וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה להחיות אותן דרך בגדי הים": המחווה להנצחת נופלות ה-7.10

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 16:50

ליהי שטרן חיפשה דרך להנציח את חברת הילדות שלה, שירז ברודש ז"ל. היא לקחה על עצמה פרויקט לזכר והנצחת נופלות הנובה, דרך עיצוב דגמי בגדי ים המעבירים את סיפוריהן בשיתוף המשפחות והחברים. ככה זה נראה

בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. באדיבות המותג,
סימון הדגמים הנבחרים/באדיבות המותג
בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. באדיבות המותג,
כל דגם קיבל תגית עם כמה משפטים על הנופלת שבחרו להנציח/באדיבות המותג

"חברת ילדות שלי מהמושב בו גדלתי, רמות מאיר, שירז ברודש ז"ל, נרצחה ב-7 באוקטובר יחד עם בן זוגה, אבשלום פרץ ז"ל. הם נרצחו על ידי מחבלים שירו טיל RPG על רכבם בדרכם מנתיבות חזרה למושב. שירז הייתה הפנים הראשונות שראיתי כשעברתי למושב והפכנו ישר לחברות ממש טובות. כשנודע לי מה קרה לה, חשבתי לעצמי שאני חייבת להנציח אותה באיזושהי דרך. בהתחלה חשבתי שליצור בגד ים לזכרה אולי לא מתאים, חשבתי שזה לא יעביר את הנקודה, אבל בסופו של דבר הבנתי שמה שאני עושה הכי טוב זה בגדי ים - וזה הדבר הקטן שאני יכולה לעשות למענה ולזכרה", מספרת לנו המעצבת ליהי שטרן בת ה-24.

ליהי שטרן וחברתה שירז ברודש ז"ל. באדיבות המצולמת,
ליהי שטרן וחברתה שירז ברודש ז"ל/באדיבות המצולמת

שטרן, שכיום מתגוררת בתל אביב פתחה את עסק עיצוב בגדי הים לפני כחמש שנים, כשהנטייה לאסתטיקת בגדי ים וחוף הייתה ברורה וזאת מאחר החיבור העמוק לים, מים ולעונה החמה של השנה. בזמן הצבא החלה להתעניין בעיצוב ותפירה כתחביב, ובזמן מגפת הקורונה התפנה לה מספיק זמן כדי לקחת את מכונת התפירה הישנה של הסבים שלה ולהתחיל להתנסות בתפירה בחדר הישן של אחותה הגדולה. התחביב הפך לביקוש, שהחל להכניס הזמנות אישיות ומשם התגלגל לו לייצור מלאי שלם והשתתפותה של ליהי בירידים שונים. התקופה המצערת האחרונה, בלית ברירה הביאה את המעצבת הצעירה לעשות מחוות קטנות שהחלו מרצון להנציח את חברתה שירז ז"ל, ועד כמה שאפשר מנחמות - עבור כל אותן משפחות וחברים שאיבדו את יקיריהם במסיבת הנובה ברעים ומאז מלחמת השבעה באוקטובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הרעיון להנציח את שירז היה משהו שהיססת לרגע, התייעצת עם המשפחה קודם?
"פניתי למשפחתה לשאול את דעתם והם נורא שמחו מהיוזמה. הבנתי שאולי זה לא דבר כזה קטן כמו שחשבתי וכמו שזה עשה למשפחה טיפה טוב, גם למשפחות אחרות זה יכול לעשות טוב".

בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. נבו שמיר,
כל אחת קיבלה מיני קולקציה/נבו שמיר
בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. נבו שמיר,
מספרת את סיפורי הנופלות האהובות/נבו שמיר

אז איך בעצם התנהל הליך העבודה מול המשפחות והחברים שרצו לקחת חלק?
"פרסמתי את היוזמה בעמוד האינסטגרם וקיבלתי המון פניות מחברות ומשפחות של נרצחות שרצו לקחת חלק. עם כל משפחה או חברה עשיתי שיחה טרומית (פנים מול פנים או בזום), הסברתי להם על כל התהליך - מה זה דורש ממני ומהם, ויחד יצרנו לאותה בחורה בגד ים או קימונו לפי האופי שלה, צבעים שהיא אהבה ולבסוף דגם שהוא ממש שלה".

בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. נבו שמיר,
"שמעתי את כל הסיפורים"/נבו שמיר
בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. נבו שמיר,
דגם נוסף מתוך קולקציית ההנצחה/נבו שמיר

כל פריט שיצא מבית היוצרת, נעשה בשיתוף ואישור המשפחות, כשבעצם ליהי שומעת מכל אחד על האהובה שלו שנפלה - הסיפור שלה, מי היא הייתה, מה אהבה עד כדי יצירת דגם לפי כל המאפיינים עליהם שוחחו. "עם הבנות שבחרו להנציח את חברותיהן דרך קימונו נפגשתי בנחלת בנימין וממש הלכנו ביחד לבחור את הבדים ויצא שלכל אחת נוצרה מיני קולקציה לזכרה", מספרת. וממשיכה "בכל מפגש ממש החזקתי את עצמי להיות חזקה מולם, זה קשה לשמוע כל כך הרבה סיפורים אישיים וכואבים וניסיתי להיות מכילה ברגעים האלו. כל פעם שהראו לי תמונות של אותן בנות שנרצחו, רק חשבתי לעצמי איך הן נראות כל כך חיות בתמונות וזה לא נתפס שהן לא כאן איתנו".

בגד ים בעיצובה של ליהי שטרן. נבו שמיר,
הדגם לזכר סמל רותם קוץ ז"ל, בת 18 בנופלה/נבו שמיר

יש איזשהו סיפור מכל אלה ששמעת עד כה שנחקק לך במיוחד?
"היה סיפור אחד שנכנס לי ממש ללב על בחורה בשם רותם קוץ ז"ל. חברה שלה פנתה אליי וסיפרה לי שרותם גם הייתה מעצבת ותופרת בגדי ים והיא נורא רוצה לעשות משהו שלה ובשבילה. ישר התלהבתי מהרעיון וביקשתי ממנה שתשלח לי תמונות של דגמים שהיא עשתה ונבחר ביחד עם הויז'ן שלי. בחרנו דגם שרותם הכינה, הוספתי לו מעט שינויים ממש מינוריים, ויצרנו דגם שנקרא על שמה. אני חושבת שאין דרך יותר יפה ומרגשת להנציח את רותם, את העשייה שלה ומה שאהבה לעשות. זה ממש להחיות אותה דרך בגד הים".

עלות בגד ים נע בין 210-230 שקלים, בעוד קימונו מעוצב בין 230-260 שקלים. "על כל פריט שיוצא, מחוברת תגית עם כמה משפטים על זו שבחרו להנציח ולזכור, ככה שאם אפילו לא תכננת לרכוש בגד ים אבל עברת ליד הסטנד וקראת את התגית זה מדהים. וזה בדיוק מה שרציתי ליצור מעבר לעוד פריט קיץ - את סיפור הזכרון וההנצחה לאותה בחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully