וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורת אזהרה: האתר שהפאשניסטות אוהבות הפסיק לעשות משלוחים לישראל

טניה גרסיה

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 11:25

Farfetch, האתר הבריטי שמתמחה במותגי יוקרה, והפך למעוז הקניות של הפאשניסטות ברשת, הפסיק לאחרונה לעשות משלוחים לישראל. הרוכשות נותרו המומות ואנחנו יצאנו לבדוק

אתר המותגים Farfetch, הצליח לבלבל גם אותנו. קמעונאית האופנה יצאה לשוק ב-2008 ועם הזמן הפכה לאימפריית מותגים שמשקיעה הון בעלויות השיווק על מנת לזכות באמון מותגי היוקרה ולקוחותיהם. Farfetch הפכה לשחקנית בולטת במגרש המסחר המקוון, אולי ובעיקר עקב העובדה שמשמשת כמגשרת יעילה בין הרוכשים לבין הבוטיקים השונים בעולם, ונמנעת מזריקת סחורה מיותרת של טרנדים חולפים.

מה זה אומר? שאם בא לך עכשיו תיק חדש של שאנל, את מרפרפת באתר, משלמת ו-Farfetch דואגים לשלוח באופן ישיר לביתך. אז איפה הסוד, למה האתר הפך לכל כך ייחודי? הקונספט הוא שהמחירים של כל פריט כוללים דמי משלוח ותשלומי מכס (התשלומים שבדרך כלל גורמים לנו להתלבט פעמיים לפני שמבצעים הזמנה מחו"ל). הפנייה הישירה לחנויות השונות בעולם היא דרך קסם לעקוף את חברות הענק המשתלטות על עולם ההפצות, ולכבוש את ליבם של מיליוני חובבי אופנה מושבעים כשהתיק ההוא של שאנל מגיע לידם תוך גג שבוע ימים.

farfetch. אתר רשמי, צילום מסך
נורת אזהרה - אין משלוחים לישראל מהאתר Farfetch/צילום מסך, אתר רשמי

אמה מה, מתחילת חודש יולי נעצרה באתר פעילות המשלוחים לישראל ואיש אינו יודע לתת נימוק מדויק לתקלה הנוכחית. קבוצת הפייסבוק הרשמית של Farfetch בארץ מציגה הודעות חוזרות ונשנות של לקוחות מותשים מחוסר בהירות בנושא. בין היתר מדובר בחבילות שיצאו לדרך ופשוט ביום בהיר הוחזרו למחסנים.

"אנחנו פשוט מחכים לראות מה יקרה, יש הודעה גנרית על בעיות השילוח, כל העניין נשמע נורא תמוה ויש כאלה שאומרים שהשירות לא יחזור בכלל", אומרת מור אזולאי מנהלת הקבוצה. "אלפי לקוחות מבואסים, ביניהם גם גברים שרגילים לקבל שירות אקסקלוסיבי ופתאום פשוט לא".

farfetch. אתר רשמי, צילום מסך
האתר מדווח על בעיות עם המכס ומקווה לשוב לפעילות בקרוב/צילום מסך, אתר רשמי

אושיית הרשת והאופנה (34.1 אלף עוקבים באינסטגרם) לי מנחם, לכם אולי תהיה מוכרת בכינוי "ליקוש" גם היא לקוחה קבועה של האתר: "רוב הבגדים שלי משם. אין לי מושג מה הבעיות, בכלל שמעתי שהם ניסו לרמות את המכס פה בארץ, אבל הכול זה תגובות שאני מקבלת דרך האינסטגרם. יש כאלה שאומרים שזה עניין של תשלומים, כאילו מכרו במחיר x והוציאו למכס במחיר אחר, אבל זה נשמע לי הזוי. בחיים לא קרה לי שהזמנתי משהו וזה חזר. האלטרנטיבות שלי כרגע הם האתרים 'נט א פורטה' או 'מיי תרזה'".

עוד בוואלה!

הדוגמניות צעדו על המסלול כשרק סרט הדבקה מכסה את גופן

לכתבה המלאה

רות (22), לקוחה נוספת שמרבה להזמין בעיקר תיקים, נעליים וז'קטים מספרת שהיא חושבת כי לא מדובר בבעיות במכס, "לא רוצה לקפוץ למסקנות מיותרות אבל יש לי הרגשה שיש פה שיקולים פוליטיים. בזמן סבב הלחימה האחרון הבעלים של 'Cult Gaia', שהיא יהודייה כתבה פוסט פרו ישראלי וקראתי שהם החרימו אותה והפסיקו למכור פריטים של המותג שלה. היום אני בעיקר פונה ל-Shopbop. אני ממש אוהבת אותם. בעיקרון אני קונה גם בארץ. שבוע שעבר קניתי עקבים של סן לורן ב'אמור בכיכר המדינה', שאפילו יצאו זול יותר מ-Farfetch ב-700 שקלים. בדרך כלל לא הייתי בודקת בכלל, תמיד היה נדמה שבארץ הכל הרבה יותר יקר אבל כנראה שלא".

הרגע הכואב בכל הסיפור, מעבר לתיק יוקרתי שחמק, הוא שיש אנשים שהזמינו, הודיעו להם על ביטול והחזרה של הפריט למחסנים, אך הם לא זכו להחזר כספי מלא. "אחרי שעדכנו כי אין משלוחים לישראל ושאי אפשר להזמין מהם יותר עד שיעדכנו כי הכול בסדר, קיבלתי החזר כספי חלקי", מספרת לנו דימא בת ה-20. "הפריט שקניתי ירד במחיר, ואז החזירו לי זיכוי במחיר המבצע. על זה לקחו עוד עמלה על ההחזרה".

בין סלט השמועות של העלמת מיסים, השינוי במכס באיחוד האירופי ועד עלויות אחזקה ושחרור - עדיין אין קול ואין עונה לסוגיה הלא ברורה. פנינו ל-Farfetch, שם קיבלנו את אותו מענה אוטומטי שקיבלו שאר הלקוחות הישראליות. פנינו גם למכס ישראל ושם השיבו - "פנייתכם התקבלה ותענה בהקדם", אך לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.

נכון לשעה זו, נמליץ להמתין עם רכישות מהאתר הפופולרי, עד שעניין המשלוחים יוסדר לחלוטין. ייאמר לזכותם כי הם מבהירים ללקוחות מישראל כי אין טעם לקנות כרגע ושנעשים מאמצים בכדי לטפל בנושא. אופציה נוספת - זו הזדמנות טובה לפנות לאופנה ישראלית או ליהנות מהחנויות המקומיות שמייבאות את מותגי היוקרה השונים ונמצאות כרגע בסייל סוף עונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully