וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם זה לא לביש - זה לא אופנה": הציטוטים הגדולים של אלבר אלבז

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 11:34

מעצב האופנה הישראלי המצליח הלך לעולמו חודשיים לפני יום הולדתו ה-60 עקב מחלת הקורונה. אחרי שנים בהם עמד בראש בית האופנה לנוון, היה חלק משיתופי פעולה יוצאי דופן והשיק מותג חדש - אלו הדברים שחשוב שתזכרו ממנו

מעצב האופנה אלבר אלבז. GettyImages
הלך לעולמו עקב מחלת הקורונה. אלבר אלבז על המסלול של לנוון/GettyImages

קשה להאמין ודי בלתי נתפס שחודשים ספורים לאחר שהשיק את בית האופנה החדש שלו "AZ Factory" הלך אלבר אלבז לעולמו. חודשיים לפני יום הולדתו ה-60, חלה בקורונה (השמועות מספרות שאף התחסן) וכך נותרה לה מורשת של אחד מאנשי האופנה הדומיננטיים ביותר בעולם בשנים האחרונות.

אלבז נולד בקזבלנקה ועלה לישראל עם משפחתו כשהיה תינוק. אחרי סיום לימודי העיצוב שלו בשנקר עבר לניו יורק ובשנת 1988 החל לעבוד בסן לורן. בית האופנה המזוהה עימו הוא לנוון הצרפתי, שידוך מוצלח שהחל בשנת 2001 והסתיים בפרידה די מכוערת בשנת 2015. תקופת הצינון עד שהשיק את המותג החדש שלו בשנת 2020 הייתה די הכרחית. הרוח החדשה של אלבז ב-"AZ Factory" התמקדה בתהליכים שמתחשבים בסביבה, פנייה לנשים במנעד מידות רחב (אקסטרה אקסטרה סמול ועד טריפל אקסטרה לארג') ובגדים על זמניים שהוגדרו כ'סיפורים' ולא תוכננו להיכנס לשבלונת הקולקציות.

אלבר אלבז וניקול קידמן, נובמבר 2009. Dimitrios Kambouris, GettyImages
עם הכוכבות הגדולות. אלבר אלבז וניקול קידמן שנת 2009/GettyImages, Dimitrios Kambouris

"אני נרגש להיות כאן אתכם", אמר באותו סרטון שהשיק את המותג החדש. "הייתי צריך קצת זמן כדי להתאהב מחדש באופנה. הייתי צריך את הזמן לחשוב, לחלום". "זה לא הקאמבק שלי", הוסיף. "זה לא סיפור על קולקציות או קפסולות, אלא של סיפורים. סיפור אחד בכל פעם". ובכן, הסיפור של אלבז נגדע, ועדיין לא ידוע מי יעמוד בראש המותג החדש שהקים תחת קבוצת ריצ'מונט, אם בכלל.

אלבז נחשב לאיש אדיב, נעים ורחוק מאוד מתווית ה"דיווה" שמודבקת ללא מעט שמות גדולים בתעשייה. הרגישות שלו הגיעה לידי ביטוי בכמה וכמה הזדמנויות, אחת מהן הייתה כשחגג עשור עם בית האופנה לנווין והשיק ספר ובו 3,000 תצלומים. מי היה בו? כל אנשי הצוות של בית האופנה, שם הקפיד אלבז שכולם, אבל כולם יקחו חלק, גם אנשי הניקיון.

המותג החדש - AZ Factory

הציטוטים הגדולים:

"אופנה היא כמו פרי. לא יכולת לאכול אותו אתמול וגם לא מחר. זה רק היום".

"אם זה לא אכיל - זה לא אוכל. אם זה לא לביש - זה לא אופנה".

"תנעל שטוח, אתה נמוך. הרבה יותר מגניב לא להעמיד פנים".

"אני לא יכול פשוט לתת מעצמי קצת. לעבוד קצת. זה כמו שאי אפשר להיות קצת בהיריון".

"חולצה שקופה שחושפת דקולטה - זה סקסי. אבל ללבוש משהו שחושף הכול - זה כבר אירוטי".

"כשאתה הולך, הסתכל מחמישה כיוונים שונים. ישר - כי צריך להסתכל קדימה. אחורה - כי תזכור מאיפה באת. לצדדים - לראות מי האנשים לידך שאתה זקוק להם, למטה - כדי לוודא שאתה לא דורך על אף אחד, ולמעלה - כי אתה צריך לזכור שיש מישהו שמגן עלייך".

מעצב האופנה אלבר אלבז. GettyImages
"אם זה לא אכיל- זה לא אוכל. אם זה לא לביש - זה לא אופנה". אלבר אלבז/GettyImages

בין תצוגות אופנה רבות וקולקציות חזקות שעיצב ללנווין, אותם חתם תמיד בהליכתו המשעשעת, היה גם שיתוף פעולה מסחרר עם הרשת השבדית אייץ' אנד אם בשנת 2010, מה שנחשב לאחד השת"פים המוצלחים ביותר עד כה עם בית אופנה גדול. קולקציית הקפסולה גם הושקה על המסלול בפריז, שם צעדה אנה דל רוסו. ב-2008, עיצב ליין דנים ל'אקנה סטודיוס' שלימים הפך להיות אחד המותגים המובילים בשוק, ובמה יוצאת דופן באמת שלא ניתנת לכל מעצב - בשנת 2013, בחגיגות 20 שנה לדיסנילנד, עיצב אלבז שמלה מלכותית למיני מאוס בכבודה ובעצמה.

בימים אלו מוצגת שמלה של אלבר אלבז, שנתפרה במיוחד עבור תערוכה באנו - מוזיאון העם היהודי בתל אביב (לשעבר בית התפוצות). המיצג הוא חלק מתצוגת חלל יהודים משפיעים מהעולם והשמלה עשוי תפר אחד בלבד. "יום החתונה ביהדות הוא יום בעל משמעות סמלית עמוקה בחייה של הכלה", ציין אלבז על העיצוב, "עבור התערוכה יצרתי במיוחד שמלת כלה לבנה בעלת כנפיים של מלאך, כדי שתוכל לעוף ביום המאושר ביותר בחייה, לאהוב ולהיות נאהבת".

מיני מאוס, שמלה בעיצובו של אלבר אלבז. צילום מסך,
עיצב שמלה למיני מאוס בחגיגות 20 שנה לדיסנילנד/צילום מסך
אלבר אלבז, שמלה שמוצגת באנו - מוזיאון העם היהודי. יח"צ רשמי,
שמלה של אלבר אלבז, עשויה תפר אחד, שמוצגת בימים אלו במוזיאון העם היהודי/יח"צ רשמי

הרשתות החברתיות כבר מתמלאות בפוסטים כבדים על אלבז. דף המותג שלו צבע את הפיד בריבועים שחורים וכתב: "לימדת אותנו לחלום, לימדת אותנו לחשוב, עכשיו אתה יכול לעוף". המעצבת סטלה מקרטני שהייתה חברה קרובה שיתפה: "אלבר היה אור מיוחד במינו בעולם. הכישרון העצום שלו באופנה הבריק כשהוא שבר מוסכמות ועטף נשמות באושר שלבשו את יצירותיו". גם אנה דל רוסו הייתה בין רבים בתעשייה שספדו וכתבה: "היית האדם הראשון שגרם לי להרגיש כמו נסיכה בעולם האופנה. מעצב מוכשר ומבריק עם נפש עמוקה וחוש הומור יוצא דופן. אתגעגע אלייך".

עוד בוואלה!

מפגש פסגה: דוגמניות העל שורפות את המסלול

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully