וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיק-שיק: איך העזנו להתבייש בכפכפי הבירקנשטוק?

קנדל ג'נר, קייטי הולמס, סוקי ווטרהאוס וקאיה גרבר הן רק רשימה חלקית של איי-ליסטיות שתרמו לתחייתו מחדש של סנדל הרצועות מהזמש והשעם, הלוא הוא הבירקנשטוק. הן נראות עימם ברחובות, בשדות תעופה ובין תצוגות, ואנחנו ניסינו לפצח מה הסוד של הסנדלים הכעורים מעברנו

אתר רשמי

בימי קורונה זה כמעט מתבקש - נעל נוחה, מאווררת, שלא דורשת מאתנו הכנה או התאמה מוגזמת לאאוטפיטים. כאלה הם הבירקנשטוק, הסנדל "המכוער" שכולם אוהבים לשנוא. ברקע תחייתם של סנדלי הצ'אנק, שפרשנויות להם ראינו אצל שאנל ופנדי, סיפורו של סנדל שתי הרצועות הקלאסי מבית המותג הגרמני אינו חדש. בשנים האחרונות נראה כי נמצא בנסיקה רצינית כשאיט-גירלז, משפיעניות וסלבריטאיות מצולמות מתהלכות בו כבדרך קבע ברחובות ובשדות תעופה. שרה האריס, סגנית עורך ווג בריטניה, אף נצפתה מהלכת בהם בשבוע האופנה בפריז בדרכה לתצוגות.

מדוע אם כן, המשיכה אליהם כה חזקה, ולא לדוגמא, לסנדלים "אופנתיים" בהרבה? התשובה לדעתנו נעוצה בעיקר בנוחות שלהם. המחיר לעומת זאת לא בהכרח נגיש ויכול להגיע בשיתופי פעולה מסוימים גם עד 2,000 שקלים, כשהדגמים הבסיסיים מוצעים לרוב בכמה מאות שקלים. הבירקנשטוק פונקציונליים, בעלי סוליה מרופדת העמידה למרחקים ארוכים, אך מאחר ובמדור אופנה מדובר, ולא בכתבת יח"צ לפתרונות אורתופדיים, ניסינו להבין, מה כל כך אופנתי בהם שסוקי ווטרהאוס, קייטי הולמס, התאומות אולסן, אלסנדרה אמברוסיה, אלזה הוסק וריס ווית'רספון לא מסוגלת להוריד אותם מהרגליים?

קנדל ג'נר לדוגמא, גם היא מעריצה מושבעת של סנדל השעם, נראתה השבוע מתהלכת בזוג לבן, בעודה נכנסת לקאדילק שלה בדרך לארוחת צהריים. הסנדלים הלבנים מסתבר, אינם הזוג היחיד שלה. ברשותה של הדוגמנית גם ביקרנשטוק בצבע קאמל וזוג בצבע חום-שוקולד, עמם נצפתה בין תצוגות אביב-קיץ השנה. גם חברת הנפש שלה, ג'יג'י חדיד, נראתה מהלכת בזוג שחורים קלאסיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אז אנחנו רק שאלה: אם הבירקנשטוק, הסנדלים האלה שאימא קנתה לכן בתיכון כשלא היה זמן לחשוב על שילובי בגדים, מספקים את הסחורה לאיי-ליסטיות, יש סיבה שזה לא ישתלב גם בארון שלנו? היופי בזוג הסנדלים הפשוטים הללו הוא, ובכן, שהם פשוטים. אין בכוונתם להשתלט על אאוטפיט וביכולתם אף למתן אותו. לעיתים זה כמעט קל מדי לשלב אותם עם ג'ינס וחולצת טריקו, אך בלוגריות אופנה רבות הצליחו לתעל את טרנד המינימליזם והמונוכרומטיות, וצילמו עצמן נועלות אותם לצד לוקים מחויטים כגון בלייזר, חולצה מכופתרת, מכנסיים בגזרה ישרה וחצאיות עיפרון. מה שהתקבל הוא אאוטפיט קז'ואל ורגוע, שלא לוקח עצמו ברצינות יתרה. אחרות אף צמדו אותם לשמלות קוקטייל, חצאיות סאטן אווריריות, ואחרות אף גרבו איתם גרביים (היי קאיה גרבר), להשלמת המראה הגיקי שכה מאפיין את התקופה.

ואם חשבתן שסנדל הבירקנשטוק כאן רק כדי למתן לכן את הלוק, תופתעו לגלות שכבר שנים הוא משמש כר נוח לשיתופי פעולה עם מותגי יוקרה - בעיקר בגלל הנגישות והמעמד שרכש לעצמו עם שנים. אחד משיתופי הפעולה שהצית באזז גדול לאחרונה הוא עם פרואנזה שולר, שעיצבו את הפרשנות שלהם לדגם האריזונה המוכר באמצעות רצועות עור, תפרים מודגשים וסגירות סקוצ'. גם ולנטינו שילב כוחות עם מותג הסנדלים, וכן ריק אוונס.

מה שבירקנשטוק מצליחים לעשות, בניגוד להרבה מותגי הנעלה אחרים, הוא להתעלות מעל קבוצת גיל, מעמד חברתי או מקצוע, ולהפוך לקלאסיקה פופולרית בעלת בסיס מעריצים מגוון. הם עושים מדי יום את הבלתי אפשרי: לשלב הצהרה אופנתית עם נוחות, דבר מאוד לא מובן מאליו (רוב הזמן אנו מוצאות עצמנו מוותרות על אחד מהשניים). זה לא משנה מה דעתכן על הסנדל השנוי במחלוקות, אבל דבר אחד בטוח - הוא כאן כדי להישאר, וסביר להניח שגם יגיע אליכן באיזשהו שלב.

בירקנשטוק דגם STEFANO PILATI X BIRKENSTOCK במנומר
1,790 שקל. יח"צ חו"ל, אתר רשמי
בירקנשטוק X סטפנו פילאטי במנומר לפקטורי 54, 1,790 שקלים/אתר רשמי, יח"צ חו"ל
בירקנשטוק דגם אריזונה בלבן - 1,490 שקל. יח"צ חו"ל, אתר רשמי
בירקנשטוק דגם אריזונה בלבן לפקטורי 54, 1,490 שקלים/אתר רשמי, יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully