וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קור וקורונה: הכירו את כובע הבלקלאבה

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 10:13

לרגל יום הכובע הבינלאומי החל ב-15.1 החלטנו להעניק לכן הצעת הגשה התואמת את התקופה ההזויה. חורף + קורונה נותן לגיטמציה ל'כובע הגנבים' הידוע לשמצה, אבל ניתן לעשות את זה בסטייל. הכירו את הבלקלאבה ורק תחשבו כמה זמן זה חוסך בסידור השיער

כדאי שתתחילו לגלגל על הלשון את המילה בלקלאבה - Balaclava - כי מדובר באקססורי הכי רותח בשטח. אחרי שנתקלנו שוב ושוב, במרחבי האינסטה והטיקטוק בעיקר, בפרצופים ממסוגרים לראווה בכובע גרב הכולל כיסוי נוסף באזורי הצוואר וחלק הפנים התחתון, הבנו שאי אפשר להתעלם מהתופעה.

הבלקלאבה, שמכונה לעיתים כובע סקי או כובע גנבים, הוא בעצם כיסוי ראש המשאיר מקום לכל הפנים או רק לעיניים, הפך לאחרונה לטרנד אופנתי בקנה מידה יוצא דופן. בחורף הישראלי הצורך בכובע שכזה פחות רלוונטי אמנם, אבל לרגל יום הכובע הבינלאומי שיחול בשבת הקרובה (15/1) ולטובת הטסות לחו"ל - כדאי וחשוב להישאר בעניינים.

על פי מגיבי הטיקטוק, האביזר הפך לחביב החורף, בין השאר, בגלל היכולת לשמש כתחליף למסכת קורונה: "אני חושב (שהטרנד הוא) 90% בגלל העובדה שלאנשים נוח יותר עכשיו לכסות חלק מהפנים שלהם", הגיב משתמש אחד, ואחר הסכים ה"מגמה הזו כל כך מתאימה למגיפה". אופציית חבישה נוספת היא להשאיר את הפנים גלויות במלואן ולהסתפק רק בכיסוי הצוואר, כשהרעיון הכללי טמון בוורסטליות המאפשרת משחק עם הכיסוי התחתון בהתאם למצב הקור ולהנחיות הקורונה.

מי שהדגים השבוע את מנעד הגרסאות של הטרנד הוא הזוג הבדוק ריהאנה את אייסאפ רוקי שנתפס יחד בליל שלישי האחרון בבילוי "דייט נייט" בסנטה מוניקה. היא באלתור קלאסי עם מטפחת קשורה של גוצ'י, הוא בבלקלאבה סרוגה בדוגמת פפיטה לבן/צהוב.

אייסאפ רוקי ורירי

בניגוד להבלחות אופנתיות שצומחות מהעם הבלקלאבות כיכבו כבר לפני חצי שנה ויותר כעמודי תווך מסוגננים על מסלולי תצוגות החורף, החל מלוח הדמקה שהציג וירג'יל אבלו המנוח בקולקציית הגברים של לואי ויטון, דרך הטוויסט הסרוג בצללית אוזני חתול בז'יבנשי, ועד לתצוגות של סטלה מקרטני, מארין סר ומיו מיו.

על פי המקורות, הכובע הנחשק קרוי על שם עיר הנמל האוקראינית Balaclava, לשם נשלחו חיילים בריטים לקרב במהלך מלחמת קרים, 1854, להילחם בחיילים רוסים בתנאים קפואים. המורל במהלך המלחמה היה נמוך, לא מעט בגלל שצבא בריטניה הגיע רק עם מדי הקיץ השחוקים שלהם. כשהחדשות על המחסור השערורייתי הזה באספקה חזרו לעורף, נשים בריטיות החלו לסרוג כובעים מלאים לגברים שלהן ולשלוח אותם אליהם. ובחזרה לעדכון הגרסה לדגם בלאקלאבה 2022 - פחות גנבים ומלחמות יותר קור וקורונה.

עוד בוואלה!

אין כמו בבית: עפנו על הפריטים של המעצבים המקומיים האלו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully