל ענף האופנה בתקופה שלפני חג ונסיעות לחו"ל, בבגדי-הים זו ההתחלה של השיא מה שנקרא", מספרת הילה וינברג, הבעלים של ביליבלונד, שדיגמנה מספר דגמים מהקולקציה החדשה על גגות תל -אביב. "נאלצנו לדחות את הצילומים והשקת הקולקציה לשלב מאוחר יותר, מה גם שכל הבדים שלי מיוצרים באיטליה, אז בכלל נאלצנו לחכות. עדיין יש בי תחושה חזקה שהקהל הישראלי מחבק ותומך במעצבים הישראלים, מתעדף אותם על אתרים זולים ואופנה מהירה, והמשיך להזמין אונליין כשהחנות שלי הייתה סגורה. כשהכל ייגמר וישתחרר תהיה פה חגיגה אמיתית של ים וחופשות בישראל". הקולקציה החדשה של ביליבלונד כולה עבודת יד, רקמות, קרושה ודפוסים חזקים, המון שחור וזהב, חיתוכים מעניינים ועם דגש חשוב על איכות הסביבה כשכל הבדים ממוחזרים מרשתות דייגים ופלסטיקים שמנקים מהים.

פריט נחשק: בגד ים שלם כתף אחת בפרינט מנומר בגווני שחור וחום. 590 ש"ח. "השנה
איפה תרכשו: biliblond.com, יורדי הסירה 1 ת"א.

הילה טולדנו

הילה טולדנו. רותם לבל,
"אני אדם שלא פוחד מעבודה קשה". הילה טולדנו/רותם לבל

"אני אדם שלא פוחד מעבודה קשה, עובדה שתמיד עוזרת לי לשלוט בעצמאותי, והתקופה האחרונה הוכיחה את זה ובגדול", קובעת טולדנו, "אני מאמינה בכוחה של המחשבה בייצור של רעיונות שבסוף מגשימים את עצמם ודווקא בימים אלה חושבת ומתכננת את הבאות".

פריט נחשק: דגם ניקולה, 1680 ש"ח, על פי טולדנו הוא "בעל מידות מושלמות בקווים נקיים והחלוקה הפנימית שלו כוללת סגירה מוחלטת וניתן לשים בו מסיכות, בקבוקון אלכוג'ל, ארנק ומשקפיים".
איפה תרכשו: toledano.studio.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully