וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני גבר לכל דבר. אני פשוט גבר שמתאפר ואוהב לתכשט את עצמו"

עודכן לאחרונה: 20.8.2021 / 8:09

יהונתן קדוש מעורר ההשראה הוא הדמות הצבעונית על מסך הילדים שלכם, ובריאיון מיוחד לוואלה! אופנה חושף את המסר מאחורי הפנים המאופרות - "תמיד ידעתי שיש בי משהו שאין באחרים"

יהונתן קדוש, הבנים והבנות. ערן לוי,
הבחור הצעיר שאסור לכם לפספס - יהונתן קדוש מ"הבנים והבנות"/ערן לוי

בזמן שעולם המבוגרים ממשיך לרוץ בשגרה שלו ומנסה להעלות לסדר היום נושאים כמו גזענות, אלימות וחיסוני קורונה, נראה שעולם הילדים הופך ליותר מסקרן ובמידה רבה גם למשפיע יותר. התוכנית "הבנים והבנות" המשודרת בערוץ הילדים (בלעדי לצופי BIGI), הפכה למעין במה זוהרת לבני נוער, שמיד הופכת אותם לכוכבים מוכרים בעולם הבידור וברשתות החברתיות. רבים וטובים יצאו מהעונות השונות, ביניהם אנה זק, גל גברעם, קים אור אזולאי, אלין כהן, עמרי מזרחי ועוד - כשכל אחד מביא את הצבע הייחודי שלו.

עדיין לא עוקבים אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם?

העונה הנוכחית הביאה אישיות בולטת חדשה, כשעל מסך הטלוויזיה התגלה יהונתן קדוש (15) - נער צעיר מרמת השרון מלא בבטחון עצמי ולוק דיוותי. כל עולמות האיפור והביוטי סובבים סביבו 24/7, נער שלא יוצא מהבית ללא איפור, מלווה באקססוריז הנכונים, מניקור מסודר בהתאם וגלאם מתבקש. במבט חודר יותר גילינו נער עם מודעות חברתית מדהימה ותובנות של איש בן 40, שעבר דבר או שניים בחייו.

עיקר ההשראה של יהונתן מגיעה מעולמות הפינטרסט, אושיות כמו קיילי ג'נר ובלה חדיד, ווג וכל השטיחים האדומים למיניהם. מגיל קטן ידע לתת טאץ' נוסף למראה החיצוני בעזרת אימו שעסקה כמאפרת וגם היום חיה את עולמות הלייף סטייל. "כבר מכיתה א' התאבזרתי בשלייקסים, פפיונים ובעניבות וזה תמיד היה האישיו סביבי. רציתי להוציא את הכול החוצה מבחינת לבוש ודיבור כי ידעתי שיש בי משהו שאין באחרים. זה נהיה בעצם הסימבול שלי, של יהונתן. לאימא שלי לא הייתה שליטה על מה שאני לובש, ובזכותה בעצם הגעתי ונפתחתי לדברים האלה מגיל מאוד קטן".

יהונתן קדוש, הבנים והבנות. ערן לוי,
"ידעתי שיש בי משהו שאין באחרים". יהונתן קדוש/ערן לוי

איפור מקצועי יהונתן לא למד אבל נראה שהיד הטבעית שלו לגמרי עושה את העבודה. כאח לשתי אחיות יהונתן אחראי על הסטיילינג. מלווה להן בגדים, עוזר בענייני טיפוח כשכל המשפחה לוקחת חלק בנעשה. אבא תמיד היה שם ותמך וכשצריך גם היה קונה את הפרודוקטים השונים לאיפור מוצלח, והאמא הפושרית שמלווה אותו יד ביד. אך עם כל היופי והטוב הזה והאידיליה המשפחתית - תמיד יש את אלו שירימו גבה.

איך התגובות ברחוב למראה הלא טריוויאלי של נער בן 15? יש הרגשה שעם הזמן הן נהיות מתונות יותר?
"היום תמיד תמצאי אנשים שחורה להם ושמסתכלים עלייך אחרת. גם בבית ספר שלמדתי בו בכיתה ד' אנשים ניסו להוריד אותי ולא הצליחו, יודעת למה? אני אגיד לך. כשרואים בן אדם בגאווה עם ראש מורם הם אומרים לעצמם 'וואלה אני לא אוכל לפגוע בו'. ככה חונכתי בזכות ההורים שלי, לבוא ולעמוד על מי שאני ולא לתת לכל ילד להרוס. ילדים הרבה פעמים יכולים להיות עם רע ולגרום לאחרים לאבד את עצמם. ילד שלא יודע לאן הוא משתייך ואז שומע את המילה "הומו" כקללה בפעם הראשונה, זה לא יהיה לו קל יותר להיות מי שהוא ואת זה צריך להוציא מהחברה הזאת. לא לגיטימי שעד היום יש אנשים בכל גיל שיבואו לבן אדם ויגידו 'יא הומו' כמשהו רע. מי שמנסה להעליב, לא מבין איזה נזק זה עושה לילדים".

הקונספט של התוכנית המשודרת הוא ממש חלוקה לשתי קבוצות מגדריות שמתחרות ביניהן. הגבול הדק בו נמצא יהונתן בתור נער ששייך לקהילה הגאה לא גורם לו להתבלבל ודווקא מביא אותו למסקנה שלגברים היום אין תיאור ספציפי: "אני היום זכר גבר לכל דבר. גבר הוא לא בן אדם שהולך לצוד או מביא כסף הביתה לאשתו, אין גבר עם תיאור מגדרי ספציפי. אני פשוט גבר שמתאפר ואוהב לתכשט את עצמו ועדיין נקרא גבר ואני בקבוצת הבנים. באתי לתוכנית הזו בכוונה כדי להראות שהקווים מאוד פתוחים וכל כך מטושטשים וכמה שאין לזה גבולות. באתי בשביל הילדים שרגילים לשמוע שוורוד זה בנות ובנים זה כדורגל, וזה לגמרי יכול להיות הפוך. אני מרגיש חיבור לשתי הקבוצות מבחינה חברתית, אני הייתי בסביבת בנות רוב חיי אבל גם בסביבת הבנים יש לי את החבר'ה שלי".

הנוכחות של יהונתן בתוכנית אכן בולטת. בתור אחד שמגיל קטן עבר דברים שהביאו אותו לבגרות מסוימת, וכאדם גאה שנמצא בקהילה הלהט"בית ויחד עם כל התובנות הוא מציין בחצי טון ביקורתי שאם כמה שזה מחשל הוא לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעבר: "אם כמה שזה היה רע, כל החרמות וכל הרעש, עדיין נשארתי אני, גאה והולך עם ראש מורם. כי בסופו של דבר לא הרגתי, קיללתי או פגעתי באף אחד אז אין סיבה לגיטימית שהחרמות האלה יקרו. גם למשפחה שלי מגיל קטן זה היה מובן שאני חלק מהקהילה ועד היום לא הייתה שיחה או פוסט מסוים באינסטגרם. לא היה צורך לצאת מהארון או לקיים חגיגת יציאה. היום וגם אז הבנתי שזה מאוד לגיטימי שכל אחד יקבל את האחר, כי בן אדם שהוא סטרייט הוא לא רושם 'אני סטרייט' באינסטגרם. אני לא בא ואומר - 'אל תחגגו את מי שאתם', אבל אני חושב שזה כל כך לגיטימי שזה צריך להיות משהו בדיילי טוק בלי להחשיב את זה כמשהו יוצא דופן".

עוד בוואלה!

זוכרים את לילי אלן? היא כבר לא נראית ככה

לכתבה המלאה

המסר העיקרי של יהונתן הוא פשוט מאוד - אין אדם שהוא שונה, יש ספקטרום רחב שמכיל המון סוגים של אנשים. המטרה העיקרית שלו היא הידיעה שהוא מגיע למקום מסוים, ובפרט לתוכנית המיועדת לילדים בשביל קודם כל לרצות את עצמו, אבל גם ואולי בעיקר לתת את האופציה לשנות את תפיסת העולם של ילדים 'אבודים', שלא תמיד זוכים למישהו שיעניק להם תחושת ביטחון. את יהונתן כלום כבר לא יכול לערער: "כשאת באה בשביל עצמך ויודעת מה את שווה את לא תחווי דברים שליליים, נטו מחמאות ופרגונים, לכל השאר אין טעם להתייחס. איפור תמיד יש ואני אוהב את הפרובוקטיביות הזו. זה מדליק אותי התגובות והפרצופים שעושים לי, כי אני מרגיש שככה אני מצליח לשנות זווית של בן אדם. אני תמיד הולך בגאווה עם כל מה שאני לובש ועם איך שאני נראה".

אז מה החלום הגדול?
"מבחינת הגשמה עצמית זה לדעת שהצלחתי לעשות מעשה שיעביר את המסר שלי בכל פלטפורמה אפשרית. שיהיה שיח על זה כבר בגני הילדים ובכיתות השונות. לפני שהתוכנית התחילה חשבתי לעצמי שאם אדבר על הקהילה, והילד הצופה מהסלון לא יודע מה זה והאימא תתווך את מה שאני אומר וכך תתפתח שיחה זה כבר בריא. מבחינת קריירה הגעתי למצב שאני רוצה לגעת בהכול. אבא שלי שאל אותי לפני כמה שנים מה אני רוצה להיות כשאגדל, כי אם זה מאפר זה להיות מאחורי הקלעים ואם זה משחק או דוגמנות זה בפרונט. כשהבנתי שאפשר גם וגם כמו גילי אלגבי, ניסו שלו או מאפרים בינלאומיים שכבר נהיה להם שם ולא רק בגלל האיפור הבנתי שזה החלום. לגעת בהכול ותוך כדי להעביר את המסר שלי עוד יותר עמוק. אני באמת מאמין ועם האמונה בא כוח רצון שאני אצליח לבוא ולשתף את המסר החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully