וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף האופנה בצרות. זה הנתון שממחיש עד כמה

2.2.2023 / 12:50

העובדה שהתחום במשבר לא חדשה, אבל הפערים בין הלנת השכר במגזר האופנה והביגוד מבהילים. האם אנו בפני גל סגירה של רשתות וחנויות?

קניון מלחה. ShutterStock
תעשייה שלמה בבעיה, וההשפעות עדיין מורגשות. קניון בימי הקורונה/ShutterStock

8.7% מהעובדים בענף האופנה והביגוד קיבלו באיחור את שכרם בחודש דצמבר - נתון שמשקף פער של 36% מהנעשה בשאר הענפים במשק. כך עולה מסקר שבוצע לאחרונה ע"י חברת עוקץ מערכות. על פי נתוני הסקר, ממוצע הלנת השכר ב - 4 החודשים האחרונים [ספטמבר - דצמבר] בענף הביגוד עומד על 8.2%, בעוד שבשאר הענפים במשק - על 6.5% - פער בשיעור של 26%.

הלנת שכר מהווה אינדיקציה מהימנה לבחינת איתנותו הכלכלית של בית העסק, שכן מעסיקים נוטים להלין שכר רק כאשר תזרים המזומנים נפגע ומצב הנזילות הכספית של העסק אינו מאפשר להם לעמוד בהתחייבויותיהם בזמן. נתונים אלה מעלים את התהייה האם אנו עומדים בפני גל סגירה של רשתות וחנויות אופנה.

במסגרת הסקר בחנה חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם, 3,524 תלושי שכר שהופקו בגין השכר החודשי ששולם לעובדים בחודשים ינואר 22 - דצמבר 22, שמועסקים ב 203 עסקים (בכל חודש בחנו מספר זה של תלושים), מתוכם מחציתם משתייכים לענף הביגוד והאופנה ולתעשייה הנלוות. החברה בחנה את המועד בו החברה שילמה את השכר החודשי לעובדיה, כאשר הלנת שכר לעניין בדיקה זו נקבעה בכל אימת שהשכר הועבר בתאריך שמעל ל 10 לחודש.

מהו שכר מולן?

שכר מולן הוא שכר אשר מגיע לעובד תמורת העבודה שביצע, ואשר לא שולם לו 9 ימים אחרי המועד הקבוע לתשלום. ע"פ חוק הגנת שכר, אם אין במקום העבודה הסדר אחר, המועד הקבוע לתשלום שכר העבודה הוא סוף החודש (היום האחרון של החודש). כלומר: עובד שלא קיבל את משכורתו ב-10 בחודש, הוא עובד אשר שכרו הולן על ידי המעביד, למן תחילת החודש.

הלנת שכר בתחום האופנה. מערכת וואלה,
הפערים בין תחום האופנה לענפים אחרים/מערכת וואלה

חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות, מסכם בפשטות: "אל למעסיקים להקל ראש בעניין מועד תשלום השכר שכן הלנתו חושפת אותם לכדי סנקציות פליליות, מנהליות וכן תביעות אזרחיות".

  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully