וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיצות: המשפיעניות של סמסונג נחשפות במהלך שבוע האופנה

בשיתוף סמסונג

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 10:43

חברת סמסונג לקחה לראשונה חלק בשבוע האופנה בתל אביב, במטרה לקדם את האג'נדות החברתיות והסביבתיות שבהן היא דוגלת: "המטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר". גם אור יעקב, שיר פופוביץ, אליס זאנו והמעצבים המובילים בישראל היו שם

שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 בשיתוף סמסונג. haydonperrior,
שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 בשיתוף סמסונג/haydonperrior

לרשתות החברתיות, ששינו את חיינו לפני מספר שנים מקצה לקצה, יתרונות רבים, אך לצידם גם לא מעט חסרונות. אין זה סוד שבני נוער רבים בישראל חשופים לבריונות ברשת וברשתות החברתיות, ונראה שאף אחד לא חסין. מסתבר שבמציאות הנוכחית, כל אחד ואחת יכולים להיות קורבן לאלימות ובריונות ברשת, כולל חלק מהמשפיעניות המובילות בישראל, כמו אור יעקב, שירי פופוביץ ואליס זאנו, להן מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות.

שלוש המשפיעניות שסבלו לא פעם מהטרדות פוגעניות ובריונות ברשת בחרו להתמודד בדרך קצת אחרת, ומלבד העלאת המודעות לנושא בפלטפורמות השונות, הן לקחו חלק בשבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 שנערך בשיתוף סמסונג, ענקית הטכנולוגיה שפועלת מסביב לשעון כדי לקדם את האג'נדות החברתיות והסביבתיות שבהן היא דוגלת.

יעקב, פופוביץ וזאנו צעדו על מסלול הדוגמנות במהלך תצוגת האופנה ביחד עם משפיעניות נוספות במטרה לקדם את הנושא החשוב. בין לבין תפסנו אותן לשיחה קצרה על בריונות רשת, וביקשנו מהן טיפים להתמודדות עם הנושא.

אליס זאנו. haydonperrior,
אליס זאנו/haydonperrior

האם יצא לכן לחוות בריונות ברשת?

אור יעקב: "יצא לי לחוות בריונות ברשת מספר פעמים בחיי. אחת הפעמים שאני הכי זוכרת הייתה בתחילת הדרך שלי כיוטיוברית. בחרתי לפרסם בסטורי משפט שממש עזר לי ועדיין עוזר במצבים כאלה: גם אם אתה האפרסק הכי טעים ובשל על העץ יש אנשים שפשוט לא אוהבים אפרסקים. זה אומר שלא כולם תמיד יאהבו את התוכן שלי או אפילו אותי וזה ממש בסדר. לא כולם אוהבים אפרסקים. בנוסף הייתי עונה עם הומור ובגרות לאותם ביריונים ומביאה טיפים לקהל שלי. אגב בתחילת הדרך היו המון תגובות רעות; צחקו עליי, אמרו שאני פתטית וגרועה וירדו על כל תוכן שפרסמתי, אבל אני זוכרת שהייתי אומרת לעצמי 'אז מה, הם צוחקים עליי עכשיו אבל בעוד כמה שנים הם יקנאו', ואני יכולה להבטיח שזה המצב כרגע. היו כאלה שירדו עלי בפרטי ואז כתבו לי הודעה שנה אחר כך אם אני יכולה לשלוח להם ברכה ליום הולדת. הכי חשוב לעשות את מה שאנחנו אוהבים בחיים, ללמוד ולהשתפר עם גישה חיובית וסקרנית , להאמין בעצמנו ולפעול בהתאם".

שיר פופוביץ: "האמת שיצא לי לחוות ממש לא מזמן בריונות ברשת. שיחקתי בתאג"ד 2 את התפקיד של דריה כרמי, חוקרת מצ"ח שחוקרת מקרה של אונס. בעקבות התפקיד קיבלתי המון תגובות של אנשים שאמרו לי כמה הם שונאים אותי כי חשבו שזה ששיחקתי את הרעה מעיד על זה שככה אני בחיים. ירדו עלי ואפילו היה בחור שעשה טיקטוק שבו הוא ממש יורד עליי ואומר כמה שאני לא יפה, קריפית ורעה. מאוד נעלבתי, ואז פעלתי. החלטתי שאני תמיד עונה ועניתי לו גם בסרטון על זה שמה שהוא עושה זה שיימינג ומתפרסם על חשבון ירידה על אחרים. בסופו של דבר הוא פנה אליי והתנצל אבל זה דברים שקשה לסלוח עליהם".

אליס זאנו: "כבר בתור ילדה חוויתי בריונות כשעליתי לארץ. בכמה שנים האחרונות מאז שנהייתי פעילה בתעשיית הבידור וברשת צברתי לא מעט עוקבים ועם זה לפעמים מגיעות תגובות פוגעניות. למרות שהייתי מוכנה לזה וידעתי שזה חלק מהחבילה זה לא סותר את העניין שאני בן אדם ואני לא תמיד חסינה לתגובות האלה. איך אני מתמודדת עם זה? אני משתפת את אש ואת החברות הקרובות, עושה מדיטציה ועוברת הלאה".

אור יעקב. haydonperrior,
אור יעקב/haydonperrior

איזה טיפ הייתן יכולות לתת לילדה שסובלת מבריונות ברשת?

אור יעקב: "קודם לבקש עזרה ממבוגר שסומכים עליו. הרשת לפעמים מוציאה דברים מפרופורציה וזה יכול לגרום לסערת רגשות. דבר שני, יש את מוקד 105 שפועל למען עזרה במצבים כאלה בדיוק ולכן אני תמיד ממליצה לפנות אליהם. בנוסף, הייתי מזכירה לאותה ילדה שהיא מדהימה ואהובה וכל העתיד לפניה. המצב הזה זמני ותכף יחלוף. לפעמים אנשים יכולים להיות רעים, אבל תזכרי מי את ושאת מופלאה ושום מילה שיכתבו לא תשנה זאת. בנוסף הייתי מבקשת ממנה לכתוב עשר תכונות שהיא אוהבת בעצמה, עשרה דברים שהיא מודה עליהם ושואלת אותה מה החלום שלה ואז מה היא רוצה לעשות עכשיו כדי להתחיל לקדם אותו? הייתי גם מזכירה שהגשמה זה תהליך ארוך וצריך להיות חזקים במיוחד כאשר יש תגובות רעות, כי זה חולף וזה לא אומר כלום על העתיד. אני אישית גם מוחקת תגובות מסויימות".

שיר פופוביץ: "הטיפ שלי הוא להבין שכשיורדים עלינו בעצם מזהים משהו שאולי נתפס כחולשה, אבל הוא החוזק שלנו. כמו הבחור שירד עליי, פשוט פתאום הבנתי שהמילים והשנאה הזאת מעידים על כך שאני שחקנית כנראה ממש טובה אם הם האמינו שככה אני בחיים. קודם לנשום לחייך ולאהוב את עצמי באמת, ואז הכל קטן עלינו".

אליס זאנו: "הייתי אומרת לה שאם מתעורר שיח סביבה אז כנראה שהיא מיוחדת, ושחשוב לשתף את הקרובים ואת ההורים ולהבין שהבעיה היא לא בך אלא בצד השני שפוגע".

שיר פופוביץ. haydonperrior,
שיר פופוביץ/haydonperrior

כיצד אתן משתמשות ברשתות החברתיות כדי לקדם שיח הוגן?

אור יעקב: "בהרבה מאוד דרכים. קודם כל אני משתפת טיפים ותובנות בסטורי שלי ובפוסטים שאני יוצרת. אני מעלה מודעות לנושאים רבים ובניהם חרם (אשר עברתי בילדות), בריונות, אהבה עצמית, ביטחון עצמי ופיתוח קשרים טובים. לפעמים אם אני נתקלת במקרה של בריונות ברשת אני עוזרת לקורבן, מפרסמת אותו אצלי ועושה סרטון שמעלה מודעות. אני עוזרת לו לקבל הד חיובי ולמצב להשתנות".

שיר פופוביץ: "אני עונה לכל הודעה באינסטגרם ותגובה בטיקטוק כי האנשים חשובים לי יותר מהכל".

אליס זאנו: "עשיתי כמה סרטונים שמדברים על מקרי בריונות שאני אישית חוויתי ונגעתי גם בנושא הגזענות בכמה סרטונים. בעיקר חשוב לי להעצים ולהתמקד בדברים חיוביים. אני מאוד מאמינה בזה שמחשבה יוצרת מציאות, לכן חשוב להיות חיוביים ולהתמקד בטוב, שכן הרשתות החברתיות תופסות יותר ויותר מקום בחיינו".

אילו תכנים חשוב לכן לקדם ברשתות החברתיות ולמה?

אור יעקב: "חשוב לי לקדם תכנים שעוזרים לאנשים להתמודד נפשית בצורה טובה עם כל מיני רגעים בחיים, וגם תוכן מצחיק כמובן. אני ממש מאמינה שצחוק הוא מפתח לאושר, וכך גם קלילות וגישה בריאה. ההומור הציל אותי וממשיך לשמש כעוגן שלי גם היום".

שיר פופוביץ: "חשוב לי שכולנו באמת נדבר ונראה אחד את השני באופן שווה ועם המון אהבה כבוד והומור".

איך לדעתכן ייראו הרשתות החברתיות בעוד כעשור מהיום?

אור יעקב: "אין לי מושג אבל בטוח שזה יהיה מטורף. אני מאמינה שהחיים בכללי בעוד עשור יהיו שונים מאוד. הטכנולוגיה תשתנה לחלוטין ומה שאנחנו מכירים היום יהיה כמו הטלוויזיה הענקית עם האנטנה של פעם".

שיר פופוביץ: "אני מאחלת שנלמד לאהוב אחד את השני ברשתות ולהביע ביקורת מתוך אהבה והבנה שלא כולנו אותו דבר ובאמת לא ננסה לשנות אף אחד. נסתכל על עצמנו וננסה להיות הגרסה הטובה ביותר שלנו, כלפי עצמנו וכלפי חברים שלנו".

שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 בשיתוף סמסונג. haydonperrior,
שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 בשיתוף סמסונג/haydonperrior

"לנקות את הרשת": פאנל מומחים בהשתתפות אבי אבורומי, גיא לרר ואופק ראשון

בתצוגת האופנה שנערכה תחת השם Galaxy for the Planet בשבוע האופנה, חברה סמסונג לשורת מעצבים בכירים, שיצרו במיוחד עבורה שלל תלבושות שהוצגו על המסלול. בתצוגה השתתפו מיטב המעצבים והמעצבות וביניהם אלון ליבנה, בית האופנה משכית, שחר אבנט ודוד וקסלר, כשחומרי הגלם לעיצובים הורכבה מפסולת המושלכת לים.

בנוסף לתצוגה עצמה, במהלך שבוע האופנה נערך פאנל מומחים בשם "לנקות את הרשת" שעסק בבריונות ברשתות החברתיות ודרכים להתמודד עמה. את הפאנל הנחתה רותם ישראל ולקחו בו חלק הזמר אבי אבורומי, העיתונאי ומגיש "הצינור" גיא לרר ולצידו אופק ראשון, מי שיזמה ומפקדת על סיירת החרם.

הפאנל המרתק נערך בשל הזינוק במקרים של בריונות ברשת בישראל בשנים האחרונות. על פי נתוני מוקד 105 - המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת של המוסד לביטחון לאומי, בשנת 2022, למעלה מ-25% מהפניות למוקד היו בנושאים של בריונות, הטרדה ושיימינג, כש-15% מהפניות התבצעו על רקע של אובדנות וחשש לחיי אדם. על פי דו"ח 105 לשנת 2022, הזירות המרכזיות בהן נפגעו הילדים והנוער הן אינסטגרם ו-וואטסאפ. בנוסף, מצא הדו"ח כי מרב הנפגעים היו צעירים בגילי 14-12 (כאשר שני שליש הן נפגעות ושליש נוסף נפגעים), בעוד גילי הפוגעים הם 15-13, כאשר 76% מהפוגעים הם בנים.

"ביכולתנו לקדם תרבות של הכלה ורצון להפוך את העולם למקום טוב יותר"

מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל: "כחלק מהאחריות החברתית, אנו גאים על כך שנפלה בחלקנו הזכות להוביל במהלך שבוע האופנה את הפאנל "מנקים את הרשת" שהעלה לסדר היום את נושא בריונות הרשת ואת ההבנה כי לטכנולוגיה יכולה להיות גם השפעה חברתית חיובית, וביכולתנו לקדם תרבות של הכלה ורצון להפוך את העולם למקום טוב יותר".

seperator
בשיתוף סמסונג
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully