וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה של דור ה-Z: גברים, זה הזמן לצבוע את הציפורניים

14.8.2020 / 8:20

לא שמדובר בתופעה חדשה, אבל בזמן האחרון יותר ויותר גברים מפסיקים להתבייש, הודפים את הביקורת - ומתהדרים בלק צבעוני על הציפורניים. מה שפעם היה נחלת המטאל או הרוקנ'רול הפך היום לטרנד נפוץ. ומה הקשר לקורונה?

אימג'בנק GettyImages

(בווידיאו: הארי סטיילס בהופעה)

גברים שצובעים את הציפורניים שלהם בלק צבעוני זה לא דבר חדש בנוף. גם גברים שמקפידים על טיפוח הוא כבר מזמן לא משהו שגורם לנו להרים גבה. ואולם, סגר הקורונה אילץ את כולם לחפש תעסוקה ולא מעט גברים מצאו את מלאכת הלק המאתגרת, שדורשת לא מעט סבלנות, כמפלט נוח. ככה הטרנד של מניקור גברי צבר תאוצה והפך להיות פופולרי, נפוץ וחלק בלתי נפרד מהלוק הגברי.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

סטיבן טיילר אירוסמית' ליאור כתר. ליאור כתר,
צובע את הציפורניים שלו כבר 40 שנה לפחות. סטיבן טיילר/ליאור כתר

החיבה לציפורניים צבועות בקרב גברים התפוצצה בשנות ה-80 וה-90 בקרב כוכבי רוק'נרול ומטאל, ואז היא ממש לא התקשרה לסממנים נשיים. כך ברשימה אפשר למצוא את מרלין מנסון, אקסל רוז, סטיבן טיילר, וגם אביב גפן שלנו, שאז בשנות ה-90 לא עלה לבמה בלי צלליות כבדות וצבע בציפורניים. ברשימה כמובן יש גם את דיוויד בואי עם הסטייל הצבעוני שלא נרתע מצביעת הציפורניים.

עם השנים, צביעת הציפורניים הפכה למזוהה יותר עם גברים מקהילת הלהט"ב וכך נוצרה הסלידה בקרב גברים שלא משתייכים לה. העשור האחרון של שנות ה-2000, שהיה בסימן נזילות מגדרית, הפך חזרה את היוצרות. ב-2017 היה זה בית האופנה בלנסיאגה ששכר את שירותיה של מעצבת הציפורניים מיי קוואג'ירי לקשט את הידיים של הדוגמנים בתצוגת סתיו-חורף. אחרי התצוגה היא פתחה מכון פופ-אפ ודיווחה כי 80% מהלקוחות שלה הם גברים צעירים שראו את התצוגה והחליטו לנסות את הטרנד. "לק על ציפורניים של גברים משדר לוק קולי ומגניב, ממש כמו קעקועים או פירסינג", היא אמרה. אם תוסיפו לזה את השפעות סגר הקורונה, קיבלתם מתכון לקאמבק של המניקור הגברי.

אביב גפן. אביב חופי
הנציגות הישראלית. אביב גפן/אביב חופי

בשנה האחרונה לא מעט גברים נראו עם ציפורניים צבעוניות, ובאמת הרשימה מטורפת וארוכה. הארי סטיילס, אחד ממובילי הטרנד, כמו גם המעצב מארק ג'ייקובס, הרפאר הצבעוני ליל נאס, שון מנדז שנתפס עם לק שחור, בילי פורטר שמשחק על הרצף, ג'וני דפ הוותיק, טרוויס סקוט, אדם למברט, ג'ראד לטו, באד באני, הראפר אייסאפ רוקי ועוד רבים ונוספים. כולם התמכרו לטרנד. אחד אחרי השני הם העלו תמונות לרשתות החברתיות או תועדו בפפראצי ברחובות עם ציפורניים צבעוניות, ולא רק בשחור גברי קשוח, אלא ממש בהתאמה אישית עם ציורים וצבעים.

אחד מהבולטים כאמור הוא הארי סטיילס, שצובע את הציפורניים שלו בשילובים מעניינים כמו כחול ושחור, ורוד וצהוב או גוונים של טורקיז. אחת התמונות המפורסמות שלו עם נייל ארט היא מהפקת אופנה שצולמה לכתבה עליו במגזין הגארדיאן, שבה הוא נראה עם ציורים של סמיילי על הציפורניים. בשנה האחרונה נפוצו תמונות בטוויטר של מעריצים שצובעים את הציפורניים שלהם באותם שילובי הצבעים שבהם בוחר סטיילס.

ג'וני דפ. Pascal Le Segretain, GettyImages
ותיק בתחום. ג'וני דפ/GettyImages, Pascal Le Segretain

בעוד שלגברים מבוגרים עדיין קשה להשלים עם המגמה, צעירים בני דור ה-Z כבר לגמרי אימצו אותה. כך כששון מנדז נצפה עם לק שחור, אף אחד מהמעריצים לא תהה על הנטייה המינית שלו או אם הוא השתגע בבידוד. להפך - עדר המעריצים רק הלך ויישם. עם זאת, לא כל התגובות מפרגנות. הדוגמן אוון מוק סיפר בריאיון למגזין GQ כי הוא מקדיש הרבה תשומת לב לציפורניים שלו, אך חשף כי הוא נתקל גם בביקורות. "יש הרבה שיפוטיות בימים אלו, וזה בהחלט מעצבן", אמר.

דור ה-Z כאמור לא מתרגש מנורמות חברתיות של מגדר ופורץ את גבולות הנשיות והגבריות. כך למשל, אפשר לראות יותר ויותר עמודי אינסטגרם ייעודים לגברים עם לק בציפורניים והשאטאגים פופולריים לתופעה. הסמל הכי גדול לתופעה הוא בילי פורטר שמאתגר את המושגים לבוש נשי וגברי באירועי שטיח אדום, מה שלגמרי גורם לנו להתגעגע לאירוע כזה שמזמן לא היה בשל מגפת הקורונה כמובן.

הארי סטיילס. GettyImages
אחד ממובילי הטרנד. הארי סטיילס/GettyImages

אותם גברים שלא חוששים מהגדרות דיכוטומיות של מה גברים צריכים לעשות מה ונשים צריכות לעשות ובוחרים לצבוע את הציפורניים שלהם בשלל גווני הלקים, גם לא מפחדים לפלפל את הלוק שלהם בבלינג בלינג, אבל לא בסגנון הניינטיז הכבד, אלא בסגנון עדכני, אדג'י ומלא סטייל. כך לצד אותם צבעי מניקור ססגוניים אפשר למצוא גם צמידים, טבעות ואפילו שרשראות. הימים שבהם הייתה לנו אופנת גברים מובהקת ואופנת נשים מובהקת הסתיימו מזמן, ואולי זה אחד ה"פושים" הנחוצים שהביאה איתה מגפת הקורונה.

טקס פרסי המבקרים 2020 בילי פורטר. GettyImages
מאתגר את ההגדרות. בילי פורטר/GettyImages
מרלין מנסון. GettyImages
בשם המטאל. מרלין מנסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully