וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Galaxy Fashion Tech Show: מסע בין טכנולוגיה לאופנה

שיתוף פעולה ייחודי בין ענקית הטכנולוגיה Samsung והמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר מושק בערב חגיגי שיכלול פאנל מומחים ותצוגת אופנה המשלבת אופנה עילית ו-AI. אלו ידגימו את השילוב בין טכנולוגיות מתקדמות לבין יצירתיות

תצוגת האופנה שתפ שנקר וסמסונג. איתי נדב,
תצוגת האופנה שתפ שנקר וסמסונג/איתי נדב

עולם העיצוב על כל גווניו, חווה בימים אלה מפגש מרתק עם טכנולוגיית הבינה המלאכותית, בין התחומים המסקרנים נמצא עולם עיצוב האופנה. המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, החליטה לקחת את הקשר הזה צעד קדימה ולשלב בינה מלאכותית כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. החודש יושק השת"פ עם ענקית הטכנולוגיה Samsung, שאחת ממטרותיו היא לימוד השילוב בין טכנולוגיה לאופנה שמעצים את המעצבים ומאפשר להם לפתח מיומנויות בטכנולוגיות חדשות ולהציע תובנות אופנתיות מתוך הבנת פרדיגמות העיצוב הדיגיטליות.

הקורס בהובלתן של המרצות מאיה ארזי, מירב גזית והלן סופרין, בחן את ההשפעות המרתקות של טכנולוגית שונות על תהליך העיצוב, ושם דגש על שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים, כגון סריקות תלת מימד, תוכנות וירטואליות ואמצעי ייצור דיגיטליים. ביוזמת אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה, ומיה סגל דוברת סמסונג ישראל , ניתנו לסטודנטים מכשיר גלקסי S24 של חברת סמסונג שמציע כלי AI חדשניים וחווייתיים שיכולים לסייע גם בתהליכי עבודה של מעצבי אופנה. כנקודת מוצא, 12 הסטודנטים התבקשו לבחור, מקום או אובייקט בעל משמעות עבורן ("מקדש"). הן סרקו אובייקט ספציפי מתוך המרחב בתוכנות תלת מימד, ועברו תהליך עיצוב דיגיטלי חופשי ואינטואיטיבי, תוך תרגום השראות ורעיונות מורכבים למודלים תלת-ממדיים לסימולציות ריאליסטיות.

תצוגת האופנה שתפ שנקר וסמסונג. איתי נדב,
תצוגת האופנה שתפ שנקר וסמסונג/איתי נדב
תצוגת אופנה שיתוף פעולה בין שנקר וסמסונג. הדגם של פז עומר. רפי דלויה
תצוגת אופנה שיתוף פעולה בין שנקר וסמסונג. הדגם של פז עומר/רפי דלויה

כך לדוגמא רון דבורה בחרה בחדר שלה, ובנורה של מנורת הלילה שלה, שהזכיר לה את הפחד מהחושך עוד מילדותה. בדגם שעיצבה הביאה לידי ביטוי את השקיפות של הנורה וצורתה התלת מימדית, שבאים לידי ביטוי בשקיפות בד האורגנזה ועצמות סיליקון לאורך הדגם שהדגימו את חוטי הלהט של הנורה.

אווה דגני בחרה כמקום המעניק לה כח את בית הקיץ של משפחתה בליטא, בו בלתה בילדותה, והיה מוקף גינה פורחת עם פרחים מסוגים וצבעים שונים, אותן היתה מציירת. היא בחרה שלושה פרחים שציירה והפכה אותם להדפסים על השמלה שעיצבה. הפרחים מחוברים לשמלה במגנטים הניתנים להפרדה וחיבור מחדש.

תצוגת אופנה שיתוף פעולה בין שנקר וסמסונג. הדגם של עמית לוי. רפי דלויה
תצוגת אופנה שיתוף פעולה בין שנקר וסמסונג. הדגם של עמית לוי/רפי דלויה

מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל: "סמסונג גאה להיות שחקנית מובילה במהפכת הבינה המלאכותית, הן בטכנולוגיות פורצות דרך שאנו משלבים במכשירים שלנו, והן בשיתופי פעולה ייחודיים כמו התצוגה המשותפת עם המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. אנו מאמינים שבינה מלאכותית צריכה להיות נגישה לכל אחד, וכי שיתופי פעולה אלו יובילו לפריצות דרך משמעותיות בעולם האופנה ובטכנולוגיות העתיד."
אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה: "אנו מקדמים בברכה את העולם הטכנולוגי שהתפרץ לחיינו בשנים האחרונות ושמחים להוביל יחד עם סמסונג ישראל את השימוש בטכנולוגיה טלפונית ליצירת תכנים חדשים בעיצוב אופנה. אלה ועוד , פותחים אפשרויות חדשות ומרתקות עבור דור העתיד של מעצבי האופנה, ומאפשרים להם ליצור בגדים בעלי גזרות חדשניות שאינן יכלו להתקיים ללא השימוש הטכנולוגי בתהליך העיצוב. שיתוף הפעולה פורץ הדרך בין הטכנולוגיה החדשה של סמסונג לתחום האופנה מוביל את הדרך לעולם אופנה חדשני ומרתק.

באירוע מיוחד שהתקיים אמש בהאנגר קלאב, בהפקת מוטי רייף ודניאלה בסל הוצגו תוצרי הקורס, הן פיזיים והן דיגיטליים. טרום התצוגה התקיים פאנל מומחים בנושא עתיד תעשיית האופנה באספקט הטכנולוגי בכלל ובעידן ה- AI בפרט. בפאנל לקחו חלק חוקר האופנה לירוי שופן, המעצבת והאמנית מירב שחם, מעצבת האופנה מאיה ארזי ובהנחיית הצלם ויוצר התוכן מטעם סמסונג, עידו איזק.

בקורס לקחו חלק 12 סטודנטיות: ניצן אייזנמן, דריה ג'ינו, גל גריסק, רון דבורה, נוגה וונגריק, ויטקאוסקייטה אווה, עמית לוי, מאי עזריה, עומר פז, מיכל צפניוק, שירה רזניקוב, אור שמואלי.

  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully