וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריה עזרן: "זה בסדר שאני גם יפה וגם מצליחה, אין לי במה להתבייש"

9.6.2020 / 12:30

בזמן שמשבר הקורונה מוטט עסקים רבים, המעצבת הצעירה אוריה עזרן החליטה שהיא מגשימה חלום. במושב חקלאי, לא רחוק מהמרכז היא הרימה תצוגת אופנה שלא הייתה מביישת את השמות הוותיקים בתעשיית האופנה המקומית. "אני עדיין לא מאמינה שהצלחתי להרים את זה". ריאיון

אוריה עזרן. אינסטגרם אוריה עזרן, צילום מסך
"התצוגה הזו זה משהו שעדיין לא ראו כאן בארץ". אוריה עזרן/צילום מסך, אינסטגרם אוריה עזרן

על אף החיים הנוצצים אותם משגררת אוריה עזרן בדף האינסטגרם שלה, נוף ילדותה היה שונה לגמרי. היא גדלה בעיר בת-ים עם אחותה הקטנה בבית צנוע מאוד להורים גרושים, "הרבה כסף לא היה שם, בלשון המעטה", היא חושפת, ומדגישה כי אורח החיים של השנים האחרונות בא כפיצוי הולם על תקופת החוסר.

סיכוי קלוש בהחלט שלא נתקלתם בשמה של עזרן (30) בשנים האחרונות בהקשר כזה או אחר. כשיש דרישה לשמלה קטנה וסקסית לאירוע מתוקשר, עזרן היא הכתובת של הכוכבות המקומיות, ליהוק לעונה החדשה של "מעושרות" גם כן כבר על הפרק ואינסטגרם פוטוגני עם מעל 147 אלף עוקבים שהולכים שבי אחריה. "התחלתי את כל העניין הזה כתחביב לפני שמונה שנים", היא מספרת לוואלה! אופנה בריאיון אינטימי רגע לפני תצוגת האופנה שלה במושב החקלאי מצליח. "הייתי מעצבת לעצמי שמלות וכל מה שלבשתי, בנות היו רוצות גם. נרשמתי ללימודים, אבל הכול התחיל לזוז כל כך מהר שלא היה לי זמן. עבדתי שלוש שנים אצל מעצב מאוד מוכר, שם קיבלתי את כל הניסיון והביטחון שלי. היום אני מתמקדת נטו בעיצובים ומעסיקה שבע תופרות מקצועיות".

תצוגת אופנה אוריה עזרן. גיל חיון,
הקולקציה החדשה של עזרן - משחקי שקיפויות, הרבה עור חשוף ולבן צחור/גיל חיון

לחלום על תצוגת אופנה ואף להגשים בימים שכאלו זו משימה לא פשוטה. יש היאמרו על סף הבלתי אפשרי, במיוחד כשאתה עצמאי ועדיין נלחם לקבל כסף מהמדינה אחרי חודשים של דממה תעסוקתית. שבוע האופנה תל אביב התנקז ליום צילומים אחד עם עשרות מעצבים, אבל עזרן החליטה שהיא הולכת על כל הקופה. "התצוגה הזו זה משהו שעדיין לא ראו כאן בארץ, אני עדיין לא מאמינה שהצלחתי להרים את זה. בזמן הקורונה קפאה לי המחשבה, אני בן אדם שאוהב לעבוד תחת לחץ, אחרי תקופה של בית פתאום הגעתי לסטודיו שלי והבנתי שאני חייבת להתחיל להניע", היא מספרת, "המקום היחיד שהלכתי אליו זה המושב ליד הבית שלי בשכונת מצליח שליד רמלה. כל הזמן דמיינתי שאני אעשה שם תצוגה, השוק החקלאי, החממות מסביב - הרגשתי שם שחרור מטורף".

תצוגת אופנה אוריה עזרן, נטלי דדון. פיפל פוטוגרפי,
נטלי דדון פותחת את התצוגה של אוריה עזרן במושב מצליח/פיפל פוטוגרפי

התצוגה של עזרן שנערכה אתמול (שני) בשעת שקיעה בהחלט ניסתה להעביר חוויה ואנרגיות שהן מעבר לבגדים. בשדה החיטה של מושב מצליח, שטיח צהוב וארוך נפרס לעשרות מטרים כשבמרחקים נראית בקתה קטנטנה ו-20 דוגמניות צעדו בקולקציית הכלות החדשה של עזרן המשלבת משחקי שקיפויות, בדים נשפכים, נגיעות בוהו, כתפיים חשופות ושסעים עמוקים, "עיצובים קלאסיים לחתונות שקיעה וצהריים", כפי שמגדירה עזרן. "ליין הכלות שלי הרבה יותר רך ונעים מקולקציית הערב הנועזת. יש לי ממש רגישות לכלות, אין סיכוי שאני נותנת למישהי מהסטודיו לטפל בהן. אני אפילו רוצה ללוות אותן לחתונה. לאחרונה הבנתי שאני חייבת להשקיע יותר בנישה הזו, אני כל כולי בזה עכשיו".

איך התמודדת עם הכלות שסגרו אצלך לפני התפרצות הקורונה?
"השבוע הראשון היה סיוט. היו מלא כלות שהיו אמורות להתחתן ולא התחתנו בסוף, או כאלה שהיו בהיריון וסיימו בסוף ברבנות, אז השאלתי להן שמלה קלילה לבית הכנסת. יש המון שלא שילמו ונשארתי עם כל ההוצאות עליי. חלק הזיזו משמלות חורף לקיץ, אז כל העיצוב של השמלה השתנה וזה עוד עלויות. הקורונה לא הייתה טובה אליי לעסק בכלל, כסף מהמדינה גם לא קיבלתי עדיין, אבל עכשיו דברים מתחילים להתאושש".

עזרן מספרת כי היא דוגלת בשיטת ההשכרות. לא מוכנה למכור שמלות, "אלא אם יהיה סכום לא נורמלי", היא מדייקת, כששכירות לשמלת כלה נעה בין 10,000-15,000 שקלים. התרחיש הידוע מוכר לכולם בתעשייה ורוב הכלות בוחרות להחליף בין שניים לשלושה לוקים ביום חתונתן. המחיר כמובן - בהתאם.

תצוגת אופנה אוריה עזרן. אור גפן,
המעצבת אוריה עזרן והדוגמנית עומר נודלמן/אור גפן

הלקוחה המפורסמת הראשונה של אוריה עזרן הייתה נטע אלחמיסטר. להפתעתנו הרבה הפנייה דווקא לא נעשתה מצד עזרן, כמו שקורה אצל רבים מהמעצבים. "כל המפורסמות שעבדתי איתן פנו אליי האמת. בין אם זה באופן אישי או דרך הסטייליסט", מציינת עזרן והרשימה בהחלט ארוכה מאלחמיסטר, עדן פינס בפסטיבל קאן, אילנית לוי, נטלי דדון, בר זומר ועוד. ליין הערב שלה סקסי, נועז ולא מתנצל, כמו שהיא למדה להיות עם הזמן. "הסגנון הסקסי זה אני, ההצלחה שלי הגיעה בדיוק מהמקום הזה. הייתי מתכחשת לזה בהתחלה, אבל ככה הכול התחיל. בשלבים הראשונים הייתה לי בעיה עם זה, לא רציתי להתבלט כדי לחזק את העסק. אבל לאט לאט הבנתי שזה בסדר שאני גם יפה וגם מצליחה, אין לי במה להתבייש. היום אני כבר נהנית מזה".

אוריה עזרן. אינסטגרם, צילום מסך
"זה בסדר שאני גם יפה וגם מצליחה, אין לי במה להתבייש". אוריה עזרן/צילום מסך, אינסטגרם

מי שיקפוץ לביקור בפיד האינסטגרם של עזרן יבין על מה כל המהומה. 147 אלף עוקבים, רובן נשים בהיסטריה על כל תוכן שהיא מעלה. מטיפים לריבועים בבטן, דרך ליפסטיקים של דיור ועד תמונות מפתות כשהיא לבושה בעיצוביה. "אני לא גברת שת"פ", היא מחדדת, "אני מאוד שומרת על הבייבי שלי שזה העסק ואני ממש לא אפרסם כל דבר באינסטגרם".

מעניין אותך להתעסק בעוד תחומים חוץ מעיצוב?
"הקורונה גרמה לי לחשוב המון על העסק שלי. בקרוב אני אתרחב גם לפריטים יותר קז'ואליים ולא רק לעיצובים לערב. אבל האנרגיות שלי הולכות רק לעסק".

איך היה לא לטוס כמה חודשים, אני רואה שאת מחתימה דרכון על בסיס חודשי.
"בעיקרון זו הייתה הבדיחה הקבועה של החברות שלי שצחקו עליי כל התקופה הזו , 'תגידי, איך זה לא לטוס 60 יום?'. בעלי ואני שנינו עצמאיים ועובדים מאוד קשה. אני משתדלת שנתפנק וננוח כמה שאפשר. מגיע לנו".

תצוגת אופנה אוריה עזרן. פיפל פוטוגרפי,
"שמלות קלאסיות לחתונות שקיעה וצהריים", עזרן על הקולקציה/פיפל פוטוגרפי
נטע אלחמיסטר. ניר פקין
"כל המפורסמות שעבדתי איתן פנו אליי האמת", נטע אלחמיסטר לובשת אוריה עזרן/ניר פקין
תצוגת אופנה אוריה עזרן. גיל חיון,
מאור אומזגין על הסטיילינג, אדיר יעקובי על השיער הרך ואדווה אלמקייס עם גוונים חומים וטבעיים על האיפור בתצוגה/גיל חיון
תצוגת אופנה אוריה עזרן. פיפל פוטוגרפי, צילום מסך
מרגשת. טהוניה רובל ההריונית סוגרת את המסלול/צילום מסך, פיפל פוטוגרפי
תצוגת אופנה אוריה עזרן. גיל חיון,
שמלות נשפכות עם קשירה בכתפיים ותחרה עדינה משובצת אבנים קטנטנות באיזור המחשוף/גיל חיון
תצוגת אופנה אוריה עזרן, נטלי דדון. פיפל פוטוגרפי,
"כל הזמן דמיינתי שאני אעשה שם תצוגה", קולקציית השמלות החדשה/פיפל פוטוגרפי
תצוגת אופנהאוריה עזרן. פיפל פוטוגרפי,
גראנד פינאלה מתוק - הבן של אוריה מעניק לה זר פרחים בסיום התצוגה/פיפל פוטוגרפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully