וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צדק לג'ורג' פלויד": תעשיית האופנה נרתמת למאבק נגד אלימות משטרתית בארה"ב

31.5.2020 / 11:50

מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן מסעיר את ארצות הברית - ותעשיית האופנה לא עומדת מנגד. המותג נייקי הוציא סרטון ויראלי, אסוס, אדידס ומאק הצטרפו להצהרות תמיכה, נעמי קמפבל ציטטה את נלסון מנדלה והדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי יצאה להפגין

רויטרס

ארצות הברית סוערת בשבוע האחרון בשל חניקתו למוות של העצור השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס. כבר חמישה ימים ברצף שמתקיימות מחאות אלימות במדינות השונות שהובילו למעצרם של מפגינים רבים. במסגרת אותן מחאות, חנויות רבות הושחתו ונבזזו, כשבהן גם חנויות של מותגי על כמו גוצ'י ופראדה.

מותגי אופנה רבים, שבדרך כלל מעדיפים שלא לנקוט דעות פוליטיות ולא להזדהות עם אף צד, פעלו הפעם אחרת כאשר הבינו שחשוב שקולם ישמע נוכח התקרית המחרידה ועלייתה של הגזענות בארצות הברית. הראשונים לעשות כן היו נייקי, מותג שבנה עצמו על אתלטים שחורים, בראשם מייקל ג'ורדן, שהפיצו סרטון ברשתות החברתיות שהפך מהר מאוד ויראלי. נייקי, שהסלוגן שלהם הוא "פשוט עשו זאת", פרסמו סרטון שבו נכתב באותיות לבנות על רקע שחור: "לשם שינוי, אל תעשו זאת". בהמשך הסרטון נכתב: "אל תעמידו פנים שאין בעיה באמריקה. אל תפנו גב לגזענות. אל תקבלו את זה שחייהם של חפים מפשע נלקחים מאתנו. אל תתרצו. אל תחשבו שזה לא קשור אליכם. אל תשבו בשקט. אל תחשבו שאתם לא יכולים להיות חלק מהשינוי. בואו נהיה חלק מהשינוי".

הפוסט של נייקי

גם אדידס התייחסו לנושא כשפרסמו פוסט עם המילה "גזענות" שמחוקה בקו אדום. "רק ביחד נתקדם קדימה. ביחד יש לנו כוח לייצר שינוי". מי שעוד נקט עמדה הוא מותג הקוסמטיקה מאק, שפרסמו הצהרה: "מאז 1984 אנחנו תומכים בכל הגילאים, כל הגזעים, כל המגדרים - ונמשיך לעשות זאת". בפוסט עצמו כתבו: "מה שקורה בקהילות שחורות כואב מאוד. אנחנו תומכים בכם. עלינו להיות מאוחדים בתקופות קשות אלו".

אסוס, מעצמת הקניות מבריטניה, החליטה גם כן להצטרף לקריאות התמיכה נוכח הסערה - "שתיקה אינה אופציה. אנחנו חולקים את הצער והזעם על מותו הלא מוצדק של ג'ורג' פלויד. אנחנו אולי מותג, אבל אנחנו גם מותג שמורכב מאנשים אמיתיים שאכפת להם מאוד לעמוד לצד הלקוחות שלנו". בהמשך הוסיפו באסוס כי יתרמו לארגונים הרלוונטיים הנלחמים במאבק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפוסט של אדידס

הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי, אקטיביסטית לשיוויון זכויות בולטת, בדרך כלל בנושאים מגדריים - אך לא רק, שלא מפחדת לצאת מהבית ולהגיע להפגנות פיזיות יצאה למחות ברחובות הסוערים בלוס אנג'לס. רטאייקאוסקי העלתה תמונות מהמחאה וצעדה עם ההמונים כשכולם נושאים שלטים ועליהם - "חייהם של השחורים נחשבים", "עצרו את השוטרים הרוצחים".

דוגמנית על נוספת שלא הצליחה להסתיר את הכעס שלה נוכח המאורעות היא נעמי קמפבל, שהקדישה לכך לא מעט פוסטים באינסטגרם. בין היתר, תמונה עם הכיתוב: "גברים שחורים אינם האויב שלכם", סרטון החניקה המזעזע של פלויד, הסרטון של נייקי, סרטון ויראלי של ילדה שמספרת כי היא חשה את הגזענות והיחס השונה בשל צבע עורה וציטוט של נלסון מנדלה לפיו, "אף אחד לא נולד כשהוא שונא אדם אחר בגלל צבע עורו, הדת שלו או הרקע שלו. אנשים לומדים לשנוא, ואם אנשים לומדים לשנוא - אז אפשר ללמד אותם לאהוב".

אמילי רטאייקאוסקי הפגנות ג'ורג' פלויד ארצות הברית שחורים גזענות. אינסטגרם, צילום מסך
לא מפחדת לצאת החוצה ולהשתתף במחאות. אמילי רטאייקאוסקי מפגינה בלוס אנג'לס/צילום מסך, אינסטגרם

הפוסט של מאק

גם מעצב העל האמריקני אלכסנדר וונג העלה פוסט תמיכה, מעצב האופנה מארק ג'ייקובס, מעצבת השיער המפורסמת ג'ן אטקין והסטייליסט מל אוטנברג. האחרון אף לקח את המחאה צעד קדימה ופרסם תמונה של הנשיא טראמפ כשעליה כתוב באדום זועק: "פושע".

מותו המזעזע של פלויד מצטרף לשורת אירועים קודמים של אלימות משטרתית נגד שחורים בארצות הברית. נראה כי החברה האמריקנית והעולם בכלל עדיין רחוק מלמגר את הגזענות, ואולם, קולם של מותגים ואושיות האופנה חשוב בדיוק בשביל להתקדם לקראת השינוי החשוב הזה.

הפוסט של אסוס

הפוסט של נעמי קמפבל

הפוסט של אלכסנדר וונג

הפוסט של מארק ג'ייקובס

הפוסט של מל אוטנברג על דונלד טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully