וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברידג'רטון" היא הסדרה הכי מהפנטת על המסך כרגע

29.12.2020 / 10:20

נטפליקס בשיתוף שונדה ריימס עלו עם סדרה חדשה ותקופתית - "ברידג'רטון", ואנחנו לא יכולנו שלא להתרגש מהשמלות המשגעות והמפוארות של הדמויות. דיוק היסטורי לא תמצאו שם, אבל צבעוניות מוגזמת, רקמות, פרחים, מחוכים ותכשיטים נוצצים דווקא כן

הסדרה "ברידג'רטון" בהפקת שונדה ריימס/נטפליקס

תקופת הסגר השלישי מחייבת אותנו למצוא סדרות חדשות לבינג' כדי להעביר בכיף את סופי השבוע בבית. בתזמון מושלם, נטפליקס עלו עם סדרה חדשה בהפקתה של שונדה ריימס, האישה שמאחורי סדרות להיט כמו "האנטומיה של גריי", "המדריך לרוצח", "סקנדל" ועוד. הסדרה החדשה, שנקראת "ברידג'רטון", היא דרמה תקופתית מ-1813 בלונדון שבמרכזה, איך לא, סיפור אהבה, לצד הבדלי מעמדות, מזימות ושקרים.

כדי להפוך את הסדרה לאמינה, עד כמה שניתן במציאות שבוראת שונדה שבה מלכת אנגליה והדוכס הכי נחשק בממלכה הם כהי עור, חשוב להקפיד על תלבושות תקופתית שמזכירות את המאה ה-19. אז דיוק ונאמנות לפרטים כנראה לא תמצאו כאן, אבל אם לא תחפשו אותה, תצליחו ליהנות מהאווירה ולהתהפנט ממצעד מרהיב של שמלות משגעות.

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. ליאם דניאל/נטפליקס,
השחקנית הראשית, שאולי זכורה לכם מ"יאנגר" - פיבי דינבור/ליאם דניאל/נטפליקס

מי שעומדת מאחורי עיצוב התלבושות המפוארות בסדרה היא אלן מירויניק, ילידת ניו יורק בת 71, שעבדה בצוות ההפקה של עשרות סרטים וסדרות בקריירה הענפה שלה שהחלה בשנות ה-80. לדבריה, בשמונה פרקים של העונה הראשונה התקיימו לפחות עשרה נשפים, מה שדרש ממנה לדאוג להרבה מאוד שמלות עבור צוות השחקניות. "אפילו שבדינו את המציאות של 1813, נשארה אמת בסיסית. הבנות החליפו הרבה מאוד שמלות לאורך הסדרה", היא אומרת בריאיון להארפר'ס בזאר. ואכן, כבר בסצנה הפותחת של הפרק הראשון מורגשת ההתעסקות הרבה בלבוש במהלך הסדרה, כשאחת הבנות עומדת בפני אתגר תקופתי - קשירת המחוך ויצירת מותן צרה. ספוילר: זה לא נגמר טוב.

שמלות המקסי שמככבות בסדרה במלוא הדרן, לרוב נפוחות, בצבעוניות מוגזמת, עם הרבה פסטלים וצבעי פירות הדר, לצד הדפסים פרחוניים מטורפים בכל הגדלים והצורות. קישוטי תחרה עיטרו את השמלות עם שרוולונים קטנטנים ורומנטיים, נגיעות טול, חרוזים, נוצות או אבנים כשהמקום היחיד בו ניתן להשוויץ בקצת עור הוא במחשופים המרובעים שחושפים דקולטה מרשים, או כזה שנדחק בתוך מחוך הדוק, כשמתחת חגורות בד מובנות. מלבד השמלות, מנת התכשיטים בסדרה גדושה בהחלט - מכתרים קטנים, דרך שרשראות, עגילים וכמובן כפפות שמתכתבות עם הסגנון של נשות האצולה בלונדון באותה התקופה. עוד משהו להתמגנט אליו הוא ההד-פיסים המעניינים והמגוונים של הדמויות -מסיכות נוצצות, דרך נוצות ופרחים קטנטנים שנשזרו בתוך צמות. הפיאות המשוגעות של המלכה שרלוט, בגילומה של גולדה רושיובל, גם הן משהו שאי אפשר להתעלם ממנו ועבודת השיער המוקפדת בסדרה, למי שלא התאבזרה בפיאה, היא לא פחות ממלאכת מחשבת.

עוד בוואלה!

"ברידג'רטון": היה שווה לחכות לסדרה המענגת של נטפליקס

לכתבה המלאה
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. ליאם דניאל/נטפליקס,
שמלות בצבעוניות בוהקת עם מחשופים מרובעים סקסיים/ליאם דניאל/נטפליקס

"בסופו של דבר, יצרנו בערך 7,500 פריטי לבוש", מספרת מירויניק. לדבריה, מדובר בפריטי לבוש שכוללים גם כובעים, צעיפים, שכמיות ובגדים תחתונים, וביחד הם מרכיבים כ-5,000 סטים של תלבושות. רק עבור הדמות הראשית, דפני ברידג'רטון, בגילומה של פיבי דינבור, נוצרו 104 תלבושות. "הכל מותאם אישית והרבה מתוספות הרקמה או שילוב החרוזים נעשו בעבודת יד", היא מוסיפה. בריאיון לווג היא מספרת כי לקח לה חמישה חודשים לעבוד על מלתחת הסדרה ול-WWD סיפרה שהצוות הורכב מ-238 עובדים כולל חייטים, תכשיטנים, תופרים, רוקמים ועוד. התכשיטים עבור הסדרה נאספו מרחבי העולם: מניו יורק, מאיטליה ומבריטניה, וחלקם נוצרו במיוחד על ידי מעצב התכשיטים לורנזו מנצ'יאנטי. הכתרים הושאלו מאיטליה ומבריטניה, וחלק אף הושאלו מארכיון סברובסקי.

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. ליאם דניאל/נטפליקס,
גם התכשיטים הנוצצים לא מתאימים למציאות ההיסטורית/ליאם דניאל/נטפליקס

את המחוכים ההדוקים בסדרה יצר מעצב המחוכים המפורסם מארק ארסקין פולין (מר פרל), שהלביש לא מעט מפורסמות בעולם, בהן גם קים קרדשיאן בשמלת המט גאלה המפורסמת שלה, שגרמה לרבים לחשוב שהיא הסירה צלע בניתוח כדי להיכנס אליה. מר פרל יצר מחוכים בהתאמה אישית לשחקניות הסדרה לפי מבנה הגוף שלהן ובאשר לשאלה אם היה להן נוח להיכנס לבגדי התקופה, ענה מירויניק: "לא דיברנו על נוחות. ניסינו לעשות את זה הכי נוח שאפשר, אבל זה לא כמו ללכת עם חזיית ספורט".

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. ליאם דניאל/נטפליקס,
אל תחפשו אמינות. הדמויות הראשיות - דפני ברידג'רטון והדוכס מהייסטינגס/ליאם דניאל/נטפליקס

כאמור, מי שמחפשת דיוק היסטורי ואמינות בתלבושות של הדמויות בסדרה - תתאכזב. מירויניק מודה כי הבגדים שנוצרו עבור הסדרה הם פרשנות עכשוויות לבגדים שנלבשו במאה ה-19. למשל, השחקניות לובשות הרבה הדפסי פרחים בצבעוניות של ורוד, צהוב וכתום, שמבחינה היסטורית, מתאימה יותר לתחילת המאה ה-20 וגם התכשיטים הנוצצים והיוקרתיים פחות תואמים את התקופה המתוארת בסדרה. אבל מירויניק רצתה להוסיף קצת מהדמיון שלה ולייצר מציאות זוהרת יותר, עדכנית יותר, כזו שאפשר יהיה להתחבר אליה. עוד היא מספרת כי המחשופים של השמלות נוצרו בכוונה הרבה יותר סקסיים, כדי לעורר את הצופים, ופחות כדי להיצמד לעובדות, "לקחנו את הבגדים של אותה תקופה והוספנו להם ברק, צבעוניות, קישוטיות. הסתכלנו על הבגדים של אז מנקודת מבט של היום", היא מסכמת.

הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. נטפליקס,
"לקחנו את הבגדים של אותה תקופה והוספנו להם ברק". המלבישה אלן מירויניק והשחקנית הראשית פיבי דינבור/נטפליקס
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. נטפליקס,
רקמות, כפפות והמון תכשיטים/נטפליקס
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. ליאם דניאל/נטפליקס,
המלכה כהת עור. המלכה שרלוט בגילומה של גולדה רושיובל/ליאם דניאל/נטפליקס
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. נטפליקס,
מתקפת פרחים שלא נראתה כדוגמתה/נטפליקס
הסדרה "ברידג'רטון" של נטפליקס. נטפליקס,
חגיגה לעיניים ומה עוד צריך בימים כאלו? "ברידג'רטון"/נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully