וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה טריפ: האמנית האיסלנדית שסורגת מסיכות משוגעות

איר יוהאנסדוטיר בת ה-27 אהבה טקסטיל וסריגה מאז שהיא זוכרת את עצמה, אך משבר הקורונה הביא לה רעיון יצירתי במיוחד - סריגת מסיכות מטורפות עם שיניים, שפתיים ולשונות ארוכות המשתרבבות מהן. המסיכות אם שאלתם, אינן למכירה או להגנה מפני הנגיף, אבל יש להן מסר חשוב

אין דבר יותר מעורר השראה מאמנות שנוצרת בשעות החשוכות ביותר. יש בה משהו מרומם ומלא בכוונה טובה, שלא רק בורא יצירה חדשה לעולם, אלא גם מפיח בו תקווה ומורל.

דוגמא מופלאה לכך היא האמנית ומעצבת הטקסטיל האיסלנדית (תחזיקו חזק) - איר יוהאנסדוטיר (Ýr Jóhannsdóttir) - בעלת המותג "אירוררי" (Ýrúrarí), אותו הקימה ב-2012 בבירת איסלנד, רייקיאוויק. אהבתה לסריגה ואריגה באה לה מגיל צעיר, וכשהחליטה לממש את יעודה, נרשמה לבית הספר לאופנה בגלזגו שבסקוטלנד.

תחילה התמקדה יוהאנסדוטיר בת ה-27 בייצור סוודרים סרוגים ובאריגים עבודת יד, כשהמשותף לכולם הוא אלמנט איברי הגוף המשתלשלים מהבגדים בצורת תלת מימד - פיות, שיניים, עיניים, זנבות, שדיים, והאובססיה הגדולה מכולם - לשונות. "אני אוהבת סריגה במכונה, אבל אני בעיקר אוהבת לסרוג עם הידיים שלי, ואני תמיד חוזרת לפרצופים מוזרים".

כשהסבירה מדוע דווקא לשונות, אמרה בריאיון לווג כי "אולי בגלל שהם די גסים, דביקים ומוזרים". היצירתיות המשגעת והמשוגעת שלה קנתה לה מקום בגלריות באיסלנד, עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם ואף לכדה את עיניה של מוזיקאית הסול אריקה באדו, שרכשה כמה מהסוודרים שלה בינואר האחרון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אך אז הגיעה הקורונה, ואת אהבתה ללשונות (ולחלל הפה באופן כללי), החליטה לתרגם לפריט הלבוש המחייב במציאות הקיימת - מסיכות. לדבריה, היצירות אינן למכירה (כן, גם אנחנו התבאסנו), אלא הן פרויקט אמנותי בלבד שהעביר לה את הזמן בהסגר. "ניסיתי כמה מהרעיונות על הסוודרים שלי כאופציה ללבישה על הפנים, כי זה תמיד מעניין לראות את התוצאה - זה שימוש טוב בזמן ההסגר לסריגה". ליוהאנסדוטיר לקח יומיים לפתח את הדגם הראשון, ובסופם יצרה מסיכת שפתיים סרוגות ופתוחות עם לשון משתרבבת.

הימים עברו והעיצובים הפכו למשוגעים ויצירתיים יותר - מסיכה עם פה ירוק של מפלצת בעלת שיניים חדות, אחת נוספת עם לשון שמתפצלת ומגיעה עד לעיניים ומסיכה עם פה פתוח ולשון ארוכה כשעליה עוד פיות קטנים עם לשונות שיוצאות מהן. כן, זה מטורף כמו שזה נשמע.

בתחילה, קיבלה יוהאנסדוטיר מטר תגובות זועמות שטענו כי מסיכותיה אינן בטוחות לשימוש, אך לדבריה, זו כלל לא המטרה שלהן. "המסיכות כאן כדי לקדם את הרעיון של לעטות מסיכות באופן כללי, ושהן יכולות להיות כיפיות. אני מאוד שמחה שהן מעלות מודעות".

יוהאנסדוטיר הבהירה כי תפקידן של המסיכות הוא לא לספק הגנה או התגוננות מפני הקורונה, אלא לעודד לנהוג בבטיחות, כמו גם להמשיך לבטא את עצמה בתקופות מורכבות. "כל מה שאנו שמים עלינו יכול להיות כיף אם נרצה בכך, ולהביא חיוך לפניהם של אנשים בזמנים כאלה זה חשוב באותה המידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully