וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריי שגב: "הקזתי דם כדי לתת לדוגמניות שלי את ההזדמנות להשתתף בשבוע האופנה"

ריי שגב

5.6.2020 / 10:00

שבוע האופנה תל אביב המקורי היה אמור להיות בסימן "שינוי אידיאל היופי". השבוע הוא התקיים במתכונת דיגיטלית בשל נגיף הקורונה, והיו לא מעט שהרימו גבה והרגישו כי משהו שם חסר. ריי שגב, דוגמנית למידות גדולות ובעלת סוכנות מצליחה בטור דעה

נטע אלחמיסטר ונטע ברזילי בתצוגת שבוע האופנה 2019 של "בננהוט" (באדיבות ערוץ האופנה הישראלי)

בווידאו: נטע ברזילי צועדת על המסלול בתצוגה של בננהוט, שבוע האופנה תל-אביב 2019.

השבוע הרגשתי כמו הילדה שהייתי פעם, כשלא הוזמנתי למסיבה של ה"מקובלים". תלמידת כיתה ה' שמגיעה לכיתה יום אחרי ושומעת לחשושים על חוויות מהמסיבה שקרתה ללא ידיעתי. השבוע הרגשתי ככה כשגיליתי שהתקיימו אירועי שבוע האופנה הדיגיטלי ללא דוגמניות מהסוכנות שלי ג'וסי בפרט ובהיעדר דוגמניות במידות שונות בכלל.

גם אני, כמו רבים בתעשייה, הופתעתי כשגיליתי שמתרחש שבוע אופנה מבלי שידעתי בכלל על קיומו. גיליתי על כך רק כשהתקשרו אליי לבקש את תגובתי מכתבות למגזינים שונים ותוכניות בוקר, ובהמשך כשתוייגתי בפוסטים וסרטוני מחאה ברחבי הרשתות החברתיות כולל הודעות נאצה אלימות.

המתקפה הופנתה גם אליי כי אני מזוהה כנושאת הדגל הרשמית של שינוי אידאל היופי אחרי יותר מעשור של פעילות, וכמי שלקחה חלק פעיל בשבוע האופנה אחרי שיתוף פעולה פורה של הסוכנות שלי. בשנה שעברה צעדו דוגמניות הסוכנות על מסלולי התצוגות השונות, והשנה חברת דאב גויסה כנותנת החסות הרשמית של שבוע האופנה, שידועה כחברה שמקדמת את הנושא של "נשים אמיתיות" כבר משנת 2005.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

ריי שגב צועדת על המסלול בשבוע האופנה 2018. אורית פניני,
ריי שגב צועדת על המסלול בשבוע האופנה 2018 (צילום: אורית פניני)/אורית פניני

לקראת שבוע האופנה 2020, במהלך החודשים ינואר ופברואר, הקזתי דם בניסיון לתת לדוגמניות שלי את ההזדמנות להשתתף בשבוע האופנה. מעבר לאודישנים, בהם לקחתי חלק בפאנל השופטים, הייתי בקשר עם כל מעצב בפני עצמו. הדוגמניות שלי התרוצצו באודישנים ומדידות והתרגשו כל כך לקראת השבוע המרגש הזה.

לפני הקורונה היתה גדילה משמעותית בווליום העבודה לדוגמניות בסוכנות, כל חודש יותר ויותר לקוחות חיפשו ליצור גיוון אצלם בקמפיינים וזה מילא אותי אושר, הרגשתי שהשינוי ממש קורה לי מול העיניים. שבוע האופנה היה אמור להיות שיא מרגש עבור כולנו ואז הגיעה ההודעה המצערת על הדחייה בעקבות הקורונה.

ברור לי שהחלטת הליהוק הספציפית הזו לתצוגות המצולמות במסגרת שבוע האופנה הדיגיטלי נבעה מסיבות תקציביות, או לחץ של זמן, הקורונה פגעה בכולנו הרי. אבל יחד עם זאת, מאכזב שלא היה ייצוג לדוגמניות במידות שונות בתצוגות שבוע האופנה הדיגיטלי. זו תקופה של הישרדות, תקופה שאינה מייצגת, לכן אין לי טענות כלפי אף אחד מהנוגעים בדבר, כל זה רק מוכיח שיש לנו עוד דרך לעשות בקידום ייצוג נשי ואידיאל יופי מגוון. האירוע הזה הוא רק מיקרו קוסמוס של משהו גדול יותר, כי בסוף כשצריך להרים הפקה דלת תקציב בלחץ של זמן, נשארים עם הבייסיק והבייסיק הוא עדיין אידיאל היופי הישן.

אז לא הזמינו אותי למסיבה הפעם, אבל אני בוחרת להתבונן בסיטואציה מפרספקטיבה של מישהי שמכירה את התעשייה הזאת כבר 15 שנה - להרים את הראש כי רק ככה השינוי מקבל לגיטימציה. מהפכות לא קורות ביום אחד ולי... לי יש סבלנות.

בנההוט, שבוע האופנה תל אביב 2020. גיל חיון,
שבוע האופנה הדיגיטלי 2020, התצוגה של בננהוט (צילום: ניר פקין)/גיל חיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully