וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קורונה: אופנת הרחוב של צעירי סין משתלטת על טיקטוק

אם גם אתם מכורים לאפליקציית המדיה המדבקת, בטח נתקלתם בלא מעט סרטונים בהם נראים צעירים אסייתים אופנתיים מהלכים ברחובות בייג'ינג ושנגחאי, בליווי מוזיקת פופ ועם כמויות של פאסון. כמו כל דבר בטיקטוק, תיעודים אלה הפכו טרנדיים בשנייה - ואנחנו כבר שכחנו שיש נגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כמעט בלתי אפשרי לשמוע על סין בימים אלה מבלי לקשר אותה לנגיף הקורונה שפרץ אל חיינו מגבולותיה, אך נראה כי יש טרנד מדבק אחר שעושה דרכו מהרפובליקה העממית, ומשתלט על לא אחרת מפלטפורמת הטיקטוק (נגיף שהתפשט לא פחות מהר).

אפליקציה זו, המשמשת כמקדש אליו עולים לרגל מגוון טרנדים ויראליים, גורמת לנו לחייך, לשאוב השראה אך בעיקר להרגיש מבוגרות מדי עבורה. יום אחד יהיה זה ריקוד ה-"SAVAGE" המבוסס על שירה של הראפרית מייגן די סטאליון, יום לאחר מכן תהיה זו החלפת האאוטפיטים בקפיצה.

אך במהלך השבועות האחרונים התגלתה מגמה חדשה ומסקרנת, המוקדשת כל כולה לתיעוד אופנת רחוב במקטעי הילוך איטי, עם דגש חזק על אופנת הרחוב של שנגחאי ובייג'ינג. בסרטונים אלה נראים צעירי סין כשעל גופם מגוון תלבושות ואאוטפיטים, שיהיה זה פשע לצמצמם לסגנון או ז'אנר אחד.

לעיתים קרובות יהלכו הצעירים, שנראה כאילו נלקחו היישר מהסרט "עשיר בהפתעה" (Crazy Rich Asians), עם הרכבים הנעים בין שחור מונוכרומטי, המולבש בשכבות מחויטות להפליא, לבין סטייל רחובי קליל וצבעוני, וכן ממותגים נחשבים כבלנסיאגה, דיור, גוצ'י, לואי ויטון, וטמנטס וסן לורן. את הסרטונים ילוו לרוב שירי להקות פופ קוריאניות כבלאקפינק ו-BTS, ומושאי התיעוד ינעצו בביטחון את עיניהם במצלמה, כמעט מכירים בנוכחותם הממגנטת ובמבטינו המרותקים על המסך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בריאיון לווג, מספרת אנה מיי - העורכת את הסרטונים הללו בעמוד הטיקטוק הפופולרי שלה - כי מקורם בתיעודים של צלמי רחוב המועלים באפליקציית "דויין" (Douyin), גרסת הטיקטוק הסינית. על פי אתר באזפיד, הצלמים הללו "נוטים להתכנס בכמה אזורים מאוד ספציפיים ברחבי סין", ולתעד את מושאי הסיקור שלהם במקומות כמו אזור החנויות והשופינג טאיקו לי בצ'נגדו, אזור הקולינריה וחיי הלילה סאנליטון בבייג'ינג ומעוז האופנה שינטיאנדי בשנגחאי. רבים מהמצולמים הם בעצם משפיעני רשת ודוגמנים פעילים ומוכרים, בעיקר בסין.

קשה לשים את האצבע על התאריך בו המריאו סרטונים מסוג זה, אך כעת הם מגלגלים מיליוני לייקים ושיתופים מכל רחבי העולם, ואחראים ליצירת תופעה אופנתית מובהקת הזוכה לחיקויים והקבלות. זוג החברים גפ'רי דנג ונאווה רוז, מעריצים גדולים של אופנת הרחוב האסייתית, שאבו השראה מהסרטונים הללו והם משחזרים אותם בדרכם שלהם. דנג הסביר לווג כי "סגנון הרחוב הסיני מעורר אותי בגלל הרבגוניות והביטחון שיש לכל אדם. לכולם טעם מקורי וספציפי בבגדים, בין אם בבייסיק או בפריטים רועשים".

עבור רוז, הצפייה בסרטונים אלה גרמה לה לחשוב מחדש על הסגנון שלה. "התיעודים מהרחובות הסיניים פקחו את עיניי וגרמו לי להסתכל באור חדש על אופנה". לדבריה, "הם נתנו לי השראה להעלות את רמת הסטיילינג שלי ולהרגיש יותר בנוח להעז". באווירת הקורונה, הוסיפה רוז: "רבים מהם לובשים מסיכות פנים כאביזר, מה שכולנו צריכים לעשות".

@jeffery.dang

Starting a small chain of these to show y'all where I get outfit inspos!! ##chinesestreetfashion ##fyp ##douyin ##BestCosplay ##tiktokfashion

♬ Street Fashion Game - ftp_jimpix
@eromei

in case u couldn't tell the last one is my husband he doesnt know but itsok ##fyp ##chinesestreetfashion ##chinesetiktok

♬ Shelter - Porter Robinson & Madeon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully