וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בתעשיית האופנה: מעצב העל רוברטו קוואלי הלך לעולמו בגיל 83

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 22:16

אבל גדול בתעשיית האופנה, לאחר בשורת פטירתו של מעצב האופנה האיטלקי המוערך, רוברטו קוואלי. מעצב העל הלך לעולמו הערב בביתו בפירנצה, כשלצידו אשתו וכשהוא מותיר אחריו שישה ילדים. כל הפרטים

תצוגת האופנה של רוברטו קוואלי בשבוע האופנה בתל אביב, 21.11.2011/דייב שחר

מעצב האופנה האיטלקי רוברטו קוואלי, הלך לעולמו הערב בגיל 83 בפירנצה, לאחר מחלה ממושכת. הוא הותיר אחריו שישה ילדים, כולל ג'ורג'יו הצעיר ביותר, בן קצת יותר משנה. מי שהייתה לצידו בשעותיו האחרונות זו בת זוגו סנדרה ברגמן נילסון, שמלווה אותו ב-15 השנים האחרונות.

קוואלי ייסד את בית האופנה הנושא את שמו, כשהשיק את הקולקציה הראשונה בגיל 30. אז הציג את עיצובי הבכורה בפריז ובארמון פאלאצו פיטי שבפירנצה ובשנת 1972 פתח את החנות הראשונה שלו בסן טרופה. המעצב הדגול והמוערך משאיר חלל עצום בתעשיית האופנה וזאת למרות שב-2015 החליט לעשות צעד קיצוני ומכר את החברה על שמו שנוסדה אי שם בתחילת שנות השבעים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נעמי קמפבל לובשת רוברטו קוואלי בגאלת המט, מוזיאון המטרופוליטן, ניו יורק, 2 מאי 2016. GettyImages
נעמי קמפבל האגדית לובשת קוואלי במט גאלה 2016/GettyImages

אם ננסה לפרוט את מאפייניו של המעצב, לקוואלי הייתה נטייה לדבוק באותו סגנון שהביא לו תהילה מאז הבשיל ופרץ לזירה הגלובלית. בין אם היו אלה אירועים מתוקשרים או קולקציה עונתית מן השורה, קוואלי נותר קוואלי. נאמן תמיד לעודף הוויזואלי המופרז של הצבע וההדפסים ("עודף הוא הצלחה", ציין בעצמו בעבר).

קים קרדשיאן לובשת רוברטו קוואלי בגאלת המט, ניו יורק, 4 מאי 2015. GettyImages
קים קרדשיאן לובשת רוברטו קוואלי במט גאלה 2015/GettyImages

הדפסי החיות בהם נהג להשתמש רבות בעיצוביו הפכו למרכיב ייחודי של המותג - המציא ורשם פטנט על תהליך הדפסה חדשני על עור, כמו גם הפרוות, רקמות, השמלות הארוכות והעשירות עם שסעים גדולים ומשחקי שקיפויות רבים. לצד קולקציות האופנה העילית ורדי טו וור מאת רוברטו קוואלי, נולדו גם ליינים תחת אותו הבית, ביניהם המותג RC Menswear וקו Just Cavalli המתמחה בויז'ן צעיר יותר, שהושק ב-1998.

רוברטו קוואלי עם ג'ניפר לופז וורוניקה קסטרו, 2000 ניו יורק. Arnaldo Magnani, GettyImages
קוואלי לצד ג'ניפר לופז בשנות ה-2000/GettyImages, Arnaldo Magnani

קוואלי בא ממשפחה של אמנים, שכן סבו ג'וזפה רוסי היה דמות מובילה של תנועת Macchiaioli, עם יצירות שהוצגו בגלריות בפירנצה. קוואלי הביא את האמנות הרגישה שלו לעיצובי האופנה המוכרים שזכו להגיע לשמות הגדולים בעולמות האופנה והלייף סטייל. ביניהן הטופ מודל נעמי קמפבל, ביונסה, קים קרדשיאן, ג'ניפר לופז, בלה חדיד, הזמרת סיארה ביום חתונתה ועוד רבות ונכונות.

בר רפאלי ורוברטו קוואלי, קאן 2011. acopo Raule, GettyImages
בר רפאלי לצד המעצב הדגול/GettyImages, acopo Raule

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully