וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו סיבוב שופינג במארה: הבוטיקים הקטנים שמביאים את חו"ל לישראל

בסימן התחדשות בחרנו דווקא לתת דגש לעסקים מקומיים קטנים שכבר מעל עשור מתרגלים איכות לצד שירות. הבוטיקים הנחשבים שמביאים את המותגים החמים בעולם עד אליכן, הנשים שעומדות בראשם והדרייב המרשים שגורם להן להיות הכי טובות שיש

בוטיקים מקומיים הצליחו למצב את מעמדם במהלך השנים, לטפח קהל לקוחות מסור ולהפוך למוסד של ממש בקרב הצרכניות הישראליות. הנשים החזקות שעומדות בראש העסקים הללו עובדות מסביב לשעון מול המותגים הנחשקים מעבר לים בכדי להציע ללקוחה המקומית את התמהיל הנכון עבורה, עם דגש על איכות, שירות וחווית רכישה כאילו אתן ברובע המארה בצרפת. מהבוטיק המטריף בנווה צדק, דרך החלל הסופיסטי ברמת אביב ועד החנות הססגונית ברמת השרון - אלו הבוטיקים החמים בישראל שמצליחים לחדש בכל עונה, כבר מעל לעשור, גם בימי קורונה.

נומרו 13, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
שילוב של פריז, סן טרופה ואיביזה/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: אליז ג'וליארד, 42
לוקיישן: שבזי 13, נווה צדק, תל-אביב
קיים משנת: 2008
מותגים מובילים: forte forte, manush, gas bijoux, בון טון לילדים, התיקים של ג'רום דרייפוס.

אווירה: "עליתי לישראל לפני 14 שנים מצרפת. כל מה שאני אוהבת בעולם ורוצה לעצמי, אני דואגת להביא לחנות. אני מתחברת לפריטים נשיים, צבעוניים ויוצאי דופן כי ללקוחות היום יש הכול. אני רוצה להפתיע את הלקוחה שהיא תתאהב בפריט שהיא לא ראתה בשום מקום אחר, בגלל זה אני גם נמנעת מבייסיקים שיש במקומות אחרים בשפע. הבסיס הוא מאוד בוהו, שילוב של פריז, סן טרופה ואיביזה. להיכנס לחנות שלי בקיץ זה ללא ספק תחושה של ריזורט".

סוד ההצלחה: "זה מקצוע לכל דבר. אני תמיד נשארת נאמנה למה שאני ולא מנסה לרצות את הלקוחות. אני גם באה מתחום של מספרים, עבדתי שנים בפיננסים ושוק ההון ואני מבינה בניהול. לגבי התמהיל - זה אותנטי לגמרי. הלקוחות מגיעות מפה לאוזן, ההצלחה היא מהאיכות והייחודיות ואני מתאמצת מאוד להציע מחירים הוגנים. אנשים מעריכים הוגנות".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "המטרה אצלי היא לתפוס את הפיס הייחודי. אני לא רוצה ששתי בנות שמכירות ילבשו אותו בגד, אז אני מביאה כמות מצומצמת מכל פריט. לקוחות קבועות כל הזמן בודקות מה חדש ומבקשות שאשים להן בצד, מי שנדלקת על משהו לא מחכה לסוף עונה כי היא יודעת שלא יישאר. עכשיו בקורונה אני יודעת בדיוק מי הלקוחות המקומיות כי יש פחות תיירות. פונות אליי ישירות באינסטגרם ואני שולחת לכל הארץ. החל מבנות שרוצות שמלה לבת מצווה ועד סבתות עם סטייל. הפוקוס עכשיו הוא על בגדים כיפיים לתקופה שאין אירועים, אבל עדיין בא להתלבש. מי שרוצה גם מזמינה באתר שדאגתי לשפר בו את כל הקטגוריות בתחילת המגיפה. עכשיו הוא מתוקתק".

אפקט הקורונה: "בימים אלו אני אמורה לרכוש קולקציה לקיץ הבא. העונה ביטלתי חלק מבגדי הים כי לא היה ים וסגרו את הבריכות. עכשיו לקראת החורף אני בודקת אם צריך לבטל חלק מהמעילים והסריגים כי הזמנתי המון, אבל אם אנשים לא יטוסו לחופשות חורף ולא יהיו תיירים אז אין לי מה למלא את הבוטיק במעילים. לגבי הקיץ הבא - הרבה החליטו לא לטוס לקניינות בחו"ל. כולם עכשיו נדבקים בסן טרופה ולדעתי יהיה עוד סגר בפריז בספטמבר. יש פגישות זום ושואו דיגיטלי בו אפשר לראות הכול ולהזמין ויש לי גם חברה טובה שהיא בעלת חנות בפריז, אז בהיבט הזה אני מסודרת, תודה לאל".

צ'וצ'ה, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
פריטים קלאסיים לצד הטרנדים החמים בעולם/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: עינב אבידן, 39
לוקיישן: שינקין 43, תל-אביב
קיים משנת: 2002
מותגים מובילים: leonie, xirena, notshyparis, oneteaspoon, Mother, Agolde.

אווירה: "שופינג זוגי. נשים שמגיעות לקנות לעצמן ולפנק את בן הזוג ואפילו זוגות שמגיעים יחדיו. תמהיל של מותגים שמשלב בין קלאסי לטרנדים הכי חמים בעולם".

סוד ההצלחה: "פתחתי נורא צעירה. הייתי פה מהבוקר עד הערב עשור בלי עובדים. רק אני". העובדת המסורה קופצת לריאיון ומציינת ש"עינב היא הקסם האמיתי. נשים אוהבות את הסטייל שלה ואיך שהיא לבושה. בדיוק בגלל זה הן קונות". "הלקוחות שלי הפכו לחברות עם השנים", מחזקת עינב, "אני תמיד אומרת להן מה יפה. אם הבגד לא מחמיא אני אגיד לה - 'מאמי תורידי, זה לא בשבילך'. אני מונעת מזה שהלקוחות יספרו לי כמה מחמאות הרעיפו עליהן. אז עשיתי את שלי".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "יש כאן לקוחות קבועות שקונות כל הזמן. הרבה גם דרך האינסטגרם. הן רואות פריט, מתקשרות, אני מצלמת להן מכל זווית אפשרית וככה הן מזמינות. אין דבר כזה שמישהי הזמינה משהו ובא לה להחליף ועבר הזמן. זה האווירה של בוטיק - הן תמיד יכולות לבוא ויהיה מענה. עד הקורונה לא הרגשתי את הצורך באתר, אבל הבנתי שמאוד קשה רק לתפעל משלוחי אינסטגרם מהבית. אני עובדת על אתר ממש בימים אלו ובקרוב הוא כבר באוויר. בבוטיק יש את חווית הקנייה. הלקוחה קודם באה, נלרלר ורק אז היא תתחיל לקנות. אני מרכיבה להן אאוטפיטים מלאים. בעיניי זה עצוב ממש שהכול עובר לאונליין והחוויה משתנה. יש עדיין המון לקוחות שלא מצליחות לפרמט איך כל פריט יישב עליהן".

אפקט הקורונה: "מאוד קשה לעשות קניינות רק במיילים. אני אוהבת להרגיש את הבדים. עשינו הפעם הזמנות קטנות יותר, ניסינו ללכת על בטוח מבחינת פריטים, ובדרך כלל אני מאוד מסתכנת ומנסה להביא דברים שהם יציאות. אני משתדלת להתרחק מהעדר ולא ליפול לכל טרנד. השנה הייתה קניינות יותר בטוחה. שלחו לי הזמנות להגיע לצרפת לתערוכות ואני ממש לא יודעת מה לעשות. אני מאוד 'פיקית' במה שאני בוחרת, אני יכולה לפסול הזמנה על איזה כיס אחורי שאף אחד לא שם לב אליו או חוט לא במקום. בגלל זה גם אומרים לי שאני לא עושה מספיק כסף".

תמרינדי, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
סיבוב שופינג במארה/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: אביגיל הלפרין, 50
לוקיישן: אוסישקין 57, רמת השרון
קיים משנת: 2006. לפני כן במתחם התחנה, עד הקורונה גם בג'פה הוטל.
מותגים מובילים: antik batik, Iro, bash, אליפסו תכשיטים, קוסמטיקה של המעפילים, אמלורה קוסמטיקה טבעית.

אווירה: "הבוטיק שלי סופר ססגוני. מההתחלה הייתה אווירת ריזורט, אבל בתור מעצבת פנים פתחתי עם פריטים לבית ואט אט האופנה קיבלה יותר במה. כשרק פתחתי לא היו מותגי אמצע. היה או כיכר המדינה או זארה ופשוט רציתי לתת מענה לצורך הזה. נשים שאוהבות להתלבש באמת אבל לא בעשרות אלפי שקלים. ניסיתי לתת תחושה של סיבוב שופינג במארה".

סוד ההצלחה: "אהבה ותשוקה אמיתית , התמדה. לצערי זה לא עסק מספיק רווחי, אני פשוט מאוד אוהבת את זה. בתקופה האחרונה אני מנסה לשים דגש על קיימות כמה שאפשר, המותגים שאנחנו מביאים הם כאלה שאכפת להם מאיכות הסביבה ולא מנצלים ילדים. אומרים 'כשבגד הוא זול מישהו משלם את המחיר'. אני מעדיפה דבר אחד ושיהיה טוב, לא צריך ללכת לפרק בזארה. אני מעדיפה לשים דגש על איכות לצד סטייל".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "יש לנו קשת מאוד רחבה של גילאים. אימהות ובנות שמבינות ואוהבות אופנה. אני מאלו שמעדיפות להיות מאחורי הקלעים. אני מנהלת את האינסטגרם של הבוטיק, ויש לי עובדות מדהימות שמנהלות קשר עם לקוחות. רוב הרכישות היום הן דרך הודעות באינסטגרם כשבקורונה הייתה עלייה מטורפת. נשים שלחו לי 'האינסטגרם שלך היה השראה בסגר'. יחסית למישהי שהיא ביישנית - באינסטגרם אני דווקא חושפת, אבל רק עם פילטר", היא צוחקת. "היה לי אתר בעבר, אבל הוא לא היה מספיק מוצלח. הייתי עסוקה פיזית בכל כך הרבה דברים ואז הבנתי שאני לא עומדת בעומס באינסטגרם ואני חייבת להרים מחדש את האתר. הפכתי לאתר אנושי וזה היה מאוד קשה. היום כבר יש אתר וזה מאוד חיוני".

אפקט הקורונה: "עכשיו מתקיימות תערוכות של קיץ 2021. זה הימור לא לראות את הפריטים שעומדים להגיע לבוטיק בלייב. אני כבר 15 שנה נוסעת, זה חלק מהחיים שלי. לא להיות שם זה קצת מבאס ואני מאוד מקווה שעד ינואר יהיה יותר טוב".

ורנר, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
לנשים וגברים שאוהבים קו נקי ומתוחכם/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: שירה דולינגר, 40
לוקיישן: קניון רמת אביב
קיים משנת: 2009
מותגים מובילים: acne studios, ganni, toteme.

אווירה: "הבוטיק הוא לנשים וגברים שאוהבים קו נקי ומתוחכם. אחד הדברים שמאפיינים את הבוטיק הוא value for money. נכון, יש גם פריטים מאוד יקרים אבל אני לעולם לא אחזיק פריט יקר בחנות שהוא לא שווה את המחיר. כשאני ושירן מניה, שהצטרפה לוורנר בתור קניינית, עוברות על ההזמנות, אנחנו בודקות את הרכב הבד, ארץ הייצור והמחיר לצרכן - השילוב הזה חייב להיות מוצדק והגיוני אחרת אנחנו לא נאמין בזה וזה לא יימכר".

סוד ההצלחה: "אנחנו בשנה מאוד מאתגרת ולא קלה לתעשיית האופנה ולהרבה בוטיקים בארץ. עד עכשיו אני חושבת ששרדתי כי הייתי מאוד נאמנה ומחוברת ליסודות של ורנר. החל מהחודשים האחרונים ולצערי, אני מאמינה שלעוד לא מעט זמן, אנחנו במלחמת הישרדות שבה חוקי המשחק משתנים. ההתנהגות הצרכנית השתנתה בצורה חדה. לקוחות כבר פחות קונות באימפולסיביות ובגדי ערב הפכו מהקטגוריה הכי חזקה לחלשה ביותר. אני חושבת שיש אצלנו תמיד איזון ויש גם בגדים לעבודה, גם בייסיקים, גם בגדי נוחות וגם ערב, אז ורנר מתמודד יפה עם המשבר. מה עתיד לבוא? לא ברור. אבל עד אז - נמשיך להעניק ללקוחות שלנו פריטים משמחים ויפים".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "יש לנו לקוחות שאני זוכרת כילדות והיום הן נשים ואימהות. יש גברים שקונים את אותו הג'ינס כל עונה מאז מהפתיחה של החנות. המעבר לקניון רמת אביב חשף אותנו לקהלים חדשים ומגוונים שהמכנה המשותף ביניהם הוא ההערכה שלהם לפריטים איכותיים, ייחודיים ונחשקים. לקוחות של כל כך הרבה שנים שיודעות מה הן אוהבות ומאוד יכעסו אם זה לא יהיה שלהן. יש לנו אתר, אבל ישראל מאוד מוגבלת במכירות האונליין שלה בתחום האופנה. לא משתלם לקנות אופנה בינלאומית מישראל אם אתה לא חי בה, ואין שום דרך לתושב חו"ל לעקוף את המע"מ הגבוה. בנוסף לכך, עלויות המשלוחים לחו"ל מישראל הן יקרות ולא מהירות. זה בעצם משאיר אותנו עם שוק מאוד קטן ומצומצם שלא מייצר מספיק הכנסות להשקיע באתרים".

אפקט הקורונה: "וואו, זו עונה מאתגרת. את רוב המותגים שלנו אני מכירה כל כך טוב ומה שמאתגר זה לא זה שאי אפשר לנסוע ולראות פיזית את הפריטים, האתגר הוא בתחושה. כשמגיעים לשואו רום, זה בדרך כלל אחרי תצוגת האופנה. מרגישים את הקולקציה, רואים מה המוזמנים מובילי הדעה לובשים ואפשר לגבש דעה. בעונה הזו, הכול מרחוק, בבידוד חברתי ובמינימום חשיפה ויראלית. הבחירות והקניינות הרבה יותר אישיות וזהירות".

סקורצ'ר, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
הסוד הוא במיקס - החנות של 'האימא והבת'/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: מיה קלינגר,43, וציפי קבליו, 65, אם ובת
לוקיישן: שינקין, 21, תל-אביב
קיים משנת: 1995, כשהחנות הראשונה בדיזינגוף.
מותגים מובילים: R13, bash, iro, וויט אנד ונילה הישראליות, htc, lulu studio, retrofete.

אווירה: "סטריט-וור, קז'ואל, עם דגש רציני על איכות וטיב הבד. הייחוד הוא במיקס שאנחנו מציעות. קוראים לנו החנות של 'האימא והבת', אנחנו מציעות את הפריטים הכי טרנדיים של הצעירות לצד הסופר בייסיק של המבוגרות יותר".

סוד ההצלחה: "להסתכל קדימה, להיות נאמן לעצמך ותמיד לשמור על הלקוחות ולכבד את מי שקונה אצלך. אנחנו מביאות חברות חדשות, זה הופך להיות נחלת הכלל ואז אנחנו זזות הלאה. מאוד חשוב לחדש בתחום הזה. אנחנו מוכרות רק מה שאנחנו אוהבות, הקניינות כאן סופר סלקטיבית ומי שמתחברת לטעם שלנו - לא יכולה לטעות".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "בעבר הייתי מעדכנת לקוחות כשמגיעים פריטים חדשים, היום כולן רואות הכול באינסטה ויוצרות קשר. רוב הדברים לא קיימים תוך שבוע, טפו טפו. הלקוחות שלנו רובן אתנו כבר 20 שנה והן מזמינות את המיקס שאנחנו מציעות - החולצה הזו עם המכנסיים ההם. מאז הקורונה יש גם אתר ויש לא מעט משלוחים גם משם, אבל אני בעיקרון לא תמכתי ברעיון. הכול זז מהר מידי, אין לי מלאי מטורף ואני לא יצרנית, האתר לא היה כל כך רלוונטי כי הכול נגמר בחנות מהר. אני מסתכלת היום על האתר כעוד חנות שיכולים להסתובב בה. זה עזר מאוד בסגר הראשון, אבל לקוחות לשמחתנו עדיין מגיעות לחנות".

אפקט הקורונה: אני לא נוסעת לחו"ל בשביל הקניינות. יש לי יבואנים גם בארץ וגם כאלו שאני מתנהלת מולם שנים אונליין. מבחינתי לא השתנה הרבה".

מאיו

מאיו, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
אוצרות מאיטליה, יפן, אנגליה, צרפת וישראל/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: דנה ריבנר, 45
לוקיישן: שבזי 15, תל-אביב
קיים משנת: 2005
מותגים מובילים: Albumdifamiglia, pas de Calais, Y's by yohji Yamamoto tooogood officecreative, Hallelujah.


אווירה: "הקונספט של הבוטיק הוא איסוף סלקטיבי ומוקפד של פריטי לבוש, אביזרים ופרטי עיצוב לבית שהם על-זמניים, שיוצרו תוך הקפדה על איכות, שמירה על יחסי ייצור הוגנים, ושימור מסורות ייצור מקומיות. הכי חשוב יפים ואסתטיים והאוצרות הם בעיקר מאיטליה, יפן, אנגליה, צרפת וישראל".

סוד ההצלחה: "סודות אנחנו לא מספרים, אבל הקסם מגיע מעובדות מסורות עם תשוקה לאנשים ולסטייל, לקוחות שעושות לך טוב על הנשמה, ומעצבים מרגשים שתמיד מצליחים לגרות ולהפעיל את החיבור הטבעי שלנו ליופי, ייחודיות, סטייל ואמירה אישית".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "קונות אצלנו נשים עוצמתיות ומעוררות השראה. בין היתר מעולם התרבות, תאטרון, אומנות, ריקוד, אדריכלות ועוד. על אתר אנחנו עובדות במרץ ממש בימים אלו".

אפקט הקורונה: "זו עונה מיוחדת במינה, סיטואציה לא רגילה. אנחנו עוברות לקנייניות דיגיטלית ואני ממש מתפללת לטוס בקרוב לפריז מבלי לחזור לבידוד".

מימוזה, בוטיקים. אילוסטרציה, מערכת וואלה! NEWS
דיסקרטיות היא מילת המפתח/מערכת וואלה! NEWS, אילוסטרציה

בעלים: נועה הוד, 38, ואמה מיכל רייפר
לוקיישן: קניון רמת אביב, תל-אביב
קיים משנת: 1989, אחרי 32 שנים במרכז שוסטר ברמת אביב ג'.
מותגים מובילים: מוסקינו, אלברטה פראטי, ג'יאמבטיסטה ואלי.

אווירה: "דגש על צבעוניות, שילובי דפוסים וטקסטורות לא שגרתיים. טרנדי מצד אחד אך עם זאת על-זמני, תוך כדי שאנו לא מתפשרות על האיכות של המותגים הידועים שאנחנו מייצגות".

סוד ההצלחה: "קניינות של טוטאל-לוק במחשבה שיהיה ייחודי, נועז ושונה ואהבה ענקית לנשים ולאופנה. מעבר לכך, דיסקרטיות היא מילת המפתח - אנחנו מלבישות את נשות התקשורת המובילות בישראל ומנהלות בכירות במשק. לא חושפות כלום, אף פעם".

לקוחות מסורות והתחזקות ברשת: "מאז ומתמיד הקונספט של מימוזה טמון ברצון להכיר ללקוחות שלנו מותגים מובילים מאיטליה, צרפת וגרמניה, המיועדים לנשים עסוקות ופעילות, שיקיות, שגם אוהבות להתלבש ולהיות שונות בנוף המקומי. כמובן שעולם האופנה הוא דינמי וגם הלקוחות שלנו, כך שאנחנו זורמות עם הצרכים שלנו ושלהן כמו למשל הדרישה למותגים ברמה גבוהה יותר ויותר. אנחנו מכירות אישית את כל הלקוחות, יודעות מה הן אוהבות ומה יתאים למבנה הגוף שלהן. הרבה פעמים קורה שאנחנו ממש קונות פריטים מסוימים עם מחשבה על מישהי מסוימת ותמיד מקפידות להביא כמות של אחד למידה מכל דגם". בגזרת האונליין אנחנו בתהליך ארוך של בניית אתר שייתן ללקוחה את החוויה הקרובה ביותר לבוטיק שלנו. זה אתגר לא קטן".

אפקט הקורונה: "עברנו לווידאו צ'ט. החברות שאיתן אנחנו עובדות מאוד מקצועיות ויודעות לתת לנו את הפתרונות הטובים ביותר לתהליך הקניינות. מציגים לנו את השואו רום ואת הפריטים, כולל מדידה על דוגמניות, אבל אין ספק שזה הרבה יותר קשה ומאתגר בדרך הזו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully