וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיק ואג'נדה: זו האישה מאחורי שבוע האופנה המוצלח בקופנהגן

שבוע האופנה בקופנהגן היה כמו זריקת החייאה לתעשיית האופנה הקמלה בשל נגיף הקורונה. אז בדקנו מי עומדת מאחוריו ומדובר באישה מלאת סטייל סקנדינבי מנצח ושאפתנות מפתיעה להפוך את העולם הזה למקום טוב יותר. תכירו את ססילי ת'ורסמארק

גרטה ביום כדור הארץ: "משבר הקורונה הוא הזדמנות"/צילום: רויטרס

(בווידיאו: ריאיון עם גרטה תונברג)

אחד האירועים המשמחים שהיו לנו בחודש האחרון היה שבוע האופנה בקופנהגן. איכשהו, הוא היה סוג של זריקת החייאה לתעשיית האופנה, שקמלה לה בחודשי הקורונה הקשים. שבוע האופנה בקופנהגן היה יריית הפתיחה לשלל אירועי אופנה מתוקשרים ונוצצים שהגיעו אחריו, שסימלו עבורנו את חזרתה של התעשייה לפעילות כמעט מלאה, לצד מגבלות הקורונה הנחוצות. בשבוע האופנה בקופנהגן התלהבנו מהסטייל המדויק של כמה מהפאשניסטות, אבל מי שתפסה את עינינו במיוחד היא דווקא זו שמנצחת מהצד על הכול ביד רמה - מנהלת שבוע האופנה בקופנהגן, ססילי ת'ורסמארק, שבשל התפקיד המחייב היא גם אושיית סטייל מגה מתוחכמת.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

שבוע האופנה קופנהגן 2020. GettyImages
צדה את עינינו. ססילי ת'ורסמארק בשבוע האופנה האחרון בקופנהגן/GettyImages

ת'ורסמארק בת ה-37 מונתה לתפקיד היוקרתי לפני שנתיים. קודם לכן שימשה דוברת של האירוע, שמתקיים פעמיים בשנה בדנמרק ומטרתו למתג את העיר כאחת מבירות האופנה העולמיות. כמו שזה נראה כרגע, דנמרק לגמרי בדרך לשם. מלבד הרצון לקדם את תעשיית האופנה במדינות סקנדינביה, לת'ורסמארק יש גם אג'נדה ברורה מאוד של קידום ערכי הקיימות, שמירה על כדור הארץ והפחתת הזיהום שמייצרת תעשיית האופנה.

מאז נכנסה ת'ורסמארק לתפקיד, היא הניחה תשתיות לתכנית לצמצום הפגיעה בכדור הארץ כתוצאה מייצור אופנה. בינואר האחרון חשפה תכנית מרובת סעיפים, שבה בין היתר האיסור לשימוש בפלסטיק חד-פעמי באירועים של שבוע האופנה והתחייבות מצד המשתתפים למחזר את החומרים שנעשו בהם שימוש. גם רשימת המעצבים שיורשו להציג בשבוע האופנה של קופנהגן ייבחרו בקפידה ואלו יידרשו להציג תנאי עבודה הוגנים, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, התחייבות שלא להשמיד בגדים שאין להם שימוש ועיצוב התפאורה במסלול באופן שלא ייצר אשפה בסיום התצוגה. רק מי שיענה על הדרישות ויוגדר כמותג שמקדם ערכים של איכות סביבה - יורשה להשתתף.

"ראיתי את שבוע האופנה והבנתי שהוא מתנהל בצורה מיושנת", הסבירה ת'ורסמארק בריאיון אחרי מסיבת העיתונאים הזו. "שבוע האופנה עוסק בטרנדים חדשים ובמה נלבש בעוד חצי שנה, אבל מה אם ניקח את הפלטפורמה הזו, שיש לה קול מאוד גדול בתעשיית האופנה, וננסה להשפיע? נשתמש בשבוע האופנה כדי לדחוף ולקדם תעשייה ברת קיימא", טענה.

ססילי ת'ורסמארק קופנהגן. GettyImages
"למה לא לקחת את הפלטפורמה של שבוע האופנה ולנסות להשפיע?"/GettyImages

ת'ורסמארק, עם השאפתנות והאג'נדה הבועטת, מחזיקה גם בחשבון אינסטגרם שכיף לשקוע לתוכו. יש שם נוכחות עצומה של אופנה עם הצצות לתצוגות וקולקציות של מעצבים, זיכרונות משבועות האופנה ומהסטייל המדויק שלה באותם אירועים, נגיעות של שגרת חייה, שכוללת לא מעט חברים מסוגננים - וגם הרבה מאוד לוקים שווים שיכולים לעורר בכולנו השראה. הצבעוניות של הבגדים שלובשת ת'ורסמארק עונה היטב על המונח "סקנדינבי", כפי שבעיצוב המילה הזו מסמלת סגנון מינימליסטי - כך גם במלתחה של ת'ורסמארק, שמורכבת מגוונים של שחור-לבן-חום ובז', ולעתים גם נגיעות של כחול נייבי או ורוד פסטלי רך.

הגזרות החביבות עליה הן בעיקר אוברסייז - שמלות גדולות, שרוולים תפוחים, חליפות רחבות וחולצות מכופתרות גבריות וגדולות. כל מה שרחוק מהגוף אבל בכל זאת מצליח להחמיא לו - נמצא שם. היא לובשת מותגי על כמו בלנסיאגה, גאני או סאקס פוטס אבל מפרגנת ללא מעט מעצבים צעירים או מותגים קטנים. אם אז חיפשתם לרענן את הפיד שלכם עם מישהי חדשה, ת'ורסמארק לגמרי יכולה להיות האחת שלכם. היא מקדמת ערכים חשובים ומתהדרת בסטייל מרענן ומדויק וזה השילוב שכולנו בעצם צריכות.

ססילי ת'ורסמארק קופנהגן. GettyImages
צבעוניות סקנדינבית קלאסית/GettyImages
ססילי ת'ורסמארק קופנהגן. GettyImages
אוהבת בגדים רחוקים מהגוף אבל כאלה שבכל זאת מחמיאים לגזרה/GettyImages
ססילי ת'ורסמארק קופנהגן. GettyImages
היא האחת לעקוב אחריה באינסטגרם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully