וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעות למדריד? סיורי האופנה והסטיילינג ששווה שתכירו

לירון גרין

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 19:34

הסטייליסטית שני ששון עשתה רילוקיישן למדריד בשביל הבן שלה והחליטה למנף את המעבר לטובת הקמת עסק חדש משלה - סיורי אופנה, סטיילינג ואפילו אמנות. היינו וחזרנו כדי לספר

שני ששון סיורי אופנה במדריד. אלבום פרטי, באדיבות המצולמים
הפכה את הלימון ללימונדה. שני ששון/באדיבות המצולמים, אלבום פרטי

פלאזה ספרדית שנראית כמו גלויה. בתי קפה מכל עבר ומים במזרקה מוקפת פרחים. מרחוק צועדת אליי עלמה בלונדינית עם הליכה של בלרינה וחיוך ענק. היא זיהתה אותי והתקרבה עם ידיים פרושות לחיבוק. ספרד או לא, היא נתנה לי להרגיש בבית. נפגשנו לסיור אופנה וסטיילינג במדריד.

שמעתי על שני ששון, סטייליסטית ומדריכת סיורי אופנה וסטיילינג מקולגות, ובתור חובבת אופנה רציתי להתנסות. לא עוד סיור להכרות העיר או הסטוריה, אלא הכרות עם העיר מזוית אחרת. אופנתית.

אז מה את עושה במדריד?
"הגעתי בעקבות הבן הגדול שלי, שמשחק פה כדורגל. ההתחלה היתה קשה. עזבתי חיים שלמים בישראל והייתי צריכה להתחיל הכל מהתחלה בלי שפה, חברים או משפחה. רילוקיישן זה שינוי מטלטל. האופנה, האמנות והבגדים הצילו אותי. כל בוקר הייתי קמה בשמחה להתלבש, לפגוש מעצבים ולהסתובב ברחובות, בגלריות ובתערוכות. השילובים שעשיתי משכו פה תשומת לב ובנות התחילו לבקש שאעשה להן סטיילינג.
אחרי שסידרתי לנו בית, הבנתי שזה הזמן להתחיל לעסוק במה שהכי משמח וממלא אותי: אופנה וסטיילינג וככה בעצם נולדו הסיורים".

ספרי לי על סיורי האופנה והסטיילינג.
"מדריד היא גם וגם. היא גם קוטור וגם סטריט ווינטג', גם אלגנטית וגם ספורטיבית. גם מסורתית וגם צעירה ובועטת. יש פה עומק תרבותי עשיר שבא לידי ביטוי גם באופנה ואת זה מנסה להעביר בסיורים.
מעבר לכך, מדריד מקום מושלם לשופינג כי המחירים זולים משמעותית מישראל".

שני ששון סיורי אופנה במדריד. אלבום פרטי, באדיבות המצולמים
מדריד מושלמת לשופינג - כי המחירים זולים מישראל. ששון/באדיבות המצולמים, אלבום פרטי

בסיורים ישנם שלושה מסלולים מרכזיים וניתן לבחור מבינהם או לשלב.
"אני מתאימה את הסיור לצרכים והרצונות של המשתתפים ולפי זה בונה להם מסלול. בשלושתם עושה סטיילינג ומנסה "לפתוח את הראש" ולהכיר למשתתפים סגנונות חדשים. אנחנו גם מתבוננים בארכיטקטורה, מבקרים בתערוכות של אמנים ומעצבים ושואבים השראה מאופנת הרחוב שמשתנה מרובע לרובע.המסלול הראשון יותר וינטג'י צעיר וחצוף, השני יוקרתי וכולל גם שואו רומס והשלישי, סטיילינג ברשתות שכולנו אוהבות - זארה, מנגו ואפילו פרימרק".

איך את יודעת מה להתאים למי?
"עובדת עם נשים מעל 20 שנה. בתור מורה ליוגה ופילאטיס ומאמנת לחיים, מכירה ואוהבת נשים. אני רואה את מבנה הגוף והיציבה וישר יודעת מה יחמיא להן. שתביני, מאז ומעולם נשמתי אופנה וסטיילינג. קראתי ווג מגיל 10 ותמיד הלבשתי את כל החברות שלי. פה, פשוט היתה לי הזדמנות חדשה ליצור את עצמי ולעשות מה שבאמת אוהבת. אז בסיורים אני גם נותנת טיפים של יציבה, שפת גוף, נשימה ואפילו תזונה".

וואו, חיבור מעניין עשית!
"כן, אני מחברת עולמות. תמיד חיברתי. גם בבגדים. עולם התנועה והאופנה מאוד משיק בעיניי. בגד שלא נע עם הגוף, מבחינתי אין לו קיום. אישה צריכה להרגיש בנוח, לנוע ולהביא את עצמה במלואה. האופנה מאפשרת לה לדבר בלי מילים ולכן, יש לבגדים יש מלא כוח".

והחיבור בין האופנה לאמנות?
"אופנה היא אמנות לבישה וככה מתייחסת אליה. הגוף הוא קנבס ואפשר כל יום לצייר עליו משהו אחר בעזרת הבגדים. אמנות זה משהו שמעביר רגש ורגש נבנה מתוך מתח של חיבור בין ניגודים. הוא או נוגע בך או לא. אין אמצע. וככה גם בגדים. או שהם מדברים או שלא ואני אוהבת בגדים מדברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שני ששון סיורי אופנה במדריד. אלבום פרטי, באדיבות המצולמים
האופנה משתנה מרובע לרובע. מדריד/באדיבות המצולמים, אלבום פרטי

מה דעתך ההבדל בין אופנה ישראלית לספרדית?
"ישראל היא מדינה צעירה וכמוה גם האופנה. רוב הישראליות יתלבשו בג'ינס וטישירט ונדיר שיעזו להתלבש בצבעים. בספרד, האופנה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות. הספרדיות מאוד קז'ואליות, אבל תמיד בניחוח אלגנטי. הן משתמשות המון בצבעים ובאביזרים (מטפחות, תכשיטים, תיקים, גרביים, נעליים) שמייצרים לוק מעניין. האופנה משתנה פה מרובע לרובע, אבל יש פה אסתטיקה בולטת לעין".

לסיכום, שני, תני לנו 3 טיפים לסטיילינג יומיומי מנצח.
"הטיפ הראשון הוא לא להסתכל על המידה, אלא לקחת את מה שמתאים לגוף שלך. הרבה נשים הולכות עם מידות קטנות להן, כי יש להן היצמדות למספר שכתוב על הבגד; הטיפ השני הוא לשאול את עצמך כשאת קונה בגד או מתלבשת - האם הוא משמח אותי? - בגדים יכולים לשנות מצב רוח, יציבה או שפת גוף
תשתמשי בהם לטובתך"; הטיפ השלישי הוא להעז! בגדים הם כמו משחק. תעיזי לשחק ולנסות. בסוף אנחנו פה בעולם כדי להתנסות במי ומה שאנחנו".

שני ששון סיורי אופנה במדריד. אלבום פרטי, באדיבות המצולמים
חזרנו מאוהבים. בה ובמדריד/באדיבות המצולמים, אלבום פרטי
שני ששון סיורי אופנה במדריד. אלבום פרטי, באדיבות המצולמים
תגיעו לחנויות שלא הייתם מגיעים אליהם כך סתם/באדיבות המצולמים, אלבום פרטי

וכעת, כמה מילים על הסיור שחוויתי: ביקשתי מראש משני תיק קלאסי, שמלה שהמלכה לטיסיה לבשה (הראיתי לה רפרנס) ואביזרים משלימים מיוחדים ללבוש יומיומי. התחלנו באאוטלט של מותגים ושני התאימה לי מיד תיק יד מהמם בצבע לבן זהב של פורלה - קניתי.

המשכנו משם לחנויות בוטיק של מעצבים צעירים ולחנויות וינטג'. שני הסבירה לי איך להתאים מטפחות, איך לקשור ועם מה ללכת איתן. קניתי 3 מטפחות (הרמס, לואי ויטון ופלומו - מעצב ספרדי מקומי). קניתי עוד תיק קטן וינטג'י עם פנינים ושתי חגורות. מדהים איך הבחורה הזו מאתרת פריטים. אני התבלבלתי מההיצע בחנויות והיא כמו נץ שולפת ותמיד קולעת.

משם המשכנו לתערוכת אמנות ואופנה. שני הסבירה על כל אחד מהמוצגים בצורה מרתקת. הקישורים שהיא עושה בין החיים לאמנות לתנועה לאופנה גרמו לי לפתוח את הראש ולחשוב.
כל הדרך היא מפנה את תשומת הלב לפרטים. תביטי אל הבניין הזה, תראי איך זו לבושה, תסתכלי על האור בשמיים, על חנות הפרחים והעיצוב, על הידית של הדלת. דברים שמעולם לא מתעכבת או רואה לבד.

המשכנו משם לעוד חנויות מעצבים, נפגשנו עם מעצבים ואז היא מצאה לי את השמלה שרציתי. חנות שהמלכה לטיסיה קונה בה. פייר, התרגשתי. בכלל ראוי להעריך את המלכה שלהם שלובשת בדרך כלל רק אופנה מקומית ומעודדת מעצבים צעירים.

משם, כבר מלאה בשקיות, הלכנו לפגוש חברים שלה, רקדני פלמנקו וכבר נשארנו להופעה שהיתה חוויה מצמררת, נוגעת ובלתי נשכחת. חובבי האופנה והאמנות, אתם חייבים את זה לעצמכם. אני חזרתי מאוהבת. בה ובמדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully