וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקפה עם מארי אנטואנט: השמלה שתעשה לכן חשק לחלום בהקיץ

בדיוק כמו התנועה הפמיניסטית, עיצוביה של קימברלי גורדון מושכים תשומת לב, מערערים על הקיים ומבססים סדר חברתי - אם לא פוליטי, אז לפחות בארון. שמלותיה הרומנטיות אולי נראות כמו נלקחו מסיפורי נסיכות, אך הן בעצם ייצוג של האישה החדשה: לוחמת חופש במסע לחיפוש עצמי

זהו סיפור על אישה החיה באוקיינוס בתור עור של כלב ים. כשהיא עולה אל פני הים לשבת על הסלעים, היא משילה אותו ומתענגת על אור השמש. אך אם יגנוב גבר את עורה בזמן שישנה, נגזר עליה להפוך לאשתו ולחיות ביבשה. רק אם תצליח האישה למצוא את עורה, תוכל לחזור אל צורתה האמיתית ולשוב אל הים, חופשיה.

"זוהי האגדה על ה'סלקי' בפולקלור האירי, הסקוטי והסקנדינבי. היא הייצוג המושלם של נשים הנלחמות למען חופש ושוויון, מחפשות את העור המטפורי שלהן", מתארת המעצבת והצלמת הבריטית קימברלי גורדון את המותג שלה, שנקרא על שם האישה בעלת עור כלב הים.

"סלקי" הוא אולי האנטיתזה לגל הביגוד המינימליסטי ששטף אותנו בשנים האחרונות. עיצוביה של גורדון אינם מתאפיינים בצבעי ניוד ובגזרות שקטות, ורוב הסיכויים שיגנבו את ההצגה בכל פעם שתכנסי איתם לחדר. השפעותיה באות מאגדות, יצירות מתקופת הרנסאנס, שיק פריזאי, איורי ארט דקו ואפילו טפטים על קירות משנות ה-60, כשלנגד עיניה תמיד נמצאות נשים.

"תמיד הייתי שבויה בקסמן של נשים שהתכנסו כדי לתמוך זו בזו", כתבה גורדון באתר שלה. "בעידוד בקריירה, בתשוקות ובהשראות האחת של השנייה, בתלבושות, השאלת בגדים, בישול ארוחות, שיחות על פמיניזם, ספרים, פוליטיקה, אוהבים, מצוקות - חיינו זו בזרועות זו, נשים נפלאות מרקע ייחודי, יש משהו יותר עוצמתי מזה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

את עיצוביה, אותם היא מייצרת במלאי מוגבל ומצומצם לשמירה על ייחוד, היא מגדירה כ"מפוארים, נוסטלגיים ורומנטיים במיוחד", אך עם זאת "נוחים, לבישים ובשלל מידות". בין שלל הפיסים המוצעים באתר שלה, בלטה קולקציית "אהבת קיץ" שהושקה בחודש שעבר, המציעה שמלות מיני נפוחות מאורגנזה וכותנה עם מחשוף מרובע, ובהדפסים פרחוניים, ורודים ובגווני קשת סגלגלה. מחירן נע בין 245 דולר ל-290 דולר והמשלוח חינם בקנייה מעל 250 דולר. בנוסף, המותג מצהיר על עצמו כירוק וככזה שלא מתאכזר לבעלי חיים במהלך יצירת הבגד.

כשנשאלה על ההשראות לקולקציה הנוכחית - "אהבת קיץ" כאמור - ענתה גורדון כי העונה הזו מייצגת עבורה נוסטלגיה. "היא נשענת המון על הבית. חדרים חשוכים, מיזוג אוויר, המון חברים, ארטיקים, סרטים. זה מזכיר לי את הטיול הראשון שלי לפאלם ספרינגס, כשרק עברתי לארצות הברית".

לא יודעות מה לגבי פאלם ספרינגס, לנו הזכירו השמלות משהו שמארי אנטואנט, אולי הפאשניסטה הגדולה בהיסטוריה, הייתה לובשת לקפה עם חברות. מתברר שצדקנו. לסלקי הפקת אופנה שלמה בהשראת המלכה אנינת הטעם מצרפת, כשעל ראשן של הדוגמניות פאות מוגבהות והן מתרוצצות ברכבת התחתית של ניו יורק כאילו הגיחו הרגע מתוך מכונת זמן.

"אנו רוצות להיות נקיות מאילוצים ולהביע את עצמנו בגלוי", הסבירה גורדון. "אני רוצה שהבנות ירגישו טוב בעורן בלבישת צבעים עזים, גזרות שובביות ובדים רכים - מהעבודה למסיבה לספה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully