וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לכבס בבית בגדים עם התווית "לניקוי יבש"? התשובה תפתיע אתכם

21.3.2024 / 0:07

צרכנים רבים מתחילים להבין שלמרות שעל בגדים יש התווית "ניקוי יבש" זה לא תמיד אומר שהם דורשים שירות כביסה מקצועי. כך תדעו אילו בדים ניתן לכבס בבית ובמה בכל זאת כדאי לא לגעת

מדריך ניקוי יבש של בגדים - בבית/@styled_byshae/

כן, אנחנו שמחים לבשר לכם שבגדים עם התווית "ניקוי יבש בלבד" לא תמיד דורשים שירות כביסה מקצועי - ויש שיטות ביתיות קלות שיכולות לעשות את העבודה במקום. יותר מכך, יש בדים שתוכלו לשטוף בבית ללא חשש בכלל. "רוב יצרני הבגדים שמים תווית 'ניקוי יבש בלבד', גם במקרים בהם שטיפה רגילה בבית תהיה בסדר גמור עבורם", אמרו מומחים הכביסה מ-Dependable Laundry Solutions ל-The Mirror.

המומחים מתעקשים שניתן לטפל בבית בבדים מסוג אקריליק, קשמיר, כותנה, ניילון, פוליאסטר, ג'ינס וגרסאות צמר רבות. "אני מקבל כמות מסחררת של אושר מלהכניס בגדים שכתוב עליהם 'לניקוי יבש בלבד' למכונת הכביסה ולצאת מזה ללא פגע", התגאתה שרה בטוויטר.

חברת הטיפול בבדים הניו יורקית The Laundress לוקחת את הדברים צעד קדימה - ומפרטת כיצד יש לטפל בבית בסוגים שונים של פריטים המיועדים לכאורה לניקוי יבש. מסתבר שרבים מהם יכולים פשוט לעבור מחזור עדין של כביסה עם מים צוננים או קרים וסייקל איטי.

פריטי לבוש עם קפלים מעוצבים עלולים לאבד את הקמט הנוקשה שלהם במהלך כביסה ביתית. עם זאת, טיפול בקיטור לאחר מכן אמור לשחזר את הקפלים. צמר יכול גם ליהנות משימוש בשמפו צמר וקשמיר.

ביגוד שעשוי ויסקוזה שרק מקומט אך לא מלוכלך ניתן לרענן גם עם מגהץ קיטור לבד בבית, לדברי החברה. עם זאת, חומר זה בדרך כלל לא משתלם לנקות בכביסה ביתית ויש להימנע מכך - אלא אם צוין אחרת על התווית.

פריטים אחרים שלא מתאימים לניקוי עצמי הם בדרך כלל בנויים (מותאמים בקפידה) ומרופדים מכיוון שכביסה במכונה עלולה לגרום לקרעים או התקפלות סביב אזורי התפרים. לא מומלץ גם לכבס זמש.


עוד בנושא:
בדקו את עצמכם: האם אתם יודעים לקרוא את תוויות הכביסה?

הסוד מאחורי הסימנים על התגיות של זארה שימצא לך את המידה המושלמת

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בגדי עור, הידועים כלא רחיצים, ופרווה עם עור נמצאים גם הם ברשימת הבגדים שלא מיועדים לניקוי עצמי. כל דבר המכיל חומר פוליאמיד עלול להתעוות או להינזק גם בטיפול ביתי.

עם זאת, כדי להבהיר, The Laundress מציע לזלזל במוסכמות רק עם "פריטים שמומלצים לניקוי יבש" - ולא עם כאלה בהם כתוב במפורש "ניקוי יבש בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully