וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתחילת הדרך חשבו שאני מטומטמת וחסרת שכל"

הדוגמנית בר זומר השיקה מותג איפור בתקופת הקורונה שהפך להצלחה מסחררת, אבל היא עדיין רוצה להשתיק את הקולות מהעבר שפיקפקו ביכולות שלה. היא חושבת שימי צילום יכולים להיות סיוט אבל משתוקקת לחזור לדגמן, לא ממהרת להביא ילדים וממש לא פוסלת עוד ריאליטי. ריאיון

בר זומר, אופנה בלבד. איילת רבינוביץ',
לא רק דוגמנית. בר זומר/איילת רבינוביץ'

לפני חצי שנה בערך עלה לרשת סרטון הפרסומת הראשון של Barbiz - מותג הביוטי של הדוגמנית העסוקה ובוגרת העונה השמינית של "הישרדות" בר זומר. בעידן התקינות הפוליטית שאנחנו חיים בו, המושג "בארבי" - שמה של הבובה הוותיקה והנמכרת בעולם המערבי - מעורר הסתייגות מיידית. בארבי היא אישה "מושלמת" על פי קריטריונים של המאה הקודמת. היום, בארבי היא אישה רזה, מאופרת ובלונדינית מדי.

לקח זמן, אבל בסופו של דבר האנושות הגיעה למסקנה הנכונה שמדובר באידיאל פגום עבור ילדות, נערות ונשים צעירות. הרצון להיות "בארבי" גורם להן, פעמים רבות, להתחיל לחשוב על משקל, צבע שיער ואיפור הרבה לפני הזמן - במקום, נאמר, ללמוד לאהוב את עצמן כמות שהן. זומר (27), אחת היפות (גם בלי איפור, כמובן) החליטה לקרוא למותג המצליח שלה בשם שמרפרר למותג האייקוני במין משחק מילים שמשלב בין שמה הפרטי לשם המשפחה: בפרסומת למותג שלה, היא נראית משתובבת, באיפור נאה, עם ילדות צעירות במיוחד, ומאופרות במיוחד, שגילן ככל הנראה נע בין 9 ל-12.

בר זומר. שחר ארביב,
Barbiz - מותג האיפור של בר זומר/שחר ארביב

את האש הצפויה נוכח סרטון כה לא פוליטיקלי-קורקטי היא כבר ספגה באתרי האופנה וברשתות החברתיות, והיא עדיין סבורה שמדובר בקמפיין מוצלח והגיוני לגמרי. "תראה", היא אומרת, "אני יכולה לקבל את הביקורת, אבל בסופו של דבר הבנות האלה הצטלמו עם מוצר מאוד ספציפי שמעניק מראה טבעי ועדין, על גבול הילדותי. הילדה הכי צעירה והאישה הכי מבוגרת יכולות להשתמש בו. לא הייתי מתאימה לגילאים האלה גלוס שמעבה שפתיים, לדוגמה".

בקיצור, את אומרת שזה נורמלי שילדה בת 10 מתאפרת.
"כן, אין לי בעיה עם זה".

אבל היא בת 10.
"עדיין. כשמדובר באיפור שהוא על גבול הטבעי, מבחינתי זה בסדר גמור. זה לא שהן שמות איפור שהוא מוגזם, או שהן עושות את זה כדי לתקן משהו בפנים שלהן".

אוקיי, אבל ילדה בגיל כזה אמורה לחשוב שהיא הכי יפה בעולם גם בלי איפור, לא?
"ילדה לא צריכה להגיע לשיח הזה עם עצמה, היא לא צריכה בכלל לחשוב על הדברים האלה, אבל לא נראה לי שזה המסר שעובר מהסרטון שעשיתי".

המסר שעובר, עם קריצה לשם המותג, הוא שאת פונה לקהל מאוד-מאוד צעיר.
"השם הזה הוא צירוף של השם הפרטי שלי עם ה-ז' של שם המשפחה. בתור ילדה גם נורא אהבתי בארביות ואני עדיין מאוד אוהבת ורוד, אבל אין קשר למותג הידוע של הבובות".

בר זומר, אופנה בלבד. איילת רבינוביץ',
"אני יכולה לקבל את הביקורת, אבל בסופו של דבר הבנות האלה הצטלמו עם מוצר שמעניק מראה טבעי"/איילת רבינוביץ'

זו הייתה שנה די מטורפת עבורה. לקראת תחילתה היא התחתנה עם בן זוגה בשנים האחרונות אביב כהן ובמרץ האחרון, ממש במקביל לפרוץ משבר הקורונה, היא השיקה, יחד איתו, את ברביז. מאז, העסק משגשג. כן, למרות הסגרים ותקנות הריחוק החברתי, המייתרים את הצורך להתהדר לפני פגישות ואירועים (כי אין כאלה), ובכלל, להתאפר.

זומר טוענת שהיא לא ממש הופתעה מכך. לתפישתה, איפור הוא סוג של מזור לנפש בימי קורונה. "לשבת בבית כל היום עם פיג'מה זה רק מכניס אותך לאווירה עוד יותר דיכאונית", היא מסבירה. "לעשות מקלחת, להתאפר, לשיר שירים, לחייך, להסתכל במראה ולהגיד לעצמך 'איזה יופי!' זה גורם להרגשה טובה. זה פשוט משמח. זה עושה את כל ההבדל בין דיכאון לכיף ומאוד עוזר לנשים להתמודד עם המצב".

זה היה צעד אמיץ מאוד מצדך לפתוח עסק בתקופת הקורונה.
"נכון, אבל לא נתתי לקורונה לעצור אותי. העסק הזה היה החלום שלי ומבחינתי, אחרי כל התכנונים וההכנות, זה היה הזמן המדויק להתחיל להגשים אותו. היום, ברוך השם, העסק מאוד מצליח. זה הגיע לממדים מטורפים תוך פחות משנה ואני גאה ומאושרת בהצלחה הזאת. אני גם נותנת לזה את כל כולי עכשיו ונוסעת למפעל בראש העין ארבע פעמים בשבוע כדי לראות שהכול מתקתק כמו שצריך. זה מצריך ממני עבודה של 24/7, מהבוקר עד הלילה, וחוץ ממני יש בחברה עוד ארבעה עובדים שאני מעסיקה".

בר זומר, אופנה בלבד. איילת רבינוביץ',
"העסק היה החלום שלי ואחרי כל התכנונים וההכנות, זה היה הזמן המדויק להגשים אותו/איילת רבינוביץ'

עד שהחל משבר הקורונה, זומר הייתה בעיקר דוגמנית. המשבר תפס אותה מיד אחרי שבוע האופנה במילאנו, שם צעדה בתצוגה של פיליפ פליין. "התעוררתי יום אחרי התצוגה במילאנו וכל מה שראיתי ברחוב זה קורונה", היא מספרת. "חשכו עיניי. העיר הייתה חשוכה לגמרי. לא היו אנשים ברחוב. רק רציתי לברוח משם ולחזור הביתה. זו הייתה תחושה מאוד-מאוד מוזרה".

כחודש לאחר מכן, בתוך משבר הקורונה, היא הצטלמה בארץ לקמפיין של Fruit Water לצד אסי עזר, אבל באופן כללי הלו"ז שלה די נקי כרגע מעבודות דוגמנות - והיא מאוד מקווה שזה זמני. קורות החיים שלה מעוטרים בקמפיינים יוקרתיים - בין השאר למותג הקוסמטיקה Percise, למותג בגדי הים של Revolve, לרשת האופנה Twentyforseven ולמותג בגדי הים וההלבשה התחתונה Expose. זאת, בנוסף להיותה הפרזנטורית של מותג הקוסמטיקה אפריל ושל מותג התכשיטים מגנוליה.

בר זומר, אופנה בלבד. איילת רבינוביץ',
"התעוררתי יום אחרי התצוגה במילאנו וכל מה שראיתי ברחוב זה קורונה"/איילת רבינוביץ'

"לא חשבתי על דוגמנות בתור ילדה", היא אומרת, "זה בכלל לא משהו שהייתה לי מודעות אליו. לא הכרתי את העולם הזה. מה שכן, תמיד אהבתי להיות במרכז ולתת שואו, להופיע. בעיקר בריקוד. לדוגמנות הגעתי רק אחרי הצבא ומאז אני מאוד נהנית מזה. לא הכול ורוד, כמובן, ואפשר להגיד שימי צילום לפעמים יכולים להיות סיוט, אבל בגדול זה כיף. אין לי ספק שצריך כוח נפשי מסוים כדי לעמוד בזה לאורך זמן, אבל אני חושבת שיש לי אותו. אני מאוד חזקה נפשית. בוכה הרבה, אבל חזקה".

ממה את בוכה?
"מהכול. לא מזמן אביב ואני עברנו דירה והיה עלי המון עומס נפשי ולחץ. אחרי שכבר סיימנו את ההובלה והתמקמנו בדירה החדשה, פתאום פרצתי בבכי. הכול יצא בבת אחת".

אביב חיבק ותמך?
"ברור. הוא תמיד שם בשבילי. הקשר שלנו מדהים. הוא שותף מלא לחיים שלי ואני מודה לאלוהים כל יום על זה שזכיתי בו. הוא באמת גבר אמיתי. הוא נמצא לצידי בטוב וברע, ותמיד דוחף אותי קדימה ועוזר לי לקבל את ההחלטות הנכונות. יש בו את כל התכונות שחלמתי שיהיו בגבר שלי".

אתם נשואים די טריים. משהו השתנה אצלכם בזוגיות מאז החתונה?
"האמת שזו שאלה מצחיקה, כי אין שום הבדל חוץ מזה שאנחנו רשומים ברבנות כזוג נשוי. אולי רק משהו בהרגשה טיפה שונה. אתה יודע, יש זוגות שמתחתנים כדי שהצעד הבא שלהם יהיה להביא ילד. אנחנו לא התחתנו כי אנחנו ממהרים לילד. התחתנו כדי למסד את הקשר. ילד יהיה, אני מאוד רוצה, אבל לא עכשיו. בגדול, הסוד שלי לזוגיות יציבה הוא שילוב בין אמון, כנות וחברות".

בר זומר, אופנה בלבד. איילת רבינוביץ',
"באביב יש את כל התכונות שחלמתי שיהיו בגבר שלי"/איילת רבינוביץ'

כפי שניתן להבין, השנה החולפת עברה על זומר, למרות הקורונה, די ברוגע ובנעימים - מה שהיא לא יכולה להגיד על השתתפותה ב"הישרדות". שם, כזכור, היא איבדה את הכרתה בשלב מוקדם יחסית, כתוצאה מרעב ומתשישות. "זו הייתה החוויה הכי טראומתית בחיים שלי", היא מצהירה ומוסיפה שגם רגע ההדחה מהתכנית הותיר בה כאב עז ברמה המנטלית. "היה לי קשה מאוד לקבל את זה שהודחתי", היא אומרת. "כשאתה גבר מגיע לחמישייה הראשונה ונמצא עמוק בתוך המשחק, זה מאוד קשה להיות מודח. לי, בכל אופן, זה הרגיש נורא ואיום. זה היה בשבילי עוד טראומה, בנוסף להתעלפות".

ובכל זאת, היא לא פוסלת התנסות נוספת בריאליטי מהסוג הזה ואף מאמינה שבפעם הבאה היא תגיע שם הכי רחוק שאפשר. לפחות מבחינה גופנית, היא גם בהחלט מוכנה לזה. "אני מתאמנת חמש פעמים בשבוע, שעה וחצי ביום, גם בתקופת הקורונה", היא מגלה. "זה חלק בלתי נפרד מהשגרה שלי. האימונים עושים לי טוב לנפש ועכשיו, בגלל שלא תמיד אפשר לצאת החוצה, קניתי הליכון ואני כל הזמן עליו".

בר זומר, אופנה בלבד. איילת רבינוביץ',
"הייתי רוצה תדמית של יזמית, אישה חזקה וחכמה"/איילת רבינוביץ'

מהו הדבר הכי לא נכון שאמרו או כתבו עליך אי פעם?
"שאני מטומטמת. חסרת שכל. אבל האמת היא שכבר המון זמן לא קיבלתי את התגובות האלה. זה היה בעיקר בתחילת הדרך, לפני שהכירו אותי. היה לכל מיני אנשים שיפוטיים ורעים רושם ראשוני מוטעה עליי".

מהו הספר האחרון שקראת?
"אה… היה איזה יועץ אסטרטגי, לא זוכרת את השם שלו, שכתב על מוטיבציה בעסקים ועל מחשבה נכונה. משהו מאוד מעניין".

אם היית יכולה לבחור לעצמך תדמית חדשה, מה היא הייתה?
"הייתי רוצה תדמית של יזמית, של אישה חזקה וחכמה".

צילום: איילת רבינוביץ
איפור: אורטל אלימלך
שיער: בנג'מין רואימי
סטיילינג: לימור מאיה ריאנה
עוזרת סטיילינג: יסמין טוחן

  • עוד באותו נושא:
  • בר זומר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully