וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירה משמיים: הטרנדים הבוערים בעיצוב השיער

רועי בהריר, בשיתוף מגזינה

23.5.2021 / 10:10

שיער אסוף, פנים מודגשות, צמות, תוספות וצבעוניות יפנית. אמן השיער אילן מרגלית מבטיח: בקיץ 2021 השיער שלנו יהיה באמת מיוחד

אילן מרגלית. ניר סלקמן,
אילן מרגלית מבטיח: הקיץ הזה יהיה מיוחד/ניר סלקמן

ההצהרה האופנתית המשמעותית ביותר שנישאת לאחרונה על גלי משבר הקורונה העולמי מגיעה, ללא ספק, מעולם עיצוב השיער. אם עד שהנגיף הסתער על חיינו, היינו עמוק בטרנד הפוסט-היפי, של השיער הארוך והגלי במראה בייבי ליס, הרי שכעת המצב שונה בתכלית: אחרי חודשים ארוכים שבהם פנינו הסתתרו מאחורי מסכה, לא פלא שנוצר בנו צורך לחשוף אותם בגאווה, כחלק מחגיגות החזר לחיים.

"בשנים האחרונות נשים פחות נטו לאסוף את השיער והלכו בעיקר עם פזור, אבל עכשיו, במיוחד בישראל, זה משתנה באופן מובהק", אומר מעצב השיער האיקוני אילן מרגלית שגריר לוריאל פרופסיונאל. "יותר ויותר נשים אוספות עכשיו את השיער - ולא רק כי נעשה חם יותר. אצלי במספרה, בכל אופן, זה נהיה ממש טרנדי בגללי: רציתי לראות פנים אחרי שנה של מסכות. בכלל, מאוד חשוב לי לחשוף את הפנים של הלקוחות שלי ואני עושה את זה לאחרונה עם הרבה מאוד תספורות של מאחורי האוזן וכל מיני קוקואים למיניהם. גם בהשתלמויות שאני עובר ומעביר בחו"ל, דרך הזום, אני שומע שזה הכיוון: כולם רוצים להראות את הפנים. כלומר, מצד אחד להדגיש את הפנים ומצד שני לפתוח את השיער מאחורה. מעין קוקו פתוח כזה".

העובדה שעונת החתונות בפתח רלוונטית מאוד, לדברי מרגלית, לעניין הקוקו. "אני כל הזמן רואה נשים שנכנסות לאירוע כשהן נראות מיליון דולר ויוצאות ממנו כמו עוזרות בית, עם שיער אסוף ברישול וכפכפים. כשהתסרוקת שמדגישה את הפנים מתוכננת מראש, זה פשוט לא קורה. אישה יכולה לצאת מהאירוע בדיוק כמו שהיא נכנסה אליו, גם אחרי כמה דרינקים וריקודים אל תוך הלילה, בחום של ישראל".

חשוב להבהיר: הדגשת הפנים לא מגיעה על חשבון השיער. רק שילוב מדויק בין השניים - פנים מודגשות מחד ושיער מטופח מאידך - עושה את העבודה הנכונה. כן, לעתים גם בתגבור של תוספות שיער. "העניין של תוספות שיער מאוד טרנדי היום, כמו שמאוד טרנדי פאות, בקטע של 'היום אני בלונדינית ומחר אני חומה'", מסביר מרגלית. "תוספות השיער ששמים היום לאו דווקא נועדו למלא נפח אלא בעיקר כדי להוסיף צבע או גוון לשיער - למשל, צבע סגול, כמו שעשיתי לרוסלנה רודינה. יש כאן גם השפעה ברורה של האופנה היפנית, כמובן, שמאוד-מאוד טרנדית היום בכל העולם. בנוסף, יש עכשיו יחידת רשת שמרכיבים על השיער ואז לא רואים שום דלילות. זה מאוד-מאוד טרנדי היום".

באופן כללי, הקיץ הולך הכי טוב עם "תספורת פרי האנד קאט" - גזירה ביד חופשית של השיער, כשהאורכים שונים והמראה פחות "מפוסל" ו"עשוי". או, כמו שמרגלית מגדיר את זה: "פחות מסודר, אבל ברור לכולם שיש שם קו יפה. זה ה'מסודר' העכשווי, בעצם". גם הצמות, אגב, צפויות לשוב לחיינו בעונת החתונות הקרובה. "זה יגיע בעיקר לאירועים", אומר מרגלית. "צמה סביב הפנים, מצד לצד, זו תסרוקת מדהימה וקלילה שאפשר לעשות גם בבית וגם במספרה. הצמות מאוד חוזרות לאירועים. מומלץ גם לשלב בתוך הצמה גם כל מיני אביזרים או קישוטים של בד".

אילן מרגלית. ניר סלקמן,
אחרי חודשים ארוכים שבהם פנינו הסתתרו מאחורי מסכה, לא פלא שנוצר בנו צורך לחשוף אותם בגאווה/ניר סלקמן

טיפים של מנצח

הניסיון הרב שצבר אילן מרגלית עד כה עם שיער שספג את פגעי הקיץ הישראלי סייע לו לגבש כמה כללי ברזל שנועדו לשמור עליו רענן ומלא חיות וחיוניות גם בימים הקשים ביותר של יולי-אוגוסט. הנה חמישה כאלה, קריטיים במיוחד:

1. לא לקונדישינר, כן למסכת טיפוח. מרגלית: "חשוב לשים לב שזו תהיה מסכה איכותית כי מהאיכותיות שמים מעט ומקבלים את המינרלים הנכונים ואת המינון הנכון לשיער. מסכה, אגב, לא מורחים על הקרקפת, אלא על השיער. רוב הנשים מעסות את הקרקפת ולא את השיער - וזו טעות. קונדישרים לא איכותיים בדרך כלל מכילים רק חומרים מרככים ואין בהם חומרים מזינים, ואני, באופן אישי, פחות ממליץ".

2. רק שמפו איכותי שמתאים לסוג השיער. "אם השיער שמן לא צריך להשתמש בשמפו סיליקון, כמובן, כי המטרה היא לווסת את בלוטת החלב ולא להעשיר אותה בעוד שומנים. אחרי החפיפה, חשוב למרוח על הקצוות סיליקון או שמן".

3. עוד חפיפה לא תזיק. "בקיץ הקרקפת מזיעה מאוד, אז צריך להקפיד לחפוף יותר, כמה שיותר".

4. כן, מותר לצבוע בקיץ. "אני באופן אישי אוהב את INOA (אינואה) מבית לוריאל פרופסיונל ללא אמוניה. יש בו משהו מיוחד. הוא צובע היטב את השיער, שומר על סיב השערה ולא מייבש אותו וכשהשיער דוהה הוא איכשהו מוסיף לשיער יותר גוונים, במשחק של צבע, צל ואור. אחרי צביעת השיער, אני ממליץ לשים אמפולה שסוגרת את קשקש השיערה ומזינה אותה".

5. לכו להסתפר. "אני בהחלט ממליץ לקצר שיער ארוך בקיץ. אין סיבה לסבול. לא חייבים, כמובן, לכסח הכל, אבל כדאי מאוד להוריד, לפחות קצת".

טרנדים נוספים שנראה השנה:

1. "סמוקי הייר" - לוקים שמושפעים מאיפור מעושן, ומדגימים מעברי צבע רכים (חמים או קרים) לאורך השיער.

2. מראה "גלואו" - צבע שיער שמעניק לשיער מראה בריא, המון ברק, תוך ניטרול איכותי. לא חובה לשנות את צבע השיער מקצה אל קצה כדי להשיג מראה חדש או מחמיא יותר.

3. בלונד - תמיד נשאר איתנו, אך חשוב לומר שבלונד צריך להיעשות תוך פרשנות לפי רצון וסגנון הלקוחה ולפי המלצת מעצב השיער. אין בלונד אחד; תתי הגוון חשובים מאוד בבלונד.

4. תספורות - השנה מתחזק הדגש על שיער ארוך (עם דגש נוסף על טיפוח מתאים, שמחזק את סיבי השיער ותורם להתארכותו הבריאה. וכמובן קארה קלאסי כמובן בהתאמה לתווי פנים וסטייל הלקוחה.

אילן מרגלית. לוריאל פרופסיונל,
INOA מבית לוריאל פרופסיונאל/לוריאל פרופסיונל
רועי בהריר, בשיתוף מגזינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully