איתי בצלאלי. יח"צ,
איתי בצלאלי/יח"צ

"לאירוויזיון צריך לוקים שימוטטו"

26.4.2023 / 9:00

הסטייליסט הצמוד של היוניקורן, נועה קירל כמובן, הוא איש השעה של האופנה הישראלית. בריאיון חגיגי לרגל יום העצמאות ורגע לפני האירוויזיון תפסנו את איתי בצלאלי לשיחה צפופה. על ההכנות לרגע הגדול הוא מצהיר - "הכול מוכן, מאורגן ומתוקתק מראש"

בעוד שהקרע בעם הצליח השנה לחלחל אפילו אל תוך אירועי יום הזיכרון והעצמאות, האירוויזיון שייערך בעוד כשבועיים מסתמן כבעל פוטנציאל לייצר רגע של איחוד בו כולנו, בתקווה, נהיה באותו הצד. השאיפה לחגיגות אפשריות במזרקה של כיכר דיזנגוף (זו של רבין מושבתת בשל עבודות הרכבת) שלחה אותנו לשיחה צפופה עם איש השעה של האופנה הישראלית - איתי בצלאלי (42), הסטייליסט הצמוד של היוניקורן המקומית.

איתי בצלאלי. יח"צ,
איש השעה של האופנה הישראלית - איתי בצלאלי/יח"צ

הכול מוכן לאירוויזיון?
"ברור! אני מגיע עם שש מזוודות לליברפול, מלאות בלוקים לנועה, כולם בעיצוב ישראלי ונתפרו במיוחד עבורה. מלבד השואו על הבמה יש שטיח אדום, ראיונות, ארוחות ערב. נועה ואני לא מוותרים על לוקים ועל שום הזדמנות ליצור עניין".

"גם נטע (ברזילאי) תופיע בגמר, מוסיף בצלאלי, "אז יש לי הכנות לשתיהן אבל הצמדתי לה את עומר יהב שעבד איתי שנים, היא הכי מבינה שאני כל כולי צריך להיות שם עבור נועה. הלוק שנטע תלבש הוא תכנון שלי, עיצב אותי זאק אירבינג, מעצב מטורף מלונדון, אבל עומר יתפעל. זה לוקים שהולכים להיחשף ל-200 מיליון אנשים שצופים בגמר, הכול מוכן, מאורגן ומתוקתק מראש".

וחוץ מהשבוע של התחרות, איך אתה מג'נגל בין נטע לנועה?
"נועה ונטע מכירות דרכי והן חברות ומתות על השנייה, יש מלא פרגון אז אין שום בעיה".

איך ניגשים למשימת אירוויזיון?
"אתה מבין שאתה צריך לעשות לוקים שימוטטו, והשאיפה היא להיות הכי טוב כמובן. כבר חצי שנה מגלגל את זה בראש, ביקשנו ממעצבים מקומיים להכין סקיצות וזו של אלון ליבנה נבחרה. אני אוהב לעבוד אותו, הוא מכיר את נועה ומקצוען שמלביש גם את ביונסה וליידי גאגא. כל מה שאני יכול לומר עכשיו זה שהאאוטפיט של נועה הולך להיות לא פחות ממדהים. ללוק של המופע אנחנו מגיעים עם שניים זהים, אחד לגיבוי, ובלי קשר ארזתי את כל הבדים, גם מתלבושות של הרקדנים, ויש שם מתפרה מטורפת שעוזרת בכל תקלה, בקשה או שינוי. אז יש שקט נפשי שאפשר לפתור כל דרמת מלתחה".

איתי בצלאלי. יח"צ,
"נועה ונטע מכירות דרכי והן מתות אחת על השנייה, יש מלא פרגון"/יח"צ

היו פניות ממעצבים בינלאומיים להלביש את נועה?
"כן, כל הזמן. רק לאחרונה יצר איתי קשר מישהו שאני לא יכול לחשוף את שמו, אבל נועה העדיפה עיצוב ישראלי. אנחנו במדינת ישראל ויש פה מעצבים מדהימים ובגדי הופעות צריכים להיות בימתיים ומתאימים פונקציונלית לתנועה ולכוריאוגרפיה וגם עם חיבור לתלבושות של הרקדנים. הכי הגיוני מכל הבחינות להיצמד לעיצוב מקומי. בנוסף, אנחנו עובדים עם פקטורי ונועה פרנזטורית של פומה".

לבוש המחאה של נועה קירל בטקס ה-EMA. Kate Green/Getty Images, GettyImages
"העיקר שיש תשומת לב על השטיח האדום, זה לא מובן מאליו". נועה בטקס פרסי ה-MTV/GettyImages, Kate Green/Getty Images

לטקס פרסי ה-MTV, לבשה נועה קירל חליפה שכולה מעוטרת בפרצופו של קניה ווסט עם שרשראות מגן דויד, אמירה ברורה ומובהקת אחרי התבטאויותיו הקשות של הראפר הבינלאומי. בצלאלי מבחינתו פחות מתרגש מהתגובות השליליות עקב הלוק המתריס. "תחשבי, כמה אנשים עוברים על שטיח אדום? העיקר שיש תשומת לב, זה לא מובן מאליו. אנחנו לא מנתחי מוח, אני לא חושב שקניה מכוער. ועדיין יכול להודות שהוא אולי לא הכי יפה. אבל זה העביר מסר שהיה סופר חשוב לנועה. מבחינתי הכי חשוב שזה יחמיא לה. מאוד קל לשים שמלה שחורה לסגור רוכסן וביי. אני רוצה ליהנות בעבודה שלי, רוצה להתחבר, ואם הלקוחות שלי בעניין של קלאסי זה פחות הווייב. אני יותר קרקסי ומעדיף את תמיר גרינברג עם שמלה קטנה שחורה. שלושים ארבעים אחוז מהלוקים שעשיתי אני לא יכול להסתכל עליהם אחרי, אבל מזל שאני לא רופא, אפשר לטעות במקצוע שלי וזה לא סוף העולם".

איתי בצלאלי. יח"צ,
"הרווח האמיתי הוא שהאומנות שלי בכל מקום"/יח"צ

השכר מתגמל את העבודה המשוגעת הזו?
"תראי, אני לא מסכן, הכול טוב, אבל הרווח האמיתי הוא שהאומנות שלי בכל מקום ושאני משפיע על אנשים. יש לי אנשי מקצוע שמתעסקים בצד הכלכלי, אם הייתי מתרכז בזה אז לא היה ממש תגמול".

איך זה ללוות את נועה ונטע בכל העולם?
"הרבה מהלו"ז שלי תלוי באמנים ובלו"ז שלהם, אם זה להסתובב עם נטע בכל אירופה, בדובאי ובסין ועם נועה אני טס לאל איי ולאן שצריך. אני מרגיש בר מזל וזה עבודה קשה מלאה בכיף גדול ובעיקר סיפוק".

יש כבר מגעים עם להלביש כוכבים מחול כדי לעבור לשלב הבא?
"כן. אני עובד עם טודריק הול, מוסיקאי ויוצר אמריקאי, צילמתי איתו שני קליפים בקייב. ויש את אווה מקס שאני עובד איתה. טודריק פנה אליי אחרי שהוא ראה את נטע, ולגבי אווה עדן שבתאי היא הכוריאוגרפית שלה והיא קישרה בינינו. אני בהחלט מרגיש שבא לי עוד, ועיני נישאות לשם לגמרי".

איתי בצלאלי. יח"צ,
"אני יותר קרקסי ומעדיף את תמיר גרינברג עם שמלה קטנה שחורה"/יח"צ

עוד בוואלה!

נועה קירל: "ברור שיש חששות. אין מה לעשות, באירוויזיון מעורבת פוליטיקה"

לכתבה המלאה

מה הכי ישראלי בעינייך?
"ירידים של מעצבים מקומיים כמו טי-מרקט. לא ראיתי את זה בשום מקום בעולם. המחתרתיות שמתאגדים מעצבים ישראלים. זה מדהים בעיני. יש פה כישרונות היסטריים, לא סתם שנקר הוא אחד מבתי הספר הטובים בעולם ביחס למדינה הקטנה שלנו. אני ממש אוהב לעבוד עם בוגרי שנקר על בגדי ההופעות של נטע, נועה ותמיר. כשזה מגיע להופעה לרוב אי אפשר לקחת פריט מוכן מקולקציה המיועד ללבישה יומיומית כי צריך לזוז עם ולקחת בחשבון מלא דברים שקשורים לפונקציונליות. יש לי צוות די קבוע שמורכב מאיתמר שרעבי, יובל אלרואי וגלעד פרושן. אני לא מקפיץ את אלון (ליבנה) לכל ללוק של נועה".

בראיון לטיים אאוט אמרת שהצבעת מרץ ושההעדפה שלך היא גברים. איך אתה מרגיש עם מה שקורה עכשיו בפוליטיקה?
"אוי, אני גרוע בזה, אני רק יכול להגיד שאני מפחד, אני קורא מאמרים על שנאה ללהט"ב, מפחיד אותי שיש אנשים בממשלה שחושבים שלא מגיע לי זכויות שוות, שאני סוג ב'. אני מקווה לטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully