וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה עשתה את שלה: ירידה של 71% ברכישת נעלי עקב. האם זה הסוף?

10.2.2021 / 7:49

בשנה החולפת, בחסות המגפה, חלה ירידה חדה ברכישת נעלי עקב בעולם. בעוד שיש מי שטוען שהקורונה הייתה המסמר האחרון בארון הקבורה של העקבים, יש גם מי שבטוח שמוקדם להספיד

בשנה האחרונה בילינו יותר בבית מאשר בחוץ, מה שהוביל לשינויים בולטים במלתחה שלנו. שמלות ערב ונצנצים - אאוט, פיג'מות וטרנינגים - אין. כך קרה שגם נעלי העקב הוזנחו, וספק אם מישהי מאיתנו בכלל זוכרת איך צועדים עליהן בלי למעוד. אירועים, מסיבות והתקהלויות בוטלו והסלון הפך לפינת העבודה, וכשאין שום צורך בלבוש פורמלי או מהודר, גם אין צורך בנעלי עקב. נתונים של אתר האופנה גלוסי חושפים כי ב-2021 חלה צניחה של 71% ברכישת נעלי עקב בעולם. האם יש פה פריט לבוש שצפוי להיכחד או שהקאמבק בדרך?

בת' גולדשטיין, טרנדולוגית שמתמחה בנעליים מחברת NPD, התראיינה למגזין אינסטייל וסיפרה כי הפופולריות של נעלי עקב הייתה בירידה עוד לפני פרוץ מגפת הקורונה. לדבריה, דור ה-Z הגדיר מחדש את המלתחה, עם העדפה ברורה לנעליים נוחות. במקביל, בשנים האחרונות אפשר לראות את עלייתו של טרנד אופנת הספורט, ששינה את התפיסה לגבי מה נחשב לגיטימי בתור לבוש יומיומי. בגדים שפעם היינו רגילות לראות רק במכוני כושר מצאו את דרכם אל לב המיינסטרים והפכו להיות פריטי לבוש נורמטיביים לחלוטין. גם הלבוש המשרדי עבר שינוי. אם פעם נעלי עקב היו הכרח לכל נשות המשרדים, הרי שהיום זה כבר אינו המצב, והשינוי הזה מתרחש במנותק ממגפת הקורונה.

ובכל זאת, המגפה השפיעה לא מעט. אם מסתכלים על טרנדים של נעליים בשנה האחרונה, אפשר לזהות את ד"ר מרטינס בקאמבק רציני, את מגפי האגס המחממות והמנחמות, בירקנשטוק ואפילו קרוקס. כל מה שרחוק מהסטילטו המעודנות. לפי גולדשטיין, בשנה של מצב כלכלי קשה שבה אין חתונות או שטיחים אדומים, אם צריך לבחור זוג אחד להוציא עליו את הכסף - כדאי שזה יהיה זוג שימושי ונוח. ובכל זאת, כשהמצב הכלכלי דחוק, לא מומלץ לקנות פריט שלא ברור מתי בפעם הבאה ייעשה בו שימוש. ההעדפה לנעליים נוחות על חשבון נעלי עקב היא כל כך בולטת, עד שבגלרי לאפייט, חנות בגדי המעצבים הגדולה שבלב פריז, החליטו לצמצם את מחלקות נעלי העקב ולהגדיל את מחלקות הסניקרס במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אז האם לשם העולם הולך? האם נעלי העקב צפויות להיכחד? נתחיל בזה שמוקדם לקבוע. בעוד שיש מי שמאמין שהקורונה שינתה את העולם לנצח, יש גם את אלו שרק מחכים ליום שאחרי כדי לשוב ולנעול את נעלי העקב. "נשים היו בבית במשך שנה, לא הרגישו יפות וסקסיות. עשו ג'אגלינג בין עבודה וילדים. הן רק מחכות להתלבש שוב בהידור", אמרה למגזין אינסטייל מליסה קיגוואה, תכשיטנית של מותגי יוקרה.

גם מעצבי האופנה עוד לא ויתרו לגמרי על נעלי עקב ואפשר לראות בקולקציות החדשות שלהם לשנת 2021 נעליים עם עקבים בסגנונות שונים. הסטייליסטית ג'יל לינקולן, שמוכרת בשל העבודה שלה עם השותפה ג'ורדן ג'ונסון והלקוחות המפורסמות ג'ניפר לורנס, רייצ'ל ברוסנהאן ולאחרונה גם אלה אמהוף, לא ממהרת להספיד את נעלי העקב. "אנשים מרגישים במיטבם כשהם נראים במיטבם", קבעה. "רוב הכוכבות יחזרו במהירות ובקלות לאופנה גבוהה". לדבריה, אופנה מייצרת פנטזיה שאנשים רוצים להישאב אליה בתקופה לחוצה ומאתגרת כמו זו, ולכן יש צורך באותם לוקים נוצצים שמזמן לא ראינו.

ויקטוריה בקהאם. GettyImages
לנצח מלכת העקבים. ויקטוריה בקהאם/GettyImages

אבל אלו רק התחזיות האופטימיות לגבי שובן של נעלי העקב אל קדמת המלתחה. מהצד השני של המפה נמצאים אלו שבטוחים שנעלי העקב לא רק גוססות, אלא הן בהתמוטטות של ממש, שממנה אין שום דרך חזרה. "נעלי עקב יהיו טרנד רטרו שכזה, שלובשים רק למסיבת תחפושות", מנבאת העתידנית פיית' פופקורן. "נשים רוצות שיהיה להן נוח. נעלי עקב הן חלק מאידיאל היופי הישן".

אז כמו שאפשר לראות, יש דעות לכאן ולכאן וכמובן שאף אחד לא יכול להתחייב במאת האחוזים שהוא יודע מה צופן העתיד. אפשר לשער ולנחש, אבל תשובה חד משמעית לא תקבלו כאן. יכול להיות שהשנה האחרונה הייתה המסמר האחרון בארון הקבורה של נעלי העקב ויכול להיות שזו הייתה רק הפוגה קטנה ובקרוב כולנו נחזור לצעוד על הגובה. כמו תמיד - ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully