וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תעשיית האופנה מצאה את הבדים שימנעו מכם להידבק בקורונה?

15.6.2020 / 0:50

נגיף הקורונה שינה את כללי המשחק בתעשיית האופנה, שנדרשה להתאים את עצמה למציאות החדשה. החשש להידבק מהווירוס שיכול לשרוד על משטחים כמו טקסטיל אילץ את מעצבי האופנה לחשוב על פתרון. אלו הבדים שיצילו אתכם מהקורונה

Louis Vuitton New Runners Sneakers

זה לא סוד שהקורונה שינתה את כללי המשחק בתעשיית האופנה. מלבד משבר כלכלי עצום שאיתו מתמודדים מותגים גדולים, מעצבי על ומעצבים קטנים, ישנה גם שאלה שהשפיעה מאוד על המדידות בחנויות ומערך המשלוחים בעולם - כמה זמן נגיף הקורונה יכול לשרוד על בגדים? והרי מי מאתנו לא תהה אם זה רעיון טוב להזמין חבילה מסין, שאי אפשר לדעת מי נגע בה והיכן היא עברה, ואם כבר לצאת לשופינג - כדאי להיכנס לתא מדידה וללבוש בגד או נעל שאולי מדד קודם חולה קורונה מאומת? אז החששות קיימים ובתעשיית האופנה מכירים אותם, ולכן החליטו לנסות ולתת להם מענה.

בבית אופנת העל הצרפתי לואי ויטון למשל, החליטו לעטוף כל בגד שהוזמן למשך 24 שעות, לשמור אותו בבידוד - ורק אז לשנע ללקוחה. זאת, כדי למנוע מהווירוס להישאר על הפריט ובכך להדביק את הרוכשת. זה כמובן פתרון זמני נהדר, אבל לא משהו שכל חברה יכולה לעמוד בו, בטח עכשיו כשהקניונים ומרכזי הקניות הפיזיים נפתחו. התעשייה נדרשת למצוא פתרון אחר שירגיע את הלקוחות - ולכן היא מפעילה את מיטב המוחות.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

לואי ויטון חנות. GettyImages
שלחו את החבילות לבידוד של 24 שעות, ורק אז העבירו ללקוחות. לואי ויטון/GettyImages

מנהל מכון מחקר לבדים בהונג קונג ביקש להתייחס לסוגיה. הוא הסביר ראשית שהווירוס עדיין חדש וכפי שרופאים ברחבי העולם עדיין מנסים להבין את הרכבו ומאפייניו בניסיון למצוא לו תרופה או חיסון, כך גם תעשיית האופנה מנסה להבין כיצד הוא מתנהג כשהוא בא במגע עם בדים. "כל בד הוא קצת שונה ועדיין לא הושקע מספיק מחקר כדי להבין כיצד הנגיף מתנהג כשהוא בא במגע עם טקסטיל מסוגים שונים", הסביר המנהל אדווין קיאה. "מה שאנחנו כן יודעים עד כה, זה שיש בדים שהם מטבעם אנטי-בקטריאליים כמו צמר, קשמיר ומשי ולכן חיידקים לא יכולים לשרוד עליהם". מומחית נוספת במעבדה לחקר בדים בסין, ולנטינה שו, הסבירה כי גם בדים שהסיבים שלהם עשויים מחומרים כמו פשתן או במבוק הם אנטי בקטריאליים מטבעם ואפשר לשקול להשתמש בהם יותר.

עוד בוואלה! אופנה

מתמגנים בסטייל: מסיכות מעוצבות מייד אין יזראל

לכתבה המלאה
מסיכות פנים שבוע האופנה ניו יורק  The Blonds. GettyImages
"לא הושקע מספיק מחקר כדי להבין כיצד הנגיף מתנהג כשהוא בא במגע עם טקסטיל"/GettyImages

הבשורה הזו משמעותית עבור מעצבי האופנה ומותגים שונים ברחבי העולם, שיכולים לשקול להגביר את השימוש בבדים מסוג זה כדי להימנע ממצבים שבהם הבגדים שלהם הם משטח מדבק שמעביר את הנגיף בין בני אדם. ואולם, למרות הפתרון המוכח כמעט באופן מדעי כיעיל, ספק אם מעצבים ומותגים יפסיקו לחלוטין שימוש בבדים מסוגים אחרים כמו לייקרה, טול, ריב, סאטן ונוספים - אבל בהחלט מדובר במסקנה ששווה לשקול אותה.

חשוב להזכיר כי מלבד היכולת של אותם בדים למנוע העברה של הנגיף המדבק, הם גם הרבה יותר ידידותיים לסביבה. תהליך היצירה שלהם וההפיכה שלהם לבגד הוא פחות מזהם מאשר תהליך יצירה של בגד מבדים סינתטיים. בכך, מוכיחה מגיפת הקורונה שחוץ ממוות כואב, נזק כלכלי וחברתי עצום ואתגר עולמי, יש בה גם שיעור, והיא פה כדי לעודד שמירה על כדור הארץ בתחומים השונים. אולי סוף סוף נצליח לעשות את המעבר המלא לאופנה איטית ובת קיימא.

בגדים חנות מדריד. GettyImages
המעבר לאופנה איטית יושלם? בגדים ארוזים בשקיות בחנות במדריד/GettyImages
תיק מזוודה לואי ויטון קים קרדשיאן קניה ווסט מיאמי. ספלאש
הלואי ויטון יחכה בבידוד/ספלאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully