וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב הצרפתי פייר קארדן מת בגיל 98

מעצב העל הצרפתי יליד איטליה פייר קארדן הלך לעולמו בגיל 98. הוא הותיר מאחוריו מורשת מפוארת של עיצובים חדשניים שהקדימו את זמנם, נוכחות בולטת בבתי אופנה נחשבים ומותג מצליח על שמו

פייר קארדן. Lionel Cironneau, File, AP
פייר קארדן מת בגיל 98/AP, Lionel Cironneau, File

מעצב העל הצרפתי פייר קארדן הלך לעולמו בגיל 98, כך בישרה היום (שלישי) משפחתו לסוכניות הידעות הצרפתית. קארדן היה מעצב אופנה צרפתי יליד איטליה הידוע בשל סגנונו האוונגרדי וחיבה למוטיבים גאומטריים, לעיתים בניגוד לקימוריה של גוף האישה. הוא קידם את אופנת היוניסקס ונודע גם בשל "שמלת הבועות" אותה הציג ב-1954, שמלה רופפת שנאספת במותניים ובמכפלת ובלונים בירכיים שזכתה לשבחים בינלאומיים. כוכבות וידועניות מאליזבת' טיילור, אווה פרון, בריז'יט בארדו, ז'אן מורו ואפילו ג'קלין קנדי לבשו את עיצוביו לא פעם.

פייר קארדן. Lionel Cironneau, File, AP
פרץ את גבולות אירופה למעצבים נוספים/AP, Lionel Cironneau, File

קארדן היה מזוהה עם עיצוביו המודרניים והחיבור לחלל, אחת הסיבות בגללן הוגדר כחדשני או כמי שחושב על העתיד. הוא עיצב בעבר חליפות מינימליסטיות עבור להקת "הביטלס" שהחליפו את החליפה הגברית המסורתית ופרץ את גבולות אירופה אל שווקים חדשים, עם תצוגות ואירועים בסין, רוסיה והודו, עוד הרבה לפני שהדבר היה מקובל. את בית האופנה שלו הוא ייסד בשנת 1950 ופרסומו החל כאשר עיצב כשלושים תלבושות ל"מסיבת המאה", נשף מסיכות בוונציה.

קארדן נולד כפייטרו קרדן בסאן ביאג'ו די קלאלטה, ליד טרוויזו ועבר לפריז ב-1945, שם למד אדריכלות ועבד עם ז'אן פאקן. הוא עבד גם עם אלזה סקיאפארלי עד שנעשה למעצב הראשי של כריסטיאן דיור ב-1947, אך פוטר מעבודתו בבית האופנה של כריסטובל בלנסיאגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully