וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוצ'י מזויף? חיקוי של שאנל? כך תדעי אם התיק שלך אמיתי או לא

כל פאשניסטה חולמת על תיק של מעצב על, אבל לפני שתשקיעי את מיטב כספך בדגם מזויף - חשוב שתכירי את ההבדלים המהותיים בין תיק מקורי ואיכותי לבין חיקוי שלו. הנה כל מה שצריך לדעת כדי לא ליפול בפח

צילום מסך

כל חובבת אופנה תשמח שיהיה לה בארון האקססוריז תיק ממותג של בית אופנת על. ואולם, הדבר לא תמיד מתאפשר כלכלית. בכל זאת, מדובר בהוצאה מאוד גדולה שמגיעה לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים עבור תיק אחד בודד. אחת הדרכים להצטייד בתיק של מותג על במחיר קצת יותר נוח הוא לקנות בחנויות יד שנייה או באתרי אינטרנט שמציעים את הפריטים הללו בעלויות קצת יותר זולות. ואולם, יש להיזהר - לא אחת נמכרים חיקויים של אותם תיקים מוכרים בעלויות גבוהות מהרגיל בטענה שמדובר בתיק מקורי. כדי לא ליפול בפח, הנה כמה דרכים לזהות את החיקויים שמבדילים בין תיק באיכות ירודה לבין תיק שנעשה בתפירה עילית במפעלים של מעצבי העל.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

גוצ'י

קלאודיה ולנטין, מומחית בתחום תיקי היוקרה שהתראיינה ל"דיילי מייל" סיפרה שאחת הדרכים להבחין בין מקורי לחיקוי היא להסתכל על הבטנה. "זייפנים נוטים להשקיע בחלק החיצוני של התיק ולדלג על הבטנה", היא אמרה. לדבריה, בתיקים של גוצ'י יש בטנה מושקעת במיוחד, ובחיקויים בדרך כל תהיה בטנה רופפת.

עוד היא טוענת כי בתיקים בשייפ המלבני עם הלוגו הגדול במרכז וידית השלשלאות, זייפנים לא מדייקים בתיפורים על הבד, ואולם רק עין מיומנת תוכל להבחין בשוני. "הרווח בין התיפורים יהיה גדול יותר מאשר במקור ולא מספיק ישר ומקביל". היא מוסיפה כי בתיקים הללו כשהם מקוריים סגירת האבזם תספק צליל חזק של "קליק" בשל השימוש במתכת איכותית. "בחיקויים יש צליל חורק", היא מסבירה. לסיכום, החיקוי עשוי להיות משכנע, אבל ברגע שהתיק יפתח - ניתן יהיה לגלות שמדובר בחיקוי. מחיר של תיק גוצ'י מקורי מהדגם הזה עשוי להגיע לכ-2,000$, בעוד חיקויים נמכרים גם עבור 200$ בלבד.

תיק של גוצ'י. GettyImages
הבטנה, האבזם, התיפורים. תיק של גוצ'י/GettyImages

בירקין של הרמס

מדובר באחד התיקים הפופולריים, אך היקרים ביותר בשוק ומכאן שהחיקויים שלו רבים. מחיר של בירקין ממוצע הוא כעשרת אלפים דולרים כשהשמיים הם הגבול. לדבריה של ולנטין, את הזיוף אפשר לגלות באמצעות מבט על הידיות. "הן יהיו בעלות צורה שונה". עוד היא טוענת כי ה"גירעון" על בד התיק בהרמס מזויף יהיה גס יותר, גם אם הוא מיוצר מעור עגל כמו התיק המקורי. עוד דרך להבחין בזיוף: המתכות על תיק אמיתי עשויות זהב או זהב לבן. בתיק מזויף הן ממתכת רגילה. "כדי לייצר תיק בירקין אמיתי יש צורך בעבודת יד שנמשכת כ-20 שעות. תיק מזויף נתפר על ידי מכונה ואפשר לראות הבדלים", היא מסכמת.

אווה לנגוריה עם תיק בירקין, פסטיבל קאן, מאי 2010. Michael Buckner, GettyImages
"כדי לייצר תיק בירקין אמיתי יש צורך בעבודת יד שנמשכת כ-20 שעות"/GettyImages, Michael Buckner
ג'ניפר לופז עם תיק בירקין, לאס וגאס, אוגוסט 2012. GettyImages
מחיר של בירקין ממוצע הוא כעשרת אלפים דולר. ג'ניפר לופז והבירקין שלה/GettyImages

שאנל

התיק הקלאסי של שאנל עשוי עור ומחירו הממוצע כ-3,500$. הזייפנים מנסים לחקות את עיצוב העור ואת הלוגו של שאנל שנמצא על אבזם הסגירה - אבל ללא הצלחה. "אפשר לזהות את הזיוף על ידי מבט על הלוגו", טוענת ולנטין. "דרך נוספת לזהות חיקוי היא לגלות ממה עשוי התיק. שאנל מקורי תמיד עשוי עור, שאנל מזויף לרוב עשוי חומרים סינטטיים ולא טבעיים". טיפ שלנו - תריחו את התיק. לעור יש פשוט ריח אחר.

תיק שאנל. GettyImages
"בעוד ששאנל מקורי עשוי עור, שאנל מזויף עשוי חומרים סינטטיים"/GettyImages

סן לורן

ההבדל העיקרי בין סן לורן אמיתי למזויף הוא בלוגו. בקלות ה-S הופכת להיות 8 שלם או אפילו חצי פתוח, אבל מה שבטוח - לא מדובר פה ב-S. הבדל נוסף קשור ביציבות התיק בנשיאה של חפצים רבים. המבנה בתיק מזויף ירגיש לא יציב מספיק. "התיקים המזויפים של סן לורן בדרך כלל משנים את צורתם. כמו כן, בתיקים מזויפים יש שימוש בגומי בקצוות ואפשר לראות אותו, גם אם הזייפנים מנסים להסתיר", מסבירה ולנטין. אם חפצתן במקורי, זכרו - 1,000$ וצפונה.

תיק סן לורן. GettyImages
שימו לב ל-S. תיק של סן לורן/GettyImages
תיק סן לורן. GettyImages
הסוד הגדול - ברגע שתעמיסו חפצים תיק מזויף ירגיש לא יציב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully