וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטור באווירת הקורונה: כך השיקו שלושה מותגי על את הקולקציות החדשות

7.7.2020 / 14:30

המגיפה העולמית שינתה את התכניות של שבוע הקוטור בפריז. בלמיין העלו דוגמניות על סירה והרימו שייט ראווה בנהר הסן בפריז, דיור שיחררו לעולם סרטון באווירת המיתולוגיה היוונית וג'יאמבטיסטה ואלי לא יצא מהסטודיו. כך מתמודדת תעשיית האופנה עם המציאות החדשה

אינסטגרם

זה שהקורונה שינתה את כללי המשחק כבר הפנמנו, אבל איך משחקים במציאות החדשה? אילולא המגיפה העולמית, אמור היה להתקיים שבוע הקוטור בפריז, אליו נוהרות בדרך כלל משפיעניות, נשות עסקים ודוגמניות מכל העולם בכדי לקחת חלק בתצוגות המושקעות. מעצבי העל לא רצו לזרוק לפח את העבודה הקשה שלהם בחודשים האחרונים ובכל זאת להשיק את הקולקציות החדשות - מה שאילץ אותם לחשוב מחוץ לקופסה. הנה שלושה מהפתרונות שראינו השבוע.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

בלמיין: תצוגה על המים

בית האופנה בלמיין, שבראשו המעצב אוליבייה רוסטאן, לא ויתר על תצוגת קוטור בפריז. לרגל 75 שנה לבית האופנה, הוחלט להלביש 21 דוגמניות בדגמים מתוך הקולקציה החדשה ולהעמידן על סירה ששטה לראווה בנהר הסן, עוברת על פני מגדל האייפל וקתדרלת נוטרדאם. כל מי שרצה יכול היה לצפות בקולקציה, מרחוק כמובן. "גם דאגנו שיהיה מרחק של שני מטר בין הדוגמניות", הרגיע המעצב הראשי, שהוסיף: "אנחנו לא במלחמה, אבל אנחנו במגיפה. תעשיית האופנה במצב קשה והפתרון לא יכול להיות לא לעשות כלום. צריך להמשיך ולפעול, כדי לתת קצת תקווה לעתיד". ומה בדיוק ראינו בקולקציה החדשה? כל מה שיש לקוטור להציע - שמלות גדולות, נפוחות, הרבה גזרות אוף שולדרס וסטרפלס, נצנצים, סאטן וצבעוניות של שחור-לבן-נייבי עם נגיעות של צבעים בוהקים וכפפות מרפק.

עוד בוואלה! אופנה

פחות זה יותר: שמלות כלה עד 3,000 ש"ח

לכתבה המלאה

דיור: סרט בהשקה עולמית

בית האופנה דיור, שבראשו עומדת מריה גרציה קיורי, השיק אתמול בשעה 14:30 שעון פריז את קולקציית הקוטור החדשה שלו בסרטון באווירת פנטזיה עם רפרנס מהמיתולוגיה היוונית. בשעה ספציפית בעולם כולו, התיישבו מול המחשב או הסמראטפון כל מי שבמציאות אחרת היה מוזמן לתצוגה. בהקרנת בכורה עולמית הושק הסרט שחושף את הקולקציה, ומיד לאחר מכן הפך זמין לצפייה עבור כל מי שחפץ בכך.

בסרטון ניתן היה לראות תערוכת אופנה נודדת, הומאז' ל"תיאטרון האופנה" - מיזם משנת 1945 שקידם את תעשיית הקוטור, עם דגמים מוקטנים מתוך האטלייה של דיור. דמויות קסומות מהמיתולוגיה היוונית בחרו את הבגדים מהתערוכה הנודדת - ולבשו אותן בגודל מלא.

ומה בדיוק היה בקולקציה של דיור? גווני פודרה, ורוד, לבן ונגיעות מוזהבות עם מגוון אלמנטים כמו נוצות, כפלים וקשרים. כל מה שמזוהה עם קוטור היה שם - גודל, בדים ותפירה מתוחכמת. וכמובן שאי אפשר היה לפספס הומאז' עדכני ל"ניו לוק" האייקוני של בית האופנה דיור משנות ה-50.

ג'יאמבטיסטה ואלי: חפשו אותי בסטודיו

מעצב האופנה האיטלקי החליט גם הוא להשיק את הקולקציה החדשה באופן מקוון וחשף סרטון ותמונות של הדוגמנית הפורטו ריקנית ג'ואן סמולס לקמפיין הקוטור. סמולס הצטלמה לסרטון באורך 12 דקות עם שמלות הקולקציה - כאשר כל הצילומים נערכו בתוך סטודיו, שם צולמו גם תמונות הקמפיין. אצל ואלי אין בשורה של ממש והסגנון הדרמטי, הגדול והעוצמתי שמאוד מזוהה איתו נשמר. שכבות טול ענקיות, בדים נפוחים, פפיונים רומנטיים ושילוב עם נוצות בצבעוניות של ורוד, לבן, שחור ואדום. עכשיו רק צריך למצוא לאן העולם ילבש את כל היופי הזה ואנחנו מסודרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully