וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימפריה שקרסה: סיפורו של המותג שעיצב את אופנת הגברים בארה"ב ונסגר

9.7.2020 / 13:20

האחים ברוקס הם מותג ותיק בארה"ב עם מורשת של יותר מ-200 שנה. הם המציאו את חולצת הפולו המפורסמת, הפכו לסמל של חליפות גבריות והלבישו 41 מתוך 45 נשיאים אמריקניים. עכשיו הקורונה ניצחה גם אותם

אתר רשמי

(בווידיאו: פרסומת של ראלף לורן)

202 שנות מורשת הסתיימו אתמול, כאשר המותג האחים ברוקס (Brooks Brothers) הודיע על פשיטת רגל. המותג השפיע רבות על אופנת הגברים בארצות הברית, מה שהשפיע על גברים בעולם כולו
- ומתהדר בהיסטוריה מפוארת. לאחים ברוקס יש שורה מרשימה של הישגים כמו להלביש 41 מתוך 45 נשיאי ארצות הברית, להיות סמל לחליפות גבריות, להמציא את חולצת הפולו המפורסמת ואפילו להכשיר את המעצב ראלף לורן לקריירה עצמאית.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

סיפורם של האחים מתחיל ב-1818, אז נוסדה החברה. למעשה, היא התחילה בתור חנות בגדים במנהטן שפתח הנרי סנדס ברוקס, כשהיה בן 45. המותג נתן מענה לגברים שלא רצו לחכות לחייט, וביקשו לקנות חליפות מוכנות. לאחר מותו, ב-1833, ירשו את החברה ארבעת בניו, דניאל, ג'ון, אלישע ואדוארד - וב-1850 החליטו לשנות את שם החברה ל: "האחים ברוקס". הם היו גם יצרנים וגם סוחרים והצליחו לשלב את היכולות שלהם, כמו גם את ההמצאות הטכנולוגיות של אותה תקופה שהפכו את התפירה לקלה יותר, כדי לשגשג, להתרחב ולפתוח עוד סניפים.

הלקוח הנשיאותי הראשון שלהם היה אברהם לינקולן, שאף לבש מעיל בעיצובם בערב בו נרצח ב-1865. יוליסס סימפסון גרנט לבש בגדים שלהם עוד כשהיה גנרל וברשימה נמצאים גם רוזוולט, קנדי, ניקסון, בוש האב, קלינטון ואובמה וגם הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ, נראה לא פעם בחליפות שלהם. לא פלא שהם זכו במהלך השנים לכינוי המחמיא: "אייקון אמריקני".

עצרת הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פיניקס, אריזונה. 24 ביוני 2020. AP
גם הוא לבש חליפה שלהם. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/AP

בשנים האחרונות הסטייל של המותג היה מאוד מגוון וכלל קז'ואל לצד חליפות קלאסיות לאנשי עסקים או לאירועים. אך טרם הצליחו לבנות מלתחה אלקלטית, הם היו מזוהים עם כמה דגמים ועיצובים מאוד מסוימים. בשנת 1920 הדגם הנפוץ שלהם היה חליפת שלושה כפתורים, שהפכה במהלך השנים לחליפה הכי מזוהה עם אופנת הגברים האמריקנית. אחרי מלחמת העולם השנייה הם מכרו בעיקר חליפות פלנל אפורות שזכו לכינויים שונים כמו: "המראה של ליגת הקיסוס" ו"המראה של שדרות מדיסון". עם השנים וככל שהתפתחה התעשייה בוול סטריט, הפכו החליפות שלהם לסמל, ממש כמו מדים, עבור הבנקאים והעובדים.

אחד הסיפורים המוכרים בהיסטוריה של האחים ברוקס הוא סיפור המריבה על חולצת הפולו עם ראלף לורן. חולצת הפולו שמוכרת לכולנו כיום - טי קצרה עם צווארון ושלושה כפתורים, נולדה כפריט לבוש במלתחת הספורט, עבור שחקני פולו, כמובן. בעוד שחולצת הפולו מיוחסת לאחים ברוקס, ראלף דווקא טוען שמדובר בהמצאה שלו. אך ההיסטוריה מוכיחה אחרת. ג'ון ברוקס היה הראשון שהחליט לשווק חולצות פולו, בסגנון הלקוח מעולם הספורט, כפריט לבוש לגיטימי עבור גם מי שאינו נמנה על השחקנים במגרשים. מסופר כי הוא התחבר לרעיון הכפתורים מתחת לצווארון והחליט לייבא אותו לחברה שלו.

אך כאמור, לורן, שהחל את דרכו כמוכר בחנות הדגל של האחים ברוקס בשדרות מדיסון בטרם ייסד מותג משלו, טען כי הוא זה שהמציא את חולצת הפולו. בשנות ה-70 הוא החל לשווק את חולצות הפולו במותג כהמצאה אישית שלו. בברוקס ניהלו מאבק משפטי נגדו - וזכו. בסופו של דבר, הם אלו שמוגדרים כממציאי חולצת הפולו. למרות זאת, לורן זכה לשמור על השם האייקוני של המותג שלו: "פולו ראלף לורן".

מעצב האופנה ראלף לורן, אפריל 2012. AP
התחיל את דרכו כמוכר בחנות של האחים ברוקס. ראלף לורן/AP

אתמול, המורשת העצומה הזו הגיעה לסיומה. המותג שהלביש נשיאים, שהמציא אופנות ושהפך איקוני בקרב גברים בארצות הברית - וכתוצאה מכך בעולם כולו, נסגר. עוד אחד מקורבנות נגיף הקורונה. החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל וסגרה סניפים בעולם. "הקורונה גבתה את המחיר", ציינו בהודעה מטעמם. אם לא יגיע קונה שיציל את החברה, כל מה שיישאר ממנה זה רק פריטים היסטוריים בעיצובם - שיהפכו בקרוב לזיכרון מתוק ונחשק במיוחד מאימפריה שקרסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully