וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרות לספסל הלימודים: הסיפור מאחורי הלוק האייקוני בסרט "קלולס"

ברקע החזרה ללימודים, השחקנית אלישיה סילברסטון, מי שגילמה לפני 25 שנה את דמותה של שר הורוביץ בסרט "קלולס", חוזרת אל האאוטפיט הזכור ביותר - ומספרת לווג סודות שלא ידעתן עליו. כמו למשל, מי הייתה ההשראה ומה היו האופציות הנוספות של המלבישות

yes

(בווידיאו: קטעים מתוך הסרט "קלולס")

אם נשים בצד את התלבושת האחידה הנהוגה בבתי ספר בארץ, אחת השאלות הנפוצות בקרב ילדות וילדים לפני היום הראשון ללימודים הוא - מה נלבש? ובכל זאת, מחאת המכנסונים עדיין מהדהדת לנו בראש וברור לכולם שישנה חשיבות מכרעת לבגד שהילדים שלנו ילבשו עם שובם לשגרת הלימודים בסיומו של החופש הגדול. אז החלטנו לקחת אתכן רגע למסע נוסטלגי אל עבר הניינטיז, אז השחקנית אלישיה סילברסטון, בתפקידה כשר הורוביץ בסרט האייקוני "קלולס", הציבה רף חדש בקטגוריית לבוש בית ספר עם האאוטפיט הזכור של חליפת המשבצות הצהובה. 25 שנים עברו מאז יצא הסרט לאקרנים, ובגד המשבצות הצהוב עדיין מזוהה עם דמותה של שר הורוביץ יותר מכל דבר אחד, על אף העובדה שדמותה הבדיונית לבשה במהלך הסרט לא פחות מ-64 אאוטפיטים. בריאיון למגזין ווג מספרת סילברסטון על הבחירה האופנתית של המלבישות בחליפה הצהובה, שהפכה להיות אחד מהרגעים הזכורים ביותר של הסרט.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

קלולס. יח"צ,
לוק איקוני. אלישיה סילברסטון בתור שר הורוביץ בסרט קלולס עם החליפה הצהובה/יח"צ

"לפני הצילומים ל'קלולס', לא היה לי שום עניין באופנה ושום הבנה בנושא", היא חושפת. "אבל אפשר לומר שהבגדים הם הכוכבים של הסרט הזה, או לפחות כוכבי המשנה". לדבריה, ההשפעה העיקרית על בחירות הלבוש בסרט הייתה מוזיקת גראנג'. הז'אנר המוזיקלי הזה שימש השראה לחליפה הצהובה האייקונית של דולצ'ה וגבאנה שכוללת חצאית וז'קט וזאת לצד נעלי מרי ג'יין, גרביים לבנות עד הברך, חולצת טי לבנה וקרדיגן צהוב. "בתחילת שנות ה-90, האופנה הושפעה מנירוונה וקורט קוביין. הלוק שנבחר היה קריצה למדי בית ספר, לרעיון של 'סקול גירל', אבל הרבה יותר שיקי ומסוגנן. האמת? זה אבסורד. ילדים לא באמת מתלבשים ככה לבית ספר", היא אומרת.

אלישיה סילברסטון מתוך הסרט "קלולס". imdb
לבשה לא פחות מ-64 אאוטפיטים במהלך הסרט. דמותה של שר הורוביץ בסרט קלולס/imdb

בריאיון מספרת סילברסטון כי המראה האייקוני של הסרט כמעט והיה אחר לחלוטין. "היו שלוש אפשרויות לסצינה הזו - חליפה אדומה, חליפה כחולה - והחליפה הצהובה, שגם נבחרה בסופו של דבר". המלבישות החליטו שהצבע הצהוב הכי מתאים לסצנה - ואין ספק שהן בחרו נכון. מי ידע ששני עשורים וחצי אחר כך, האאוטפיט הזה יהיה כל כך זכור. סילברסטון מספרת שהיא עדיין מתויגת בלי הפסקה בפוסטים ברשתות החברתיות של אנשים שמשחזרים את הלוק האייקוני ההוא. "כל שנה בליל כל הקדושים אני מקבלת המון תמונות של אנשים לבושים בגרסאות עדכניות של החליפה הצהובה", היא מספרת וצוחקת. ואם תהיתם איפה נמצא הפיס האייקוני - אז לזה אין ממש תשובה. הוא לא במוזיאון ולא בארכיון, הוא פשוט הלך לו לאיבוד. "אף אחד לא יודע איפה הוא", היא מודה. אנחנו מהמרות שאם הוא יימצא הוא יהיה שווה הרבה מאוד כסף בקרב אספנים, אז אולי שווה להתחיל לחפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully