וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוכמת הווסט: פריט המפתח לארון הסתיו שלכן

כמו מכנסי הנשים של שאנל, גם האפודה המכופתרת סימלה נקודה בזמן באופנת היוניסקס, ונטמעה בתרבות הפופולרית עם "הרומן שלי עם אנני" ו"קלולס". אם נתעלם מקונוטציית הצ'ארלי צ'פלין, נגלה שהווסט הוא פריט מפתח בעונת המעבר, כשהוא משמש כטופ או כחלק מחליפה מונוכרומטית

בלה חדיד בתצוגה של טום פורד בלוס אנג'לס/צילום: אינסטגרם בלה חדיד

עוד מתקופת "הרומן שלי עם אנני" בכיכובה של דיאן קיטון האלמותית, יכולנו להבין את המשקל של הווסט בארוננו. הפאסון המחויט עם האופי של החליפה הפך אותו לאחד הפריטים הוורסטילים ביותר, גם אם ממבט ראשון נדמה כאילו חובה לצרף לו מקטורן וכובע צילינדר.

לאפודת הבד המכופתרת היסטוריה ענפה, בעיקר בקרב גברים בריטים מהמעמד הגבוה, ומקור שמו הוא מהמילה האיטלקית Investire, שמשמעותה להשקיע (To invest), בעיקר כסף. באופן מסורתי, נהוג היה ללבוש הווסט מעל החולצה והעניבה ומתחת לז'קט, כחלק מחליפת שלושה חלקים, אליו היה תפור גם שעון כיס. אולם, מאמצע המאה ה-20 חלחל הפריט אל מעמד הביניים וגם לארון הנשי, עד שבשנות ה-70 הפך כמעט מזוהה עם סטייל הבוהו-שיק שטשטש הבדלים מגדריים.

אם נפסיק לרגע לקשר אותו אל צ'ארלי צ'פלין, הווסט מתגלה כסוג של ז'קט לכל דבר ועניין, ובתקופה האחרונה נראה כי הוא מתכנן קאמבק. השילובים עמו כמעט מיידיים, והוא יכול לשמש כחוליה מקשרת בחורי מלתחה רבים, בעיקר בעונות מעבר כמו הסתיו המתקרב. המגמה הנוכחית מתמקדת בווסטים הקטנים וההדוקים, מפוליאסטר, ויסקוזה או צמר, בעלי הגזרה הקצרה והכפתורים מלפנים - אותם ניתן לרכוס או להשאיר פתוחים. וסטים אף נצפו על מסלולי אביב 2021 של פילוסופי ודיור, מה שאומר שהם כאן כדי להישאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כמו ג'ינס טוב או שמלה שחורה קטנה, גם הווסט יכול להוות פריט נצחי בארונכן, והחיבורים הם אינסופיים. הוא יכול לשמש כטופ בלבד בצירוף מכנס בגזרה מחויטת, או מעל חולצה טריקו א-לה שר הורוביץ מ"קלולס", עבור לוק קליל יותר. היתרון בווסט הוא דווקא בגזרתו, שיכולה להעצים ולהדגיש את פריטי הלבוש שמשלבים איתו, כמו חולצות צווארון או מכופתרות בעלות שרוולים תפוחים.

אופציה נוספת לקראת הסתיו היא לצוות אותו עם ז'קט מלמעלה ליצירת מראה חליפתי ואסוף תוך שמירה על צבעים אחידים ומונוכרומטיים. כפי שאולי כבר הבחנתן, האופציות הן בלתי נגמרות, ולכבוד הטרנד הנוכחי מצאנו לכן חמש אופציות עכשוויות שיציידו אתכן לסתיו הקרוב.

1. וסט של זארה, 169.90 שקל

וסט זארה 169.90 שקל. יח"צ חו"ל, אתר רשמי
אפשרי גם כטופ/אתר רשמי, יח"צ חו"ל

2. וסט של סן לורן לפקטורי 54, 4,490 שקל

וסט סן לורן לפקטורי 54, 4,490 שקל. סיימון אלמלם, אתר רשמי
מעולה כחלק מחליפה, וגם בלי/אתר רשמי, סיימון אלמלם

3. וסט דמוי עור של עדיקה, 59 שקל

וסט עדיקה דמוי עור 59 שקל. בר שריר, אתר רשמי
לאיזון הלוק הוסיפי חולצת מלמלה לבנה מלמטה/אתר רשמי, בר שריר

4. וסט של נילי לוטן לפקטורי 54, 2,590 שקל

וסט נילי לוטן לפקטורי 54 2,590 שקל. יח"צ, אתר רשמי
האופציה הבוהמיינית/אתר רשמי, יח"צ

5. וסט של BASH לבוטיק 77, 1,135 שקל

וסט של BASH לבוטיק 77, 1,135 שקל. -, אתר רשמי
פריט של פירוק והרכבה/אתר רשמי, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully