וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדה לעולם האופנה: מעצבת העל ויויאן ווסטווד הלכה לעולמה בגיל 81

30.12.2022 / 12:00

מעצבת האופנה הבריטית שהייתה מי שהלבישה את קייט מוס, עיצבה את בגדיהם של להקת הסקס פיסטולס ואת שמלת הכלה המוכרת של קארי ברדשאו ב"סקס והעיר הגדולה" ועוד רבים מוכרים אחרים, תיזכר ללא כל ספק אחת הדמויות האייקוניות והמשפיעות בעולם האופנה

ויויאן ווסטווד תומכת בעצמאות סקוטלנד. רויטרס
ויויאן ווסטווד תומכת בעצמאות סקוטלנד/רויטרס

אבל בעולם האופנה: מעצבת האופנה הבריטית ויויאן ווסטווד הלכה הלילה (שישי) לעולמה בגיל 81. הצהרה בטוויטר של בית האופנה שלה נכתב "ויויאן ווסטווד מתה היום בשלום ושלווה, מוקפת במשפחתה, בקלפהאם, דרום לונדון. העולם זקוק לאנשים כמו ויויאן כדי לעשות שינוי לטובה".

ווסטווד הייתה מעצבת על פורצת דרך ושם נרדף לפאנק רוק של שנות ה-70. היא הייתה ידועה במרדנותה, שנותרה סימן ההיכר שלה כמעצבת פוליטית לא מתנצלת שהפכה לאחד השמות הגדולים של האופנה הבריטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ווסטווד נולדה בויויאן איזבל סוויר ב-8 באפריל 1941 בעיירה קטנה באנגליה וגדלה בזמן של מיתון במהלך מלחמת העולם השנייה ואחריה. כשהייתה נערה, הוריה (ירקן ואורגת כותנה) העבירו את המשפחה לצפון לונדון, שם היא למדה ייצור תכשיטים וצורפות.

ויויאן ווסטווד בשבוע האופנה בלונדון סתיו-חורף 2015-16. GettyImages
ויויאן ווסטווד בשבוע האופנה בלונדון סתיו-חורף 2015-16/GettyImages
תצוגת ויויאן ווסטווד לאביב/קיץ 2014 בפריז, ספטמבר 2013. Pascal Le Segretain, GettyImages
תצוגת ויויאן ווסטווד לאביב/קיץ 2014 בפריז, ספטמבר 2013/GettyImages, Pascal Le Segretain

"לבגדים שלי יש סיפור. יש להם זהות. יש להם אופי ומטרה", סיפרה ווסטווד. "בגלל זה הם הופכים לקלאסיקה. כי הם ממשיכים לספר סיפור. הם עדיין מספרים אותו". המותג ווסטווד פרח בשנות ה-90, כשפאשניסטות נהרו לתצוגות המסלול שלה בפריז, וחנויות שנפתחו ברחבי העולם מכרו קולקציות שלה, אקססוריז ובשמים.

רגע אייקוני: קייט מוס צועדת בתצוגת האופנה של ויויאן ווסטווד בשנת 1995

לעיתים די קרובות האופנה לקחה אלמנטים מההיסטוריה, כאשר העיצובים שהשפיעו עליה כללו מחוכים, חליפות טוויד ושמלות נשף. מנטליות של מיחזור הובילה את עבודתה, והיא אמרה שוב ושוב לפאשניסטות "לבחור טוב" ו"לקנות פחות". מסוף שנות ה-60 היא גרה בדירה קטנה בדרום לונדון במשך כ-30 שנה ורכבה על אופניים לעבודה.

מעוררת השראה: ויויאן ווסטווד

ב-1992 המלכה אליזבת ה-2 העניקה לה את אות מסדר האימפריה הבריטית. היא שכהרגלה אהבה לזעזע - הגיעה לבושה בחליפת חצאית עם כובע תואם, וכאשר עמדה מול הצלמים בחרה "להשוויץ" בה, הסתובבה וכך ראו כי ווסטווד הגיעה לארמון שאינה לובשת תחתונים. "הסיבה היחידה שאני באופנה היא להרוס את המילה 'קונפורמיות'", אמרה ווסטווד בביוגרפיה שלה מ-2014. "שום דבר לא מעניין אותי אלא אם כן יש בו את האלמנט הזה."

פמלה אנדרסון בתצוגה של ויויאן ווסטווד, קיץ 2009, בחודש ספטמבר. MJ Kim, AP
פמלה אנדרסון בתצוגה של ויויאן ווסטווד, קיץ 2009, בחודש ספטמבר/AP, MJ Kim
תצוגת אביב/קיץ 2013 של ויויאן ווסטווד, לונדון. Gareth Cattermole, GettyImages
תצוגת אביב/קיץ 2013 של ויויאן ווסטווד, לונדון/GettyImages, Gareth Cattermole

ווסטווד השתמשה בפרופיל הציבורי ובשם שלה כדי לקדם נושאים חברתיים שהיו קרובים לליבה, כולל פירוק מנשק גרעיני וכדי למחות נגד חוקים נגד טרור ומדיניות ההוצאות הממשלתיות שפוגעות בעניים ובחלשים. היא אחזה באנר גדול של "מהפכת אקלים" בטקס הסיום של האולימפיאדה הפראלימפית 2012 בלונדון, ולעתים קרובות הפכה את הדוגמניות שלה ללוחמות אקולוגיות על המסלול. ללא ספק היא תזכר לעד כאחת הדמויות האייקוניות והמשפיעות בעולם האופנה.

ויויאן ווסטווד ובעלה אנדריאס קרונטלר בתום תצוגת סתיו/חורף 2013 של המעצבת, פריז, 2 מרץ 2013. Pascal Le Segretain, GettyImages
ויויאן ווסטווד ובעלה אנדריאס קרונטלר בתום תצוגת סתיו/חורף 2013 של המעצבת, פריז, 2 מרץ 2013/GettyImages, Pascal Le Segretain
תרזה מיי לובשת חליפה בעיצוב ויויאן ווסטווד. GettyImages
תרזה מיי לובשת חליפה בעיצוב ויויאן ווסטווד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully