וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצר: המעצב של סטטיק ובן-אל בפרויקט החדש בחייו

12.7.2020 / 7:44

הוא החל את דרכו כמנהל חדרי הלבשה, אבל מהר מאוד הבין שהוא יכול לעשות הרבה יותר והקים את אחד ממותגי האופנה הפופולריים ביותר עבור גברים. עכשיו, מעוז דהאן פותח אקדמיה לעיצוב ומדבר על הכול

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: סטטיק ובן אל בקליפ "נמסטה".

אפתח בגילוי נאות: רוב הבגדים בארון שלי שייכים למעוז דהאן. את המעצב המוכשר הכרתי לפני כמה וכמה שנים, כשעוד הייתי מסקר את מאחורי הקלעים של תצוגות אופנה מקומיות, אז ראיתי בחור חדור מטרה שהגיע להשליט סדר בחדר ההלבשה ומיד התחברנו. עם השנים הוא פתח את מותג האופנה שלו והפך למעצב הבית של סטטיק ובן אל - כך שהעיצובים יוצאי הדופן שלו הפכו מהר מאוד לשיחת ברזייה בלא מעט חוגים.

לא כולם יודעים, אבל את דרכך בעולם האופנה התחלת בכלל מאחורי הקלעים, בתור מנהל חדרי הלבשה - חיידק האופנה תמיד זרם אצלך בדם?
"כן, הכל התחיל כשהייתי ילד מאוד צעיר. למדתי במגמת אומנות, התחום הזה משך אותי. כששבתי לארץ אחרי 'הטיול הגדול' התחלתי ללמוד עיצוב אופנה ומשם זה התפתח. בשנת 2008 אחרי שנים של ניהול חדרי הלבשה וסטיילינג הקמתי את נובוריש דוג".

מתי בעצם הבנת שאתה לא רוצה רק להלביש בגדים של אחרים אלא גם ליצור?
"לא הרבה אחרי שהתחלתי את העבודה כסטייליסט, עבדתי המון שנים עם ליאת אשורי וגל אפל, זה נתן לי נחיתה רכה יחסית. ואז לאט לאט, פריט אחר פריט פשוט נוצרה קולקציה, ואחריה עוד אחת. בסוף החלטתי שאני מקים מותג משלי. נובוריש דוג עבר דרך ארוכה, יש עבודה לא נגמרת במטרה להשאיר אותו על סדר היום".

נובוריש דוג. שיר הלוי,
מעוז דהן בפרויקט החדש בחייו/שיר הלוי

"היו הפסדים בעקבות הקורונה"

לאחרונה, מדינת ישראל התעוררה למציאות שונה ולא פשוטה בעקבות וירוס הקורונה - שהכריח לא מעט אנשים לסגור את העסקים שלהם או לפחות לקחת הפסקה ולעשות חישוב מסלול מחדש. הדבר פגע כמובן קשות גם בתחום האופנה ולא מעט מעצבים או בתי אופנה קטנים נאלצו לפטר עובדים ולהוציא לחופשות ללא תשלום. אבל יותר מכולם נפגעו העסקים הקטנים, אלו שפשוט לא היו מוכנים כלכלית לנפילה שכזו.

שאלת מיליון דולר שלא פוסחת על אף מעצב - איך העסק שרד בתקופת הקורונה?
"היה לי ברור שחייבים להיערך למצב חדש, פיתחנו את אתר האינטרנט שלנו ושידרגנו את מערך ההפצה והמשלוחים, במקביל היינו מהראשונים להשתעשע בקולקציית מסכות שהצליחה לייצר לא מעט מכירות, והכנות קדחתניות לפתיחת המחזור הראשון של בית הספר. כל אלו יצרו מציאות של פול טיים ג'וב, כך שמלבד ההיבט הכלכלי, כמעט ולא הרגשנו את הקורונה".

בכמה אתה אומד את ההפסד הכספי על חודשים כאלו?
"היו הפסדים כמובן. אנחנו עומדים על 50 אחוז ביחס לשנה שעברה. אבל זה מאחורינו, אנחנו עם הפנים קדימה."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נובוריש דוג. שיר הלוי,
מיישר קו עם המצב - מסיכות קורונה בעיצובו של דהן/שיר הלוי

עכשיו הוא גם מלמד אופנה

למרות הקושי הכלכלי והתקופה הלא פשוטה, החליט דהאן לקחת את הסיכון ולחלום בגדול, כך שבימים אלו הוא פתח אקדמיה לעיצוב בה הוא מתכוון להעביר את כל הניסיון שלו ושל מורים נוספים לתלמידים שחולמים לעצב.

"המחשבה על האקדמיה מתבשלת כבר תקופה ארוכה, גם העבודה על מערך השיעורים, על כיתות הלימוד והבירוקרטיות נמשכת למעלה משנה. תקופת הקורונה אפשרה לנו להתקדם בצעדי ענק לקראת ההקמה ועכשיו זה נראה כמו הזמן הנכון להוציא את הרעיון פועל. גייסנו מרצים מעולים (איתי בצלאלי, הסטייליסט של נועה קירל, איש יחסי הציבור רותם ללוש), בנינו תכנית לימודים מקיפה ומותאמת לעולם החדש בו אנחנו חיים. זה הזמן להכשיר את הדור הבא של מעצבי האופנה הישראליים."

איך זה מרגיש להיות פתאום בצד שמעביר את האינפורמציה, המלמד ולא היוצר?
"מרגש. גייסנו את מיטב אנשי האופנה ורתמנו את כל הידע, הכישורים והניסיון שלנו לתוך תכנית לימודים מקיפה ורחבה ביותר הכוללת בתוכה כל מה שמעצב או סטייליסט צריך כדי להשתלב בתעשיית האופנה. החל מהכרת בדים, גזרות, תדמיתנות ותפירה, ועד להפקת ימי צילום ואפילו כתיבת קומוניקט ובריף קולקציה. תכנית מעודכנת לעולם החדש והמיידי שאנחנו חיים בו".

נובוריש דוג. רותם ללוש,
המותג מתרחב. האקדמייה של מעוז דהן/רותם ללוש

אתה בין הבודדים שמעצב בגדי גברים בישראל. ידוע שענף הנשים קשוח מאוד, אבל עד כמה קשה ענף הגברים?
"השנים האחרונות דווקא מציגות מגמת התרחבות בכל עולם אופנת הגברים בישראל. אבל כאמור עולם האופנה במשבר קשה בשנים האחרונות, בנשים ובטח ובטח שבגברים. זה מאוד לא פשוט לייצר ולהחזיק מותג, מה שיוצר מצב שיש המון מעצבים מוכשרים שפשוט כיבו את האור בצד הזה בהם, ובחרו לעבוד בעבודה בטוחה ויציבה".

איך היית מתאר את הלקוח הטיפוסי שלך?
"יש לי קשת מאוד רחבה של לקוחות, אבל אם צריך לבחור מאפיין משותף אחד, ניתן להגיד באופן חד משמעי שהם כולם מאוד אוהבים אופנה! גם אם מדובר בפריטי סטריט-וור או בפריטים יותר נועזים, הם כולם חזק בקטע של סטייל".

נובוריש דוג. שיר הלוי,
עובד מסביב לשעון. מעוז דהן/שיר הלוי

"המעצב של הסלבס"

נראה שאת המקפצה הגדולה שלו, קיבל דהאן בעיקר בזכות התואר "המלביש של סטטיק ובן אל". בזמן שהעיצובים שלו זכו ללא מעט ביקורת והיו מאוד שנויים במחלוקת, אין ספק שהם גרמו לו לפרוץ קדימה ולהפוך עם הזמן לאחד המעצבים שהמפורסמים הכי אוהבים להתלבש אצלו - בין אם זה אסי עזר, הראל סקעת, איתי לוי, איתי תורג'מן, דין מירושניקוב, גלעד כהנא ואפילו נועה קירל.

סטטיק ובן-אל הם לא ממש הלקוח הטיפוסי, אבל כן היוו קפיצת מדרגה עצומה.
"נכון, העיצובים של סטטיק ובן אל הם ייחודיים וייעודיים רק להם. לאורך כל הדרך הם היו שותפים מלאים בהליך יצירת הפריטים שלהם והם מאוד מאפיינים אותם. הקולקציות המסחריות שלי הן אחרות לחלוטין, אבל אני חושב שהשפה העיצובית שלי בסופו של דבר נשארת אותה השפה בכל פריט".

בוא נדבר קצת יותר על האופנה הישראלית לגברים - אתה חושב שלגברים בישראל יש חוש סטייל?
"יש ויש. יש מגוון רחב של מקומיים עם חוש סטייל. כזה או אחר, זה כבר עניין של טעם, אבל יש המון גברים עם טעם טוב, גם אתה מפוצץ בסטייל למשל".

אתה בכל זאת די נועז לנוף הישראלי, מה עם מחשבות על חו"ל?
"יש מחשבות על חו"ל לפני הקורונה הייתי במגעים מתקדמים לשיתוף פעולה היסטרי בלוס אנג'לס. אני ממתין שהשמיים יפתחו מחדש ושנוכל לקדם את הפרויקט הזה, זה כמובן מרגש נורא וזה חלום!"

נובוריש דוג. רותם ללוש,
מוחצנים ומשוגעים. הצמד המוזיקלי שהביא את נובוריש דוג לקדמת הבמה/רותם ללוש

בזמנו החזקת גם בחנות בקניון TLV, למה החלטת להישאר רק בסטודיו ברחוב שלמה?
"היינו מהראשונים להצטרף ל-TLV, האמנו בפרויקט הזה בכל ליבנו, אבל כפי שכולם כבר יודעים, זה היה אתגר לא פשוט לנהל שם חנות ובמקביל לנהל חנות נוספת בדיזינגוף ומתפרה בדרום תל אביב. עשינו חישוב מחדש והחלטנו לשנות את פורמט המכירות שלנו, דבר שהצריך לעזוב את הקניון ולעבור לחנות הרבה יותר גדולה, בה ניתן גם לייצר וגם למכור בחלל אחד."

יש לך חלום שעוד לא הגשמת מבחינת הקריירה?
"אחד החלומות הבולטים הוא היציאה אל מעבר לים, אבל מרגיש לי נורא לא נכון להסתכל על חלומות שלא הגשמתי כשאני בשיא הגשמה של חלום שהיה לי המון שנים והוא לייסד אקדמיה לאופנה. זה וי ענק שסימנתי מבחינתי".

איתי תורג'מן. רפי דלויה
מהמתלבשים הראשונים של נובוריש דוג. איתי תורג'מן ומעוז דהאן/רפי דלויה
נובוריש דוג. רותם ללוש,
נועה קירל בחליפה עם בלייזר בטן ומכנסיים רחבים בעיצובו של דהן/רותם ללוש
נובוריש דוג. אינסטגרם, צילום מסך
הפכו למשפחה. סטטיק ובן אל עם מעוז דהן/צילום מסך, אינסטגרם
בן אל תבורי. רפי דלויה
בן אל תבורי ואורטל עמר בחליפות הדובונים של נובוריש דוג/רפי דלויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully