וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוקולי, חסה ופלפל חריף: האקססוריז הכי מטורפים שתראו

19.5.2020 / 8:14

בשבוע האופנה האחרון בליסבון הציגה מעצבת צעירה בשם ג'ואנה דוטרטה קולקציה המתחשבת בסביבה עשויה ממפות, וילונות וחליפות סארי הודות, אך עינינו ננעלו דווקא על התכשיטים הפנומנלים שהשלימו את הלוקים

behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
ראש דשא גרסת 2020. האקססוריז מתוך התצוגה של Behen/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen

לפני קצת יותר מחודשיים התקיים בליסבון שבוע האופנה ModaLisboa במסגרתו הוצג פרויקט בשם The United Fashion presentation הנותן במה למעצבים חדשים המתמחים באופנה המתחשבת בסביבה. בהלת הקורונה והטיימינג בו רוב מדינות העולם הבינו שאין ברירה אלא להתחיל במדיניות סגר, הצליחו בקלות למחוק כל עניין ציבורי באירוע האופנתי המקסים הזה.

מי שהצליחה לא לחמוק תחת הרדאר התקשורתי היא המעצבת הפורטוגזית המתהווה ג'ואנה דוטרטה. דוטרטה משתמשת בטקסטיל עתיק וחוקרת את הקשר ההיסטורי בין פורטוגל לאסיה תוך התמקדות בזכויות אדם ותנאי עבודה הוגנים עבור אותן נשים מקומיות שתופרות עבורה. אבל כל הסיפור הזה לא היה מעניין אותנו לולא התוצאה המרהיבה עם קולקציה ובה פיסים חד פעמיים שנוצרו מליקוט בדים וחומרי גלם בשווקי פשפשים מכל העולם: כיסויי מיטה, מפות, וילונות וחליפות סארי הודיות.

behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
מתוך שבוע האופנה בליסבון שנפל בין הכיסאות בשל מגיפת הקורונה/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen

שם המותג- BÉHEN - בהשראת המונח ההינדי לאחות. באתר הבית שלה ג'ואנה מגדירה את 'בהן' כ"מספר את סיפורי הנשים ששרות בהינדית ורוקדות תחת השמש של רג'סטאן. נשים המסתובבות על המדרכה הפורטוגזית עם 'סאודדה' על החזה. נשים שראו את הזריחה בסוריה אך לא עוצמות את עיניהן לחושך. נשים שרוצות לשנות את העולם. בגדים שנוצרו באופן אתי על ידי קהילות נשים התומכות בחינוך הנערים והנערות הסוריות".

behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
אקססוריז מירקות של הלייבל Lax Bouquet/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen

גולת הכותרת של התצוגה הייתה אג'נדת האבזור שעוצבה על ידי מעצב מקומי בעל הלייבל Lax Bouquet מירקות ופירות, בחלקם טריים, ביניהם עגילי חסה טרייה, פלפל אדום חריף וברוקולי. לדבריו, אוסף התכשיטים "רגשות כפי שאני רואה אותם", בוחן את מערכת היחסים שלנו בין מוחנו, הגוף והמזון שלנו, נושא שהוקסם ממנו לאחר שאימץ תזונה על בסיס צמחים.

אז נכון, בעיני רבים המונח "אופנה בת-קיימא" נחשב לסוג של התחסדות. כי אם מתייחסים בכובד ראש למשברי האקלים והאקולוגיה הגלובליים, קשה לתהות מדוע לא עוצרים בדחיפות כל ייצור חדש בתעשיית האופנה, שאחראית להשפעה שלילית משמעותית (גם אם קשה לכמת אותה) על הסביבה. מצד שני, גישה דיכוטומית שכזו לא משאירה מקום לדור חדש של מעצבים כה מרעננים כמו דוטרטה ולקס.

behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
חסות, ברוקולי, פלפל חריף ועוד - אקססורי שלא רואים בכל יום/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen
behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
Lax Bouquet למותג Behen בשבוע האופנה בליסבון/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen
behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
חומרי גלם שנאספו משווקים בכל העולם/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen
behen. פרדריקו אום, behen, אתר רשמי
גרסה מתקדמת לאופנה בת קיימא. Lax Bouquet למותג Behen/אתר רשמי, פרדריקו אום, behen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully