וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקתי 6 תחתוני מחזור והמסקנה שלי ברורה - אני מתגעגעת לטמפונים

14.7.2023 / 7:40

רותח על המדף? תחתוני מחזור אמורים לחבק אותך ברגעים הקשוחים של החודש, כשכל מה שבא לך זה להירקב בבית מול נטפליקס. הדעות חלוקות - אני כנראה לא אשוב למשחק, אך יש כאלה שיעופו על הקונספט. משנה חיים? לא בטוח. מה כן בטוח? זה לא לכל אחת

הפעם הראשונה ששמעתי על תחתוני המחזור הייתה לפני מספר חודשים בטיסה חזור ארצה. בבוקר של הטיסה, חברה אמרה שכבר שמה עליה את התחתונים המדוברים ואפשר לצאת לדרך. אני כמובן הייתי בטוחה שמדובר בעוד תחתונים "ישנים" שאפשר ללבוש בזמן הזה של החודש ובמידה ויתלכלכו אפשר לזרוק לפח וחסל. כמובן שטעיתי בענק.

תחתוני מחזור ליליבלום. נואמי גוזלן,
מדובר באישיו מאוד סובייקטיבי. תחתוני המחזור הרכים של "ליליבלום"/נואמי גוזלן

למרות שתחתוני המחזור קיימים כבר שנים, יש הרגשה שהפכו לפופולריים יותר עם נוכחות נכבדת במיינסטרים השיווקי. מותגים קטנים כגדולים מחזירים עטרה ליושנה, ומקדמים על המדפים את ה"קסם" שחוסם דליפות לא רצויות לצרכנית האומללה. אני כרגע יכולה להצהיר דבר אחד ברור: תרמתי את גופי למדע וממש לא נהניתי.

בסופו של דבר מדובר באישיו מאוד סובייקטיבי - אני ככל הנראה לא אשוב להשתמש בהם, ואף נותרתי עם טראומה קלה, אך ודאי יש מי שיעופו על הקונספט. הרי ברור שהיתרונות להמצאה הזו חשובים ומבורכים. שנים שאנחנו מכניסות לגופנו מוצר הגייני וסינטטי (הטמפון שכבודו במקומו מונח) שממלא עצמו בשאריות דם ונשאר בתוך הגוף שעות ארוכות. מנגד, שעות ארוכות מהיום שלכן עם פד, שדבוק לכן לאזור הכי אינטימי (עם כל הפיתוחים הטכנולוגיים שהטמיעו בו) - גם זה די מטריד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תחתוני מחזור פיקס fix. אור דנון,
בכל הגזרות, עם ובלי פרינט (פיקס fix)/אור דנון

לשם כך נכנסו תחתוני הווסת, בעלי בד נושם, עמידות גבוהה, מרקם רך שיעטוף את גופך בימים הקשים, מהמם עד כה. אבל כשאת בחורה של טמפונים וחוטיני (זוט עני), הגמילה תהיה קשה מנשוא. המחירים אמנם מעט יקרים מתחתונים רגילים, אך בחישוב מהיר, אם קונים כמות מספקת בה תשתמשו לאורך זמן, הוואליו פור מאני ישתלם - לעומת קנייה חודשית של מוצרי הגיינה נורמטיביים. תעשיית הטקסטיל בארץ קשה וקצת התרגלנו לעובדה שדופקים אותנו, אבל עכשיו כבר מותר להגיד שיש כאלה שרואות בזה כמוצר צריכה בסיסי (לשם ההשוואה - בפריימרק שלישיית תחתונים נמכרת ב-20 יורו).

הם באים בגזרות שונות, רובם רחבים (בעיקר מסייע לתחושת הבטחון) ועם רמות ספיגה שונות. התהליך הוא כביכול נורא פשוט: לובשת את הפיס הנבחר, יוצאת לדרכך, מתפללת שלא ידלוף כלום, ואחרי שעות ארוכות ובמקום בו תמצאי לנכון להחליף לתחתונים חדשים, תעיפי את הדבר הזה ממך - ובסוף גם תצטרכי לשטוף ולסחוט ממנו בעצמך את כל הזוהמה.

זהו אולי אחד החסרונות הכי גדולים שמצאתי לנכון להדגיש כאן. אם אני לא כובסת בשנות ה-20, אין סיבה שאעמוד ואשטוף אותם לאחר כל שימוש. הוראות היצרן (של כל המותגים בהם התנסתי) הן שטיפה ידנית במים קרים לאחר השימוש (מומלץ בסמוך להורדה שלהם), לאוורר אותם מעט (סורי, זה לוקח שעות) ולהכניס למכונת כביסה בתכנית עדינה ללא מרכך וללא מייבש. כך תוכלי לשמור על אפקט הספיגה המושלם.

את הסקירה הזו עשיתי מכל הלב ובכדי להיות טוטאלית - אפילו העזתי ללכת איתם לשיעור פילאטיס מכשירים. כן חברות, שרדתי כדי לספר. מעבר לחרדות הקיומיות שלי ברגע שפתחתי רגל בכל מתיחה, אגלה לכן שכשמתבקש, התחתונים מגיעים עם בד טיפי יותר עבה באזור התחתון. זהו החלק ששומר על אי דליפות - והוא אכן שומר, תהיו בטוחות שהוא אמין. מה שכן, לאימונים כנראה לא אחזור איתם עליי, בדיוק בגלל האזור העבה, שגורם להזעה מיותרת - ולא רק בגלל הספורט.

תחתוני מחזור של ג'ק קובה. שי יחזקאל,
באו איתי לשיעור פילאטיס - לא יודעת, אני לא נהנית (בתמונה: ג'ק קובה)/שי יחזקאל

אחד הרגעים המתסכלים, הוא ללכת להתפנות בשירותים של העבודה (שגם זו לא חוויה להיט בלשון המעטה), לראות את ממצאי התחתון - ולהחזיר אותם צמוד אלייך ולהמשיך כאילו כלום לא קרה. תודעתית זה קשוח מאוד, אך בפועל, תחושת הלחות לא כזו מורגשת.

במקביל לחוויה המורכבת שלי שגרמה לי להתגעגע נואשות לטמפונים, הצטרפה שותפתי הנסיינית מיטל שחזרה עם תובנות אחרות לגמרי: "אני שונאת את המחזור שלי. הוא מעיק עלי, הוא מכאיב לי, הוא מציק לי והוא משבית אותי לכמה ימים בכל חודש. האם תחתוני המחזור שינו את כל התחושות האלה? לא, אבל הם הקלו עליהם משמעותית. אציין שאני משתמשת ותיקה במוצר וזו לא הייתה ההתנסות הראשונה שלי. תחתוני המחזור הראשונים שרכשתי היו ב'פריימרק' לפני כשנתיים, ואמנם הם היו נהדרים אבל לא חפים מטעויות".

"הספיגה הייתה נהדרת, התפעול היה נוח אבל הבד של התחתונים הרגיש סינטטי ולא נעים על הגוף. קצת כמו חליפת צלילה, כשכל מה שאת צריכה זה ששום דבר לא ייגע בך. מאז פריימרק השיקו בדים סימפטיים יותר, אבל נראה שהנסייניות האחרות נתנו לה פייט בגזרה הזו. הדגמים היו נעימים עד בלתי מורגשים (מלבד ג'ק קובה, שהרגישו קצת סינטטיים) על הגוף וכולם עשו את העבודה בצורה נאמנה: בלי דליפות, בלי ריחות, בלי פדיחות".

"מי שבלט בעיניי לטובה מעל כולם הוא בגד הים של מודי בודי, שמיועד לזרימה קלה עד בינונית. בתור מי שהפעילות הגופנית היחידה שהיא עושה כוללת מקווי מים שונים, מדובר ביתרון משמעותי שמייתר לחלוטין את השימוש בטמפונים. כאמור, לא מדובר במוצר שמיועד לימים הראשונים והכבדים יותר, אבל למי יש חשק ללכת לגלוש כשהיא בלופ של בכי, אכילה, עצבים וחוזר חלילה?"

בניגוד אליי, מיטל טוענת שאופרציית הניקיון לא הרגישה כמו עול ואפילו מצאה שיטה שיכולה להקליל את התהליך: "לפני שאני נכנסת להתקלח אני משליכה את התחתונים על רצפת המקלחת, נותנת לזרם המים לשטוף אותם ותולה. כשמצטברת כמות שמצדיקה מכונה, הם מושלכים אליה ובימי הקיץ הייבוש בחוץ לא אורך יותר משעתיים, כך שאפשר לחזור ולהשתמש בהם באותו היום".

הבחירות שלנו כללו בין היתר תחתוני בוקסר (מעולה ללילה), אחרים בגזרה גבוהה ועוטפת, עם עיטורי תחרה ובלעדיהם, חוטיני לימי הטפטוף האחרונים ואפילו בגד ים. כולם טובים, כולם חכמים, אך יש מותג אחד שמבחינתי אפשר להכתיר עליו כמנצח נכון לתקופה זו - "ליליבלום". מותג הלבשה תחתונה שדוגל בכותנה אורגנית וידידותית לסביבה (וואו! אין נעים מזה על הגוף, בהבטחה). כזה שרואה לנגד עיניו קודם כל את בריאות האישה. ומה לגבי השאר?

ליליבלום

תחתוני מחזור ליליבלום. נואמי גוזלן,
עשר מעשר/נואמי גוזלן

מניעת דליפה: השתמשתי בשני סוגים, גבוה רחב וחוטיני - בשניהם לא היו טעויות.
נוחות: עוטף את הבטן מבלי ללחוץ, בד סופר נעים ומחבק.
סטייל: גזרה גבוהה מחמיאה בטירוף.
ציון: 10/10

מודיבודי

modibodi - ביקיני היפסטר ללא תפרים - מחיר 140 שקל. מודיבודי,
מודיבודי גם בבגדי ים!/מודיבודי

מניעת דליפה: מצוין (נוסה בזמן הפילאטיס).
נוחות: תפרים צדדיים הכי לא לוחצים מבין שאר האלטרנטיבות, חלק סופג מעט קשיח ומורגש.
סטייל: גזרת ביקיני גבוהה, אש על הגוף, לא חותך את פלחי הטוסיק.
יתרון: קיים גם בגזרת חוטיני, שימושי להפרשות יומיומיות או כאלה הסובלות מבריחת שתן.
ציון: 9/10

ג'ק קובה

תחתוני מחזור של ג'ק קובה. שי יחזקאל,
בד חם מדי/שי יחזקאל

מניעת דליפה: 100%.
נוחות: תפר מציק ועבה, הבד התחתון מרגיש מאוד סינטטי וחם.
סטייל: גזרת סבתא לא מחמיאה במיוחד.
יתרון: יש הרגשה מרגיעה של איסוף ותמיכה שמפרידה בין התחתון לבגד.
ציון: 5/10.

פיקס

תחתוני מחזור של פיקס fix. אור דנון,
מחמיא ועושה את העבודה, מציק מעט במפשעות/אור דנון

מניעת דליפה: לא נרשמו הערות. נוסה לפני ובזמן השינה כשהזרימה יותר חלשה - אך מרגיש בעל יכולת עמידות גבוהה משלי.
נוחות: השתמשתי בדגם הבוקסר - ברגע שלובשים נוח, כשיושבים או שוכבים שולי המכנסונים נכנסים בין המפשעות וזה מציק נורא.
סטייל: מחמיא מאוד, עושה את העבודה.
ציון: 7/10

דלתא

תחתוני מחזור של דלתא. אור דנון,
פס כפול שלא לוחץ על הפס וזה יופי יופי/אור דנון

מניעת דליפה: ללא הפתעות.
נוחות: בדגם שנלקח היה פס נוסף רחב שיצר גזרה גבוהה וכך התחתונים פחות לוחצים על הבטן. מנגד, הסיליקון בתפרים השאיר סימן אדום של שפשפת קלה במפשעות.
סטייל: החלק העבה באזור התחתון היה מאוד (!) רחב ויצר סוג של טוסיק כפול של שני פלחים נוספים (אולי כדאי מידה גדולה יותר?).
ציון: 6/10

אינטימה

תחתוני מחזור של אינטימה. דור שרון,
סטנדרטי ודי נוח - לא לחשוף בפני הבויפרנד/דור שרון

מניעת דליפה: ללא הפתעות.
נוחות: הרגשה מעט ניילונית, אבל לא הפריע במיוחד. קלילים ולא לוחצים או נותנים הרגשת לחות.
סטייל: לא אחד כזה לחשוף בפני הבויפרנד.
ציון: 8/10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully