וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפסולה המושלמת: 8 פריטי קיץ שיחזיקו עוד הרבה שנים

מלבד היתרונות הכלכליים שבמלתחה מינימליסטית, יש משהו בשדרוג ארון במספר פריטים בסיסיים כדי להפוך אותו לביש לכל סיטואציה שהיא, ולא לסתם מחסן של בגדים אקראיים. אספנו שמונה פריטי לבוש ואקססוריז קלאסיים שישתלבו עם ה-כ-ל ויישארו שימושיים עם הזמן

וואלה! NEWS

(בווידאו: גולברי - תצוגת אביב/ קיץ 2020)

בכל מזוודת חופשה קיצית תוכלו וודאי למצוא שמלות, סנדלים ובגדי ים, אך תסכימו אתנו שגרסאות רבות של הפריטים הללו אינן ניתנות לשילוב, לא כל שכן להמשיך בארוננו לימים קרירים יותר, או אפילו לסתיו. לעיתים הבעיה היא בבד עצמו, בעיצוב שלו או בהדפס עליו - מה לעשות, ישנם בגדים שנועדו להיות עונתיים בלבד ולהילבש לתקופות זמן מאוד מסוימות.

לא מדובר בדבר רע כמובן. זה בסדר לרכוש בגדים יעודיים, בעיקר לקיץ. הם מכניסים אותנו לאווירה, מייחדים את התקופה עבורנו ומבדילים אותה מזמנים אפורים יותר, או אפילו מהטרנינג שלבשנו 24/7 בתקופת הקורונה. אך עם זאת, נחמד לדעת שהארון שלנו הוא יותר מסתם מחסן לפריטים אקראיים, ושיש בו פוטנציאל לשילובים מקוריים ולאמירה אישית. לכאן נכנס המושג "ארון קפסולה".

כפי שקראנו בספרן של שלי גרוס ומיכל לוי ארבל, "החיים קצרים, אל תקני את הנעליים", מי שטבעה את המונח הייתה בעלת הבוטיק סוזי פו בשנות ה-70 בלונדון, ופירושו מלתחה בסיסית ומינימליסטית המורכבת מפריטים על זמניים שלעולם לא ייצאו מהאופנה. ובמילים פשוטות יותר - כל מה שהוא לא "טרנדי". אין זה אומר שפריטים בארון קפסולה אינם יפים או מחמיאים, אלא מדובר בכאלה קלאסיים, לרוב בצבעים מונוכרומטיים, והכי חשוב, משתלבים עם הכל ואחד עם השני (חשבון הבנק יודה לכן).

בעינינו אין זמן טוב יותר להתחיל להרכיב את מלתחת הקפסולה שלכן מהקיץ, משום שכל מה שתאספו בעונה החמה (וקרוב לוודאי שכבר קיים בארונכן), יכול להוות בסיס טוב לשילובים בימי הסתיו - בתוספת בלייזר, גרביים או קרדיגן. לפניכן שמונה פריטים בסיסיים שישדרגו לכן את מלתחת הקיץ וימשיכו לעוד שנים רבות.

1. טופ ריב

טוב, אל תסקלו אותנו. נכון שראיתן את הגופיות והחולצות האלה על כולן לאחרונה, אבל כשחושבים על זה, הן לא באמת הלכו לשום מקום (לידיעתכן, אבריל לאבין לבשה אותן בכל הקליפים שלה עוד ב-2002). הפוטנציאל של הטופ הזה, ששמו נגזר מהמילה "ריב" בשל טקסטורת הפסים המזכירה צלעות, הוא אינסופי: בצבעי שחור, קאמל, לבן, גזרת רייסר, א-סימטרי, שרוולים קצרים או סטרפלס, הוא יתאים לג'ינס שלכן, לחצאית המיני, למידי הפרחונית או לשרשרת צ'אנק מוזהבת, ויעניק לכל לוק מעט יותר תחכום מסתם חולצת טריקו.

2. שמלת סליפ

עוד קלאסיקה שלא נעלמה (חפשו בגוגל "קייט מוס בניינטיז") וסיכוי טוב שגם לא תיעלם. שמלות סליפ הן לכאורה ז'אנר די רחב עם צורות, גזרות, הדפסים ואורכים שונים, וכולן מבורכות, אך ללוק העל זמני באמת חפשו את שמלות הסאטן באורך מידי, עם הכתפיות הדקות. יכולת ההשתלבות שלה בארון קיים הוא די מפעים: עם בלייזר, ז'קט, כפכפים, סניקרס וגרביים או עם כובע קסקט - מדובר בפריט מנצח שמלתחת קפסולה פשוט לא יכולה בלעדיו.

3. מיולז עקב

רבות דובר במדורינו על הסנדלים השמימיים האלה, וגם כאן העיצובים והטקסטורות לא נגמרים. אך כשמדובר באקססוריז (כן, נעליים הן אקססוריז) אנחנו לא מתקטננות - דווקא בשל היות שאר הפריטים המפורטים כאן מונוכרומטיים, אנו ממליצות להשתגע עם הצבעים, הפרינטים, ועם אורך העקב. גם שלא בימי קיץ, למיולז הכוח להקליל לוק כבד של בלייזר או סוודר ואף לעדן קשיחות של ג'ינס או מכנס מחויט, וזה כל מה שאפשר לבקש מזוג נעליים.

4. מכופתרת לבנה

ארבעה עמודים שלמים הוקדשו לחולצה הלבנה המכופתרת בספר עליו דיברנו. ומדוע? משום שאין דבר כזה יותר מדי חולצות לבנות מכופתרות, אותן ניתן להמשיל לקנבס לבן שעליו מולבשת היצירה. בתוך הג'ינס, מעל גולף שחור, עם שיער אסוף או בשרוולים מופשלים, לא משנה במה תבחרי, הלוק שלך לא ייראה מתאמץ. ושני טיפים מאיתנו: בבואך לרכוש אחת, מומלץ לבחור מידה אחת יותר ממה שצריך, ואם בא לך להשתובב, פתחי כפתור נוסף למחשוף חמוד שיקליל את המראה הקלאסי.

5. חצאית סאטן מידי

יש לנו פטיש לסאטן, אנחנו מודות. אבל בעינינו, אין דבר סטייליסטי יותר משילוב פריט קלאסי ומעונב בחיי היומיום, וגם כאן השמיים הם הגבול. בדומה לשמלת הסליפ, שילובים עם חצאית הסאטן יכולים להמשיך את הקו הרומנטי המאפיין אותה באמצעות עקב, או דווקא לשבור אותו בעזרת פריטים מהצד השני של המתרס כמו סניקרס, כפכפים או טי-שירט.

6. סניקרס לבנות

למי אין סניקרס לבנות בארון הנעליים? לא צריך להיות משפיענית כדי להבין את הנחיצות של סניקרס לבנות ואת ההשפעה שלהן על כל לוק אפשרי. בשונה אולי מסנדל המיולז הנשי, סניקרס תמיד היו פריט הטומבוי הבולט בארון שלנו, כזה שאיפשר לנו לשחק עם הטון של האאוטפיט מסקסי לילדותי, מספורטיבי לקלאסי (גם אם אנחנו לא בכושר). למרות שמדובר בנעל נצחית שהולכת עם הכל ולא משנה באיזה מותג מדובר, הדגמים הבולטים שמלווים אותנו כבר שנים חייבים להיות האולסטאר קונברס, נייקי איירפורס 1, אדידס סטן סמית', ווג'ה וריבוק קלאסיק (ואנחנו מתערבות שיש לכן לפחות שניים מהם).

7. משקפי שמש שהולכים עם הכל

משקפי שמש הם לעיתים המפתח שנועל את כל הלוק יחדיו, בעיקר בקיץ. לצד היתרון בהגנה על העיניים מפני השמש, האקססורי שלהלן יכניס אופי ללוק, ישבור מונוכרומטיות, וכשתרצו, יספק דיסטנס מושלם א-לה אנה וינטור.

8. ג'ינס לבן

באופן כללי, ג'ינס הוא הגביע הקדוש בכל ארון מזה עשרות שנים. גם לג'ינס הלבן קילומטראז' מרשים במלתחה המערבית, אך אין להכחיש כי בשנה האחרונה הוא נראה בגרסאות שונות ומסקרנות יותר מסתם סטרייט דנים. נכון שבכל פריט לבן טמונה הסכנה מפני לכלוך (האמינו לנו, יותר מדי ג'ינסים לבנים נהרסו לנו בגלל ליפסטיק ויין אדום), אך אם מקפידים לשמור עליו ולומדים כיצד לטפל בכתמים סוררים (פעם בכמה זמן לדחוף למקפיא, עושה פלאים), אין סיבה שהוא לא ישתלב בכל לוק, מעונב או קז'ואל. לנועזות - נסו לשלב עמו פריטים בגווני לבן ובז' ליצירת מראה מונוכרומטי ומתוחכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully