וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצרנו קסם": זנדאיה בהפקת אופנה מרהיבה שעושה כבוד לאפרו-אמריקניים

9.8.2020 / 12:20

השחקנית המשגעת, שגם מועמדת לפרס האמי, נבחרה לככב על שער גיליון ספטמבר של מגזין Instyle. צוות המגזין נתן יד חופשית לסטייליסט הצמוד, שהרים הפקה שכולה עם אנשי מקצוע שחורים - החל מהצלמים, דרך המאפרת ועד מעצבי הבגדים

טריילר "אופוריה" של HBO/HBO

(בווידיאו: זנדאיה בסדרה "אופוריה")

כשפורסמה רשימת המועמדויות לפרסי האמי, לא ראינו כלום בעיניים חוץ מהגאווה הלאומית - המועמדות של שירה האס לפרס השחקנית הטובה במיני סדרה. ואולם, בעולם קראו את הרשימה קצת יותר לעומק ובמגזין Instyle החליטו להרים למועמדת המובילה לפרס השחקנית הטובה בסדרת דרמה - זנדאיה. ולמי שלא זוכר, נבהיר כי גם כאן יש מיני גאווה לאומית, כאשר זנדאיה מועמדת לפרס על תפקידה בסדרה "אופוריה", שנולדה ונוצרה בישראל - ונמכרה ל-HBO.

זנדאיה (23) נבחרה להיות הפנים של גיליון ספטמבר היוקרתי של המגזין - והתוצאה עוצרת נשימה. מלבד שתי תמונות השער הנפלאות והפקת האופנה המעולה שמצטרפת אליהן, מאחורי הפרויקט נמצא גם מסר בועט וחשוב, במיוחד בימים אלו - זנדאיה לובשת רק מעצבים שחורים וכל צוות ההפקה אלו אנשים אפרו-אמריקניים. כזכור, לאחר מותו של העציר ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן עלתה המודעות לאפליה ממנה סובלת הקהילה בארצות הברית. גם תעשיית האופנה התעוררה והבטיחה לתת את הבמה הנחוצה לאנשי תעשייה שחורים, והנה במגזין כבר מיישמים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

עורכי המגזין נתנו יד חופשית לסטייליסט הצמוד של זנדאיה, לואו רואץ', שהתחיל להלביש אותה הרבה לפני שהיא צברה תאוצה והפכה לאחת האושיות המפורסמות והמדוברות שיש. "תודה שנתתם לי מרחב בטוח (מקורונה) ליצור בו", כתב רואץ' בחשבון האינסטגרם שלו. "נתתם לי, סטייליסט שחור, ליצור אדיטוריאל עם המוזה השחורה שלי, זנדאיה, באמצעות בגדים ממעצבים שחורים, נעליים ממעצבים שחורים, תכשיטים ממעצבים שחורים. אפשרתם לי לבחור את הצוות, שכלל שני צלמים שחורים (אחמד ברבר ודונטה מאוריס), מעצב שיער שחור (לארי סימס) ומאפרת שחורה (שייקה דיילי). תראו איזה קסם אפשר ליצור כשנותנים לכך הזדמנות. אני כל כך גאה".

מכאן, אפשר להבין שההפקה פותחת צוהר לשמות חדשים שלא בהכרח הכרנו - וטוב שכך. על תמונת השער הראשונה לובשת זנדאיה שמלת סאטן אדומה עם נגיעות בד של סגול חציל בגזרת וואן שולדר של מותג הרדי-טו-וור של המעצב ג'ייסון רמברט, שנקרא Aliétte עם עגילים של המותג הניו יורקי Mateo.

בתמונת השער השנייה נראית זנדאיה בפיס צבעוני בשלושת צבעי היסוד: אדום, צהוב וכחול, עם גב פתוח ובד פליסה של המותג Hanifa ומגפיים גבוהים של טורי סואדן. ואיזה עוד לוקים יש בהפקה? שמלה גדולה ונפוחה עם משבצות בגווני ורוד, סגול, אדום וכחול של כריסטופר ג'ון רוג'רס, חליפה מקושקשת וצבעונית של רומיאו האנט, שמלה בצבעים אדום-סגול-צהוב עם חיתוך באמצע הבטן של ויקטור גלאמוד, שמלה צהובה של המותג CUSHNIE ושמלה ומגפיים תואמים עם פרינט צבעוני של פייר מוס.

"יש כל כך הרבה מעצבים שחורים שאנשים לא יודעים עליהם, אז לתת להם הזדמנות להשתלב בהפקה של המגזין ולאפשר להם לקבל את האהבה שמגיעה להם - זה דבר באמת מיוחד", אמרה זנדאיה. "אני מקווה שאנשים יראו את ההפקה יגידו לעצמם - 'אה, אנחנו אוהבים את השמלה הזו', וילכו לתמוך במעצבים השחורים". זנדאיה העידה שהיא אמנם לא רואה את עצמה כפעילה בתנועת Black Lives Matter, אבל היא כן מקווה שההפקה הנוכחית תפנה את הזרקור לאנשים שעושים עבודה טובה ולא מקבלים את הבמה הראויה לכך.

המודעות ההולכת וגדלה לאנשי תעשייה אפרו-אמריקניים הביאה בחודש שעבר את מגזין האופנה "ואניטי פייר" לעשות היסטוריה, כאשר לראשונה בתולדותיו תמונת השער צולמה על ידי צלם שחור. הצלם הוא דאריו קלמס והמצולמת היא השחקנית ויולה דייוויס. השער של ואניטי פייר, בדיוק כמו השער הנוכחי של Instyle, מבקש לטפל בהדרה של אפרו-אמריקנים שעובדים בתעשיית האופנה מהזרם המרכזי בארצות הברית. נראה כי צפויות לנו יותר ויותר הפקות עם מעצבים, סטייליסטים, צלמים, מעצבי שיער, מאפרים וכן אושיות מקהילת האפרו-אמריקנים - וזה בהחלט נחוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • זנדאיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully